baznashr

ولوکوپتر :‌ نخستین تاکسی پرنده خودران جهان در شهر دبی آزمایش شد

on .

پس از ماه‌ها تحقیق و توسعه، نخستین تاکسی پرنده خودران جهان به نام ولوکوپتر (Volocopter) در شهر دبی با موفقیت آزمایش شد. این ناوگان به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

دبی همراه با آسمان خراش های مدرن و تاکسی های پرنده خود در حال حرکت به سمت تبدیل شدن به یک منطقه‌ی بسیار شگفت انگیز است. بله درست شنیدید؛ تاکسی های پرنده! روز گذشته سرانجام پس از ما‌ه‌ها توسعه، نخستین تاکسی پرنده خودران به مرحله عملیاتی رسیده جهان با نام ولوکوپتر در این شهر آزمون جدی را پشت سر گذاشت. این پرنده‌ی تمام الکتریکی 18 روتور برای نخستین بار در سراسر جهان بود که روز دوشنبه در شهر دبی به مرحله‌ی عملیاتی رسید تا تنها چند گام دیگر تا راه اندازی نخستین ناوگان تاکسی های پرنده خودران باقی مانده باشد.

ولوکوپتر برای اولین بار در سال 2013 بود که به عنوان یک پرنده‌ی الکتریکی بی‌باک معرفی شد و به لطف پروازهای موفقیت آمیزی که پشت سرگذاشت موفق شد سرمایه گذاری 29 میلیون دلاری را از سوی دایملر (شرکت خودروساز آلمانی) به دست آورد. ولوکوپتر در قالب فعلی خود برای پرواز از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر بدون نیاز به خلبان طراحی شده است که می‌تواند تا مدت 30 دقیقه و تا حداکثر سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به پرواز درآید.

ولوکوپتر :‌ نخستین تاکسی پرنده خودران جهان در شهر دبی آزمایش شد

دبی در ماه ژوئن برنامه‌ی خود برای بررسی استفاده از ولوکوپتر را اعلام کرده بود و از آن به عنوان تاکسی مستقل هوایی (AAT) برای رسیدن به اهداف خود نام برده بود. همچنین امید است تا سال 2030 میلادی، حداقل یک چهارم کل سفرهای مسافرتی در داخل شهر دبی توسط این تاکسی پرنده خودران صورت گیرد. یکی از مسئولان شهر دبی اینگونه می‌گوید:

تاکسی هوایی خودران دارای ویژگی‌های منحصر به فردی همچون استانداردهای امنیتی و ایمنی بالا و همچنین حشوهای متعددی در تمامی اجزای مهم خود نظیر پروانه، موتور، منبع برق و کنترل پرواز است. این تاکسی هوایی همچنین دارای چتر نجات اضطراری، 9 سیستم باتری مستقل و یک سیستم باتری با شارژ سریع و مجهز به تکنولوژی پلاگین است. به لطف این تکنولوژی‌ها، حدود 2 ساعت به طول خواهد انجامید تا وسیله به شارژ‌کامل خودش برسد. البته این زمان در نسخه تولیدی نهایی به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

در حالی که هیچ خلبانی داخل تاکسی پرنده‌ی ولوکوپتر قرار نداشت، شیخ ابو حمدان (شاهزاده دبی) نخستین کسی بود که آن را راه اندازی کرد و با زدن یک دکمه این وسیله نقلیه جذاب را به پرواز درآورد. گفتنیست که این پرنده در آسمان دبی و در نزدیکی پارک ساحلی جمیرا به پرواز درآمده است. در زیر می‌توانید ویدویی مربوط به این مراسم را مشاهده کنید.

ویدیو راه اندازی ولوکوپتر در دبی

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز