baznashr

حالت پرتره دوربین گوگل پیکسل 2 ؛ معجزه تک لنزی صاحب اندروید

on .

حالت پرتره دوربین گوگل پیکسل 2 ؛ معجزه تک لنزی صاحب اندروید

در این به مقاله معرفی حالت پرتره دوربین گوگل پیکسل 2 (Google Pixel 2) می‌پردازیم و بررسی خواهیم کرد که چگونه گوگل با یک لنز موفق به ارائه چنین قابلیتی شده است!

وقتی سال گذشته آیفون 7 پلاس معرفی شد، اپل از یک لنز دوم تله فوتو بر روی آن استفاده کرده بود که ارائه کننده زوم اپتیکال 2 برابری و پشتیبانی از حالت عکاسی پرتره برای نخستین بار بر روی یک گوشی هوشمند بود. همانطور که مستحضر هستید، حالت پرتره یک ویژگی نرم افزاری است که عمق میدان یک دوربین حرفه‌ای DSLR را شبیه سازی خواهد کرد و به شما اجازه می‌دهد تصاویری همراه با سوژه شفاف و پس زمینه تار را تهیه کنید.

حالا آن چیزی که مهم است، اپل از اطلاعات دو لنز اصلی و تله فوتو خود در یک جا به منظور دریافت اطلاعات عمق میدان مورد نیاز برای حالت عکاسی پرتره استفاده می‌کند. این قابلیت توسط برخی اپلیکیشن‌ها و برخی سازندگان دیوایس‌ها به جز اپل نیز مورد استفاده قرار گرفته است، اما بدون استفاده از دو لنز تصور چنین قابلیتی سخت است. سامسونگ نیز برای نخستین بار همراه با گوشی گلکسی نوت 8 خود و استفاده از یک ماژول دوربین دوگانه بر روی قاب پشتی‌اش این قابلیت را در اختیار کاربران گوشی‌هایش قرار داد.

اما ظاهرا گوگل موفق شده بدون استفاده از دوربین دوگانه، حالت پرتره دوربین گوگل پیکسل 2 را در اختیار کاربرانش قرار دهد. در واقع به جای دوربین دوگانه آنها از تکنولوژی به نام Duo Pixel بر روی سنسورهای دوربین این گوشی استفاده کرده‌اند. هر پیکسل در سنسور می‌تواند به دو پیکسل جداگانه تبدیل شود که این قابلیت به جذب نور و فوکوس سریع‌تر کمک می‌کند. حالا گوگل یک الگوریتم را به آن اضافه کرده است که اطلاعات گرفته شده از این پیکسل‌ها را به منظور ساخت یک نقشه عمقی تحلیل می کند.

 

حالت پرتره دوربین گوگل پیکسل 2 فقط مختص دوربین اصلی نیست

یک نقشه عمقی اطلاعات پس زمینه، پیش زمینه و تفاوت فاصله اجسام در یک تصویر است. بنابراین، با استفاده از این نقشه دو گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال می‌توانند تاری طبیعی را درست همانند یک دوربین حرفه‌ای به ارمغان آورند. نکته جذاب اینجاست که حالت پرتره تنها مختص دوربین پشتی گوگل پیکسل 2 نیست و برای تصاویر سلفی با دوربین جلویی نیز می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. گوگل ادعا می‌کند این تکنولوژی کاملا عالی و بی‌نقص عمل می‌کند. ما بی‌صبرانه منتظر تجربه کردن کار با حالت پرتره دوربین گوگل پیکسل 2 هستیم.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز