baznashr

زومجی: ۱۰ فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شده‌ اند (بخش دوم)

on .

زومجی در یک مقاله دو بخشی به ۱۰ فیلم ترسناک بر اساس داستان‌های واقعی پرداخته که در بخش اول، ۵ فیلم دوم را مورد بررسی قرار داد و در بخش دوم قصد دارد ۵ فیلم اول این لیست را معرفی کند. 

گاهی اوقات، فیلم‌های ترسناک با استفاده از عبارت «بر اساس داستانی واقعی» تبلیغ و همه‌گیر می‌شوند ولی بعضی از مخاطبان خیلی به این جمله اعتقاد ندارند. گاهی اوقات استفاده از این جمله در ژانر ترسناک باعث می‌شود تا فیلم و داستان‌های آن باورکردنی به نظر نرسند. این در حالی است که تماشای دیگر سبک‌ها بر اساس داستان‌های واقعی محتمل‌تر و باورکردنی‌تر به نظر می‌رسند اما فیلم‌های ترسناکی وجود دارند که توانسته‌اند نظر بسیاری از علاقه‌مندان به سینما را به خود جلب کنند. البته، این همه ماجرا نیست. به طور مثال در فیلم گرگ وال‌استریت، ساخته مارتین اسکورسیزی، اگرچه داستان و کلیت فیلم بر اساس یک داستان واقعی و زندگی‌نامه جوردن بلفورت بود اما تمام اتفاقات افتاده در فیلم عینا شبیه به زندگی واقعی او نبودند و کارگردان با اضافه کردن مضامینی فانتزی، سعی کرد تا اثر خود را به محصولی قابل‌توجه‌تر و تماشایی‌تر تبدیل کند.

با وجود این‌که بسیاری از فیلم‌های ساخته شده بر اساس داستان‌های واقعی، المان‌هایی را نیز جعل و به فیلم اضافه کرده‌اند اما فیلم‌های دیگری نیز وجود دارند که طبق ادعای سازندگان و البته شاهدان اتفاق اصلی، درست بر اساس داستان اتفاق افتاده، نوشته و تهیه شده‌اند و همین می‌تواند به کابوس شب‌های بسیاری از بینندگان این نوع فیلم‌ها تبدیل شود. با تماشای این فیلم‌ها این فکر به ذهن‌تان خطور می‌کند که دنیا می‌تواند چه جای تاریک و ترسناکی باشد و چه اتفاقاتی ممکن است در گوشه و کنار آن بیفتد. ایده‌ی بدی نیست اگر این مقاله را در روشنایی روز مطالعه کنید یا اگر قصد دارید شب به مطالعه این مقاله بپردازید، چراغ‌های اتاق‌تان را روشن بگذارید!

برای مطالعه کامل این مقاله به زومجی مراجعه کنید.

فیلم های ترسناک

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی و سرگرمی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.

لینک منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز