baznashr

فضاپیمای X-37B نیروی هوایی آمریکا توسط اسپیس ایکس به فضا پرتاب شد

on .

شرکت اسپیس ایکس با پرتاب فضاپیمای X-37B نیروی هوایی آمریکا از مجتمع پرتاب 39 پایگاه فضایی کندی طی ماموریت OTV-5، وارد دنیای پروازهای محرمانه فضایی شد.

این پرتاب که ساعت 10:00 به وقت EDT (ساعت 18:30 به وقت ایران) انجام شد، از سایر ماموریت‌های قبلی این شرکت متمایز بود چرا که علاوه بر نخستین پرتاب نظامی اسپیس ایکس، اولین باری بود که X-37B توسط شرکتی جز اتحادیه پرتاب‌های فضایی آمریکا به فضا پرتاب می‌شد.

شمارش معکوس در هوایی نیمه ابری آغاز و پرتاب این فضاپیما با استفاده از راکت فالکون 9، بدون تاخیر قابل توجهی انجام شد.

فضاپیمای X-37B نیروی هوایی آمریکا

هرچند بعد از جداسازی به موقع در مرحله نخست، به خاطر ماهیت ماموریت و سری بودن آن، قطع پوشش زنده معمول اسپیس ایکس از ادامه عملیات توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد. در این مرحله، هیچ ویدیو، عکس یا اطلاعاتی در رابطه با مرحله دوم یا جدا شدن فضاپیما در اختیارمان قرار نگرفت.

در عوض، رسانه‌ها تمرکز خود را روی بازگشت راکت اصلی و فرود موفقیت‌آمیز آن در منقطه Landing Zone 1 پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال واقع در فلوریدا قرار دادند. موقعیت فضاپیمای X-37B نیروی هوایی آمریکا علی رغم موفقیت‌آمیز بودن آن هنوز تایید نشده است.

این پرتاب در حالی انجام شد که برخی افراد نسبت به نزدیک شدن طوفان ایرما نگران بودند. به هر صورت این طوفان در حال نزدیک شدن به فلوریدا بوده و احتمالا تا پیش از روز جمعه که وضعیت هوا در اطراف مجتمع پرتاب به وضعیت قابل قبولی نرسد، پرتاب دیگری انجام نشود.

X-37B، یک فضاپیمای بدون سرنشین با قابلیت استفاده مجدد است که در دسته مینی شاتل های فضایی قرار می‌گیرد. یکی از اهداف این فضاپیما که حامل ماهواره‌های کوچک بود، انجام آزمایش‌های فضایی طولانی‌مدت در کنار تست فناوری لوله‌های حرارتی نوسانی برای آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی آمریکا عنوان شده است. با این حال، هنوز هدف اصلی، مدت زمان و جزئیات دیگر آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارند.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز