baznashr

بهترین گجت های هوشمند در خرداد 96؛ از وان پلاس 5 تا آمازون اکو شو و آیپد پرو جدید

on .

در این مقاله به معرفی بهترین گجت های هوشمند در خرداد 96، در گروه‌های مختلفی نظیر گوشی های هوشمند، تبلت ها، گجت های جانبی و غیره خواهیم پرداخت.

خرداد ماه 96 (مصادف با ماه ژوئن میلادی) چند روزیست که به پایان رسیده، اما پیش از خداحافظی بیایید به تمامی گوشی های جدید، تبلت ها و سایر بهترین گجت های هوشمند کوچک و بزرگ دیگری که به تازگی معرفی شده‌اند تا تابستان را بیش از پیش داغ کنند، نگاهی بی‌اندازیم.

ما با وان پلاس 5 به عنوان یکی از بهترین گجت های هوشمند ژوئن 2017 آغاز می‌کنیم که موفق شده محبوبیت خوبی را به دست آورد. کنفرانس توسعه دهندگان اپل که ماه گذشته برگزار شد و اپل از یک آیپد پرو جدید 10.5 اینچی در آن رونمایی کرد نیز به نوبه خود مهم است. زیرا آیپد پرو جدید اپل نخستین تبلت در جهات است که نمایشگر آن ارائه کننده نرخ رفرش 120 هرتزی خواهد بود. در ادامه می‌توانید لیست کامل این محصولات برگزیده را مشاهده کنید.

گوشی ها

وان پلاس 5 – OnePlus 5

وان پلاس 5 – OnePlus 5

بدون شک وان پلاس 5 یکی از بهترین گجت های هوشمند در سال جاری است

پس از انتشار شایعات و درز اطلاعات بی‌شمار، سرانجام وان پلاس 5 معرفی شد. وان پلاس 5 گران‌ترین گوشی ساخت شرکت وان پلاس تا به امروز است، اما در عین حال ارزان‌ترین گوشی قدرت گرفته از چیپست اسنپدراگون 835 نیز خواهد بود. نکته جذاب‌تر، حضور دوربین دوگانه بر روی قاب پشتی آن و قابلیتی نظیر حالت پرتره دوربین آیفون 7 پلاس است که به لطف آن می‌توانید تصاویری با پس زمینه مات و سوژه‌ی شفاف بگیرید. در یک جمله، وان پلاس 5 یک گوشی بسیار خوب با قیمتی فوق‌العاده است. این گوشی به اندازه کافی جذاب است تا بتواند رویای دیرینه وان پلاس، رقابت در رده محبوب‌ترین گوشی های جهان را تجربه کند. هرچند آن از طراحی شگفت انگیزی نظیر گلکسی اس 8 و بیان ساده‌ی طراحی گوشی های آیفون و گوگل پیکسل برخوردار نیست.

دو قابلیت فوق‌العاده این گوشی قیمت شگفت انگیز و عملکرد سریع آن است که با یک اسکنر اثر انگشت بسیار سریع و دقیق همراه شده است. به هر ترتیب، در بررسی‌های اولیه‌ای که از دوربین دوگانه این گوشی داشتیم باید بگوییم که آن نتوانست انتظارات ما را برآورده کند و عالی نیست.

____________________________

اچ تی سی یو 11 – HTC U11

اچ تی سی یو 11 – HTC U11

چند هفته‌ای است که فروش گوشی اچ تی سی یو 11 آغاز شده است. موارد بسیار جذابی در مورد این گوشی وجود دارد: یکی از آن‌ها، طراحی درخشانش است و دیگری یک دوربین شگفت انگیز بر روی قاب پشتی آن خواهد بود. این گوشی همچنین یک قابلیت عجیب و غریب نیز دارد که بر اساس آن فشار دادن لبه‌های گوشی می‌تواند به عنوان یک راه میانبر اجرای اپلیکیشن ها مورد استفاده قرار گیرد.

احتمالا شما هم مثل بسیاری از کاربران، حضور این گوشی در بازار را فراموش کرده‌اید؛ این بخاطر بازاریابی بسیار ضعیف شرکت اچ تی سی است که باعث شده رابط کاربری سریع، دوربین توانمند و تجربه کلی بسیار خوب U11 هیچگاه در اذعان عموم به خوبی دیده نشود. با تمام این تفاسیر، یکی از چیزهایی که اچ تی سی یو 11 به آن نیاز دارد، طراحی بدون حاشیه نسبت به سایز بزرگ آن است که متاسفانه نبود آن حس می‌شود.

____________________________

بلک بری کی وان – BlackBerry KeyOne

بلک بری کی وان – BlackBerry KeyOne

بلک بری کی وان یک گوشی مجهز به کیبورد تمام QWERTY برای سال 2017 میلادی است. شاید آن کمی نامعقول به نظر برسد، اما همچنان یک کنجکاوی بزرگ برای بلک بری در دنیای اندرویدی‌ها تلقی می‌شود، بنابراین یکی از بهترین گجت های هوشمند امسال خواهد بود. شاید کمی استفاده از یک کیبورد واقعی بر روی یک گوشی تفکر قدیمی باشد، اما تمامی دکمه‌های بلک بری کی وان ارائه کننده  کلیدهایی میانبر هستند و شما می‌توانید از آن به عنوان یک پد لمسی مورد استفاده قرار دهید.

البته یک واقعیت وجود دارد و آن هم عدم تولید گوشی بلک بری کی وان توسط خود شرکت بلک بری است. غول چینی گوشی ساز، کمپانی TCL با امضای یک قرارداد همکاری وظیفه تولید سخت افزاری گوشی های بلک بری را بر عهده گرفته است تا خود این شرکت کانادایی تنها بخش نرم افزاری محصولاتش را بر عهده داشته باشد.

کی وان یک گوشی برای همه نیست و قیمت 550 دلار آن برای این سطح از گوشی ها کمی گران است. اما اگر کاربرانی که به معنای واقعی نیازمند چنین کیبورد و امکاناتی هستند و اغلب کارهای خود را با تلفن همراهشان انجام می‌دهند، KeyOne می‌تواند گزینه‌ای بسیار خوب باشد.

____________________________

سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم – Xperia XZ Premium

سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم – Xperia XZ Premium

ایکس زد پریمیوم شرکت سونی یک گوشی جذاب است. این محصول 800 دلاری حاوی یک نمایشگر با وضوح 4K است (در حالی که هنوز هم تعداد گوشی های مجهز به نمایشگر 2K بسیار کم است) و طراحی بزرگ با حاشیه‌های بسیار زیاد آن، صفحه نمایش را به مراتب بزرگتر از آن چیزی که هست نشان می‌دهد.

در این مورد سونی می‌گوید که «ما یک گوشی با صفحه نمایش 4K را داریم و هیچکس به جز ما چنین چیزی ندارد»، اما شاید این گوشی تنها مناسب افرادی باشد که طرفدار شرکت سونی هستند. سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم همانند گوشی های کلاسیک است و از طراحی مدرن به دور است، به خصوص این که اسکنر اثر انگشت در نسخه آمریکایی این گوشی وجود ندارد تا کاربران سخت‌تر به سمت خرید آن بروند.

در هر صورت آن چه که هست شما با یک گوشی مجهز به نمایشگری جذاب و چیپست اسنپدراگون 835 طرف هستید که از عملکرد بسیار سریعی برخوردار است.

____________________________

نوکیا 3310 – Nokia 3310

نوکیا 3310 – Nokia 3310

گاهی بعضی‌ها خوب هستند و گاهی هم نه، اما همیشه حساس عجیب و غریبی را منتقل می‌کنند. به ویژه اگر آن‌ها از یک تلفن قدیمی 17 ساله برخواسته باشند. بله، منظور ما نسخه 2017 گوشی نوکیا 3310 است.

نوکیا 3310 یک گوشی گنگ در عصر تلفن های هوشمند است. این گوشی افسانه‌ی دوام فوق‌العاده و عمر باتری شگفت انگیز را به یاد همه ما میاورد، اما همراه این گوشی به جز برقراری تماس و بازی Snake، چیز دیگری در اختیار شما قرار نخواهد گرفت. اگر به دنبال ترک اعتیاد استفاده از بی رویه از گوشی های هوشمند هستید، قطعا این محصول می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. اما آیا نوکیا 3310 جدید می‌تواند به عنوان یک تلفن کامل در سال 2017 به فروش قابل قبولی دست پیدا کند؟

____________________________

موتو زد 2 پلی – Moto Z2 Play

موتو زد 2 پلی – Moto Z2 Play

موتو زد 2 پلی نسل موفق موتو زد پلی است که در سال 2016 عرضه شده بود. مدل اصلی این گوشی، یکی از معدود تلفن های هوشمندی بود که ارائه کننده عمر باتری واقعی 2 روزه بودند. حال آیا نسل جدید این گوشی می‌تواند عمر طولانی‌تری از باتری را ارائه کند؟

پاسخ ما خیر است. آن درواقع هم اکنون حاوی یکی از بهترین قابلیت‌های گوشی موتو زد پلی، یعنی باتری قدرتمند آن است که قدرت سخت افزاری بیشتر با دوربینی به مراتب بهتر را ارائه می‌کند. این گوشی هنوز هم گزینه‌ی خوب و مقرون به صرفه‌ای در بین گوشی های موجود در بازار است، اما طراحی آن همانند دیگر اعضای خانواده موتو زد است و حرف تازه‌ای از این حیث برای گفتن ندارد.

____________________________

آنر 9 – Honor 9

آنر 9 – Honor 9

آنر یک برند زیرمجموعه شرکت هواوی است که به تازگی محصولات خود را به بازار ایالات متحده نیز ارسال کرده است. این گوشی از یک رابط کاربری سفارشی اندرویدی به نام EMUI برخوردار است که بی شباهت با آی او اس اپل نیست، اما این شباهت چندان هم زیاد نخواهد بود. این رابط کاربری همچنین بدون مشکل و بسیار روان اجرا می‌شود.

از دیگر موارد جذابی که می‌توان به آنر 9 نسبت داد، دوربین دوگانه بسیار مناسب و قیمت فوق‌العاده رقابتی‌اش است که ارزش خرید آن را نسبت به بسیاری از رقبای گران قیمت‌تر، افزایش می‌دهد. این کمپانی به نوعی شبیه به وان پلاس است، اما سر و صدای تبلیغاتی همانند آن‌ها به راه نمی‌اندازد.

آنر 9 یکی از جدیدترین محصولات برند آنر بوده که بهترین آن‌ها نیز هست. این گوشی با طراحی بسیار شیک و عملکرد چشمگیر خود تنها با قیمت 430 یورو در اروپا به فروش می‌رساند که نصف قیمت آیفون 7 و گلکسی اس 8 است.

____________________________

سامسونگ گلکسی J3 2017، J5 2017 و J7 2017

سامسونگ گلکسی J3 2017، J5 2017 و J7 2017

اعضای خانواده گلکسی جی سامسونگ یکی از محبوب‌ترین گوشی های میان رده در سراسر جهان هستند و ماه گذشته نیز نسل جدید آن‌ها رسما معرفی شد. این گوشی های جدید به نام‌های گلکسی جی 3 2017، جی 5 2017 و جی 7 2017 هستند. تمامی آن‌ها از بدنه فلزی به جای پلاستیکی بهره می‌برند و قیمتشان نیز به طبع یک مقدار نسبت به نسل پیشین با افزایش روبرو شده است. این محصولات همچنین از اسکنر اثر انگشت و اندروید 7 نوقا برخوردارند. بی‌شک میلیون‌ها نفر از سراسر جهان اقدام به خرید این محصولات می‌کنند.

گوشی های زنفون ایسوس – Asus Zenfones

گوشی های زنفون ایسوس – Asus Zenfones

چندین گوشی زنفون ایسوس در ماه ژوئن امسال رونمایی شد که آن‌ها شامل محصولات زیر هستند:

  • ایسوس زنفون AR
  • ایسوس زنفون Zoom S
  • ایسوس زنفون 3 Deluxe
  • ایسوس زنفون 3 Max
  • ایسوس زنفون Live

خبر بد اینکه تمامی گوشی های جدید زنفون از اندروید 6 مارشمالو استفاده می‌کنند. گران قیمت‌ترین مدل، زنفون AR است که یک گوشی 900 یورویی با پشتیبانی از سیستم گوگل تانگو و 3 دوربین برای خلق تجربیات واقعیت افزوده است. دیگر محصول جذاب این خانواده، زنفون Zoom S است که مجهز به دوربین دوگانه با زوم اپتیکال 2.3 براری است، درحالی که طراحی آن بسیار زیبا بوده و از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

تبلت ها

آیپد پرو 10.5 اینچی – Apple iPad Pro 10.5 inch

قیمت: 650 دلار

آیپد پرو 10.5 اینچی – Apple iPad Pro 10.5 inch

آیپد پرو 10.5 اینچی جدید اپل جایگزین قدرتمندترین آیپدهای پیشین اپل شده است. اپل تا به امروز به لطف اکوسیستم مناسب و دیوایس‌های عالی خود موفق شده حرف‌های زیادی در دنیای تبلت ها برای گفتن داشته باشد و حالا مدل 10.5 اینچی جدید آنها نیز با دستی پر به بازار آمده است. این تبلت ارائه کننده نرخ رفرش 120 هرتز است که اجازه می‌دهد تجربه عالی را با نمایشگر آن به دست آورید و به بهترین شکل ممکن، همراه با قلم هوشمند اپل بر روی نمایشگر این تبلت به هنرنمایی بپردازید. این آیپد جدید به مراتب قدرتمندتر نیز شده است و به لطف یک نمایشگر و کیبورد بزرگتر باعث شده تا بیشتر حرفه‌ای‌ها جذبش شوند؛ هرچند کار با این کیبورد زیاد راحت نیست.

به طور کلی درحالی که این تبلت یکی از بهترین تبلت ها در سراسر جهان است، اما هنوز هم نمی‌تواند جایگزین خوبی برای لپ تاپ شما باشد؛ به خصوص اگر جزو کاربران حرفه‌ای هستید.

____________________________

 

سایر گجت های جذاب

پهپاد DJI Spark

قیمت: 500 دلار

پهپاد DJI Spark

کوچکترین پهپاد جهان به نام DJI Spark در ماه ژوئن امسال معرفی شد که از لحاظ فنی برای استفاده نیازی به یک گوشی نخواهد داشت. در عوض شما باید از دستا خود به عنوان کنترلر‌های جادویی استفاده کنید. دست راستتان را در مقابل پهپاد و سپس با حرکات دستتان به بالا و پایین آن را کنترل کنید. اسپارک همچنین همچنین می‌تواند همانند یک سگ خانگی دوست داشتنی شما را دنبال کند و حتی از شما با دوستانتان یک تصویر سلفی بگیرد؛ البته باید  در نظر داشته باشید این پهپاد با هدف عکاسی و فیلمبرداری به تولید نرسیده است. باتری این محصول تنها 15 دقیقه عمر می‌کند که بزرگترین مشکل همین است، با این وجود اسپارک همچنان به عنوان یک اسباب بازی کوچک دوست داشتنی با تکنولوژی عالی (نه به اندازه پهپادهای بزرگ) می‌تواند گزینه خوبی برای خرید باشد.

 

____________________________

آمازون اکو شو – Amazon Echo Show

قیمت: 230 دلار

آمازون اکو شو – Amazon Echo Show

شاید الکسای شرکت آمازون خیلی سریع وارد خانه‌های زیادی شد، اما اکو شو قدم در راهی بر می‌دارد که می‌تواند برای سایر رقبا دردسر سازتر باشد. این دستیار خانگی که به یک نمایشگر نیز تجهیز شده است، تنها با قیمت 230 دلار عرضه خواهد شد که قادر به ارائه تمامی قابلیت‌های الکسا بوده و حتی می‌تواند قابلیت تماشای ویدیو از وب سایت‌هایی نظیر یوتیوب را نیز در اختیار کاربران قرار دهد. این محصول همچنین می‌تواند با یک اکو شو دیگر مکالمه ویدیویی برقرار کند تا شما بتوانید خیلی آسوده با سایر اعضای خانواده‌تان در ارتباط باشید.

____________________________

سامسونگ دکس – Samsung DeX

قیمت: 115 دلار

سامسونگ دکس – Samsung DeX

ایده‌ی جایگزینی اسمارت فون با تمامی دیوایس های کامپیوتری مدت‌هاست که مطرح است. داک سامسونگ دکس چیزی شبیه به پروژه‌های شکست خورده در گذشته است و به لطف گوشی گلکسی اس 8 قابلیت‌های یک دسکتاپ را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. متاسفانه آن در تمامی موارد هم عالی عمل نمی‌کند: متاسفانه عملکردهای قابل ارائه محدود هستند و کاربران می‌توانند بیشتر برای وبگردی از آن استفاده کنند.

____________________________

پروژکتور سونی اکسپریا تاچ – Sony Xperia Touch

پروژکتور سونی اکسپریا تاچ – Sony Xperia Touch

یکی دیگر از بهترین گجت های هوشمند سال جاری، پروژکتوری جذاب با برند ژاپنی سونی است. پروژکتور اکسپریا تاچ یکی از جذاب‌ترین و خلاقانه‌ترین پروژکتورهایی است که طی این چندسال گذشته روانه بازار شده است. شما با استفاده از این محصول می‌توانید هر سطحی از منزل خود را به یک تکه نمایشگر لمسی اندرویدی تبدیل کنید و سپس با رفتن به فروشگاه پلی استور گوگل و دانلود بازی ها و نرم افزارهای اندرویدی، از اجرای گروهی آن همراه اعضای خانواده لذت ببرید. عمر باتری Xperia Touch حدود 1 ساعت است و با قیمت حدودی 1.500 دلار فروش آن هم اکنون در سراسر جهان آغاز شده است.

____________________________

ترموستات هوشمند Ecobee4

ترموستات هوشمند Ecobee4

اگر شما به یک ترموستات هوشمند نیاز دارید که به گوشی شما متصل شود و با یک نمایشگر لمسی خدمات خودش را ارائه کند، Ecobee4 بهترین گزینه‌ی موجود در بازار برای خریداری است. این محصول همچنین به صورت داخلی از یک اسپیکر مجهز به دستیار الکسا نیز برخوردار است، اما هیچ حرفی از پشتیبانی آن توسط HomeKit اپل، SmartThings سامسونگ و IFTTT زده نشده است. این دستگاه همچنین حاوی یک سنسور حرارت سنج از راه دور و یک سنسور مجاورتی است که به دستگاه اجازه می‌دهد در صورتی که شما در منزل بودید، خود به صورت اتوماتیک تنظیمات دلخواهتان را انجام دهد.

گجت های کوچک

کیبورد بلوتوثی Anker

کیبورد بلوتوثی Anker

کیبورد بلوتوثی جدید آنکر از کیبورد اپل الهام گرفته است، اما با قیمتی به مراتب کمتر به فروش می‌رسد.

دسته بازی بلوتوثی 8bitdo SNES30

دسته بازی بلوتوثی 8bitdo SNES30

این دسته بازی بلوتوثی شبیه به دسته‌های کلاسیک است که به شما اجازه می‌دهد با اتصال آن به گوشی هوشمندتان، از اجرای بازی ها لذت بیشتری ببرید. اگر متولد دهه 90 میلادی هستید، بدون شک با این دسته‌ها خاطره دارید و حالا وقت آن رسیده تا بار دیگر به خاطرات شیرین دوران کودکی خود بازگردید.

شارژر اپل واچ Ottim Keyring

شارژر اپل واچ Ottim Keyring

اپل واچ محبوب‌ترین ساعت هوشمند در سراسر جهان است، اما عمر باتری آن یکی از بهترین‌ها نخواهد بود. به خصوص اگر شما زیاد از آن استفاده کنید، نمی‌تواند در طول یک روز هم بدون شارژ دوام بیاورد. این شارژر جمع و جور که همانند یک جاسوییچی طراحی شده است، می‌تواند گزینه عالی برای حمل در کنار ساعت شما باشد تا هرجا که نیاز به شارژ بود، بدون مشکل این کار را انجام دهید.

نگهدارنده اپل واچ elago W3 Retro

نگهدارنده اپل واچ elago W3 Retro

این دستگاه در واقع یک نگهدارنده اپل واچ است که شبیه به کامپیوترهای کلاسیک قدیمی طراحی شده و از جذابیت خاصی برخوردار است.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز