baznashr

حذف مدارک پزشکی شخصی از نتایج جستجوی گوگل

on .

گوگل تصمیم گرفته مدارک پزشکی شخصی را از نتایج به نمایش در آمده در موتور جستجوی خود حذف کند. این اتفاق بعد از تغییر خطی مشی گوگل به منظور حذف محتواها رخ داده است.

بر اساس گزارش جدید Bloomberg، گوگل اخیرا مدارک پزشکی شخصی را جزو اطلاعاتی قرار داده که باید به زودی از لیست محتواهایی که در ادامه جستجوی یک عبارت خاص به نمایش در می‌آیند حذف شود. گوگل معمولا عادت به دست‌کاری الگوریتم‌های موتور جستجوی خود ندارد، با این حال طی چند سال گذشته و در پی تغییر سیاست کاری، چند بار این کار را انجام داده است.

الگوریتم های گوگل

به عنوان نمونه گوگل در سال 2015 تصمیم گرفت از نمایش برخی از اطلاعات محرمانه افراد همچون شماره کارت و اطلاعات حساب بانکی و همچنین شماره‌های حساس کاربران جلوگیری کند. به نظر می‌رسد خزنده‌های موتور جستجوی گوگل بیش از اندازه در کار خود حرفه‌ای شده و اطلاعات زیادی را در دیتابیس این شرکت ذخیره می‌کنند، اطلاعاتی که ممکن است به راحتی در دسترس هر فرد دیگری قرار بگیرد.

تصمیم برای حذف مدارک پزشکی شخصی از نتایج جستجوی گوگل بعد از چند سری رخنه اطلاعات در سطح گسترده گرفته شد. در سال 2015 و بعد از هک شدن پایگاه داده شرکت Anthem به عنوان دومین سازمان بیمه بزرگ ایالات متحده آمریکا، اطلاعات میلیون‌ها کاربر به بیرون درز کرد. طبق یک مطالعه انجام شده در سال 2015، تنها بین سال‌های 2010 تا 2013 حدود 29 میلیون سابقه پزشکی از طریق رخنه‌های امنیتی به بیرون درز کرده‌ است.

 

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز