baznashr

خالکوبی هوشمند ، روشی خلاقانه برای از بین بردن مشکلات ردیاب‌ های سلامتی + ویدیو

on .

خالکوبی هوشمند ابداعی جدید و شگفت‌انگیز است که محدودیت‌های ردیاب های سلامتی، مانند ساعت‌های هوشمند را برطرف می‌کند؛ با ما همراه باشید.

یکی از مهم‌ترین مشکلات وسایل نظارت بر سلامت، عدم اتصال کامل به بدن افراد و وابستگی آن‌ها به باتری‌هایی با عمر محدود و اتصالات بدون سیم است؛ در همین رابطه،‌ پژوهشگرانی از دانشگاه‌های ام آی تی (MIT) و هاروارد با توسعه نوعی خالکوبی هوشمند و وارد کردن سنسورهای ردیابی سلامت در پوست، مشکلاتی از قبیل نیاز به منبع انرژی خارجی و یا رابط‌های مختلف را برطرف کرده‌اند.

مکانیسم عملکرد خالکوبی هوشمند ابداع‌شده به ترکیب شیمیایی مایعات درون‌شبکه‌ای بدن انسان وابسته است؛ جوهر مورداستفاده برای این خالکوبی با مایعات بدن که وضعیت ترکیبات خون افراد را نشان می‌دهند، در ارتباط بوده و با تغییر رنگ، کاربر را از وضعیت سلامتی‌اش باخبر می‌کنند. به عنوان مثال با تیره‌تر شدن رنگ یکی از جوهرهای سبز استفاده‌شده، ورزشکاران از وضعیت آب بدن خود مطلع می‌شوند و جوهر سبز دیگری هم با تغییر رنگ به قهوه‌ای، به افراد دیابتی در مورد افزایش سطح گلوکز خون هشدار می‌دهد.

خالکوبی هوشمند ، روشی خلاقانه برای از بین بردن مشکلات ردیاب‌ های سلامتی + ویدیو

برخلاف خالکوبی‌های معمول، این اختراع دائمی نیست و بر اساس ادعای محققان،‌ با انجام مطالعات بیشتر در مورد جوهرهای مورداستفاده، افراد این امکان را خواهند داشت که خالکوبی هوشمند خود از بین ببرند. از طرف دیگر امکان به کار گیری جوهرهای نامرئی هم برای وارد کردن حسگرهای زیستی موردنظر در پوست بدن وجود دارد؛ این نوع جوهرها با قرارگیری در معرض نورهای مشخص دیده می‌شوند و بدون تجهیزات قابل‌تشخیص نیستند. همچنین، برای آنالیز دقیق‌تر رنگ‌بندی سنسورهای بیولوژیکی خالکوبی هوشمند و دسترسی به اطلاعات مفصل‌تر، اپلیکیشن مخصوصی ابداع شده است که با اسکن طرح روی پوست، وضعیت دقیق سلامتی را گزارش می‌کند.

اینطور که به نظر می‌رسد، تا به کار گیری طرح توسعه‌یافته در سطح گسترده زمان زیادی باقی مانده است، اما می‌توان اطمینان داشت که کاربران زیادی استفاده از یک خالکوبی مخصوص را به ساعتی هوشمند که باتری آن دائما نیاز به شارژ دارد، ترجیح می‌دهند. در ادامه شما را به دیدن ویدیوی مربوط به این ایده شگفت‌انگیز دعوت می‌کنیم:

ویدیو معرفی کارایی خالکوبی هوشمند

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز