baznashr

گیم شات: داستان بازی God Of War شخصی‌تر از همیشه خواهد بود

on .

بازی God of War جدید که در کنفرانس سونی در E3 به نمایش درآمد یک نوع ریبوت برای مجموعه محسوب می‌شود و تغییرات بسیاری به خود دیده است.

«کوری بارلاگ» (Cory Barlog)، کارگردان بازی، در مصاحبه‌ای با «یورو‌گیمر» (Eurogamer) در مورد تغییرات بازی در زمینه‌ی سینماتیک صحبت کرد. همانطور که در نمایش اولیه بازی در سال گذشته مشاهده کردیم، دوربین بازی از حالت سینمایی قبلی‌اش به دوریبن روی شانه تغییر پیدا کرده است.

به گفته‌ی بارلاگ تغییر دیگر بازی، کنار گذاشته شدن صحنه‌های دکمه زنی (QTE) است زیرا این مورد بازیکنان را خسته می‌کنند. بعضی از این تغییرات ممکن است برای طرفداران قدیمی سری نا‌امید کننده باشند؛ اما بر اساس صحبت های بارلاگ، قابل توجه‌ترین آن‌ها نبود صحنه‌های سینماتیک است.

شور و اشتیاق من بعد از بازگشت به این پروژه، گفتن داستانی شخصی‌تر از کریتوس بود. بازی God of War برای صحنه‌های سینماتیک خود بسیار معروف است، ولی برای آشنایی بیشتر با شخصیت‌ها تصمیم گرفتیم از زاویه‌ای نزدیک‌تر به داستان نگاه کنیم.

زبان فیلم‌ها تدوینشان است و اینگونه با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند؛ اما بازی‌ها متفاوت هستند. ما به انجام این کار نیازی نداریم، ولی به دلیل این که کار آسان‌تری است به سراغش می‌رویم. به تازگی متوجه‌ این موضوع شده‌ام و روبه رو شدن با آن برایم چالش برانگیز است. من به دنبال پروژه‌ای بودم که با آن مسیر جدیدی را پیش بگیرم و سرانجام God of War را انتخاب کردم. البته در این راه مخالفانی نیز داشتم ولی از بهترین تیم‌های بازی‌سازی با من کار می‌کنند و از تصمیم من حمایت کردند، چون آن‌ها نیز دوست داشتد با این چالش دیوانه‌وار روبه رو شوند.

بازی god of war

تمرکز داستان بازی God of War بر کریتوس و پسرش قرار دارد، البته چیز‌های دیگری نیز در بازی وجود دارند که ما وادار می‌شویم به آن‌ها نگاه کنیم اما همیشه تمرکز بازیکن به سمت کریتوس بازمی‌گردد.

بارلاگ چند دلیل برای تغییرات ایجاد شده در بازی را ذکر کرد که مهم‌ترین آن‌ها تغییر کردن بازی‌های ویدئویی است. بازی‌های ویدئویی نه‌ تنها تغییر می‌کنند بلکه نیاز به تغییر دارند؛ در غیر این صورت کهنه و قدیمی خواهند شد.

زمانی که اولین نسخه از God of War عرضه شد، بازی‌ها خشن و اکشن طرفداران بیشتری داشتند اما امروزه به آثاری مثل Last Of Us که تمرکزشان بر داستان است و شخصیت پردازی‌های عمیق‌تر دارند توجه بیشتری می‌شود.

پس از تجربه سه نسخه اصلی از این مجموعه به همراه کریتوس، او و داستانش برای ما اهمیت پیدا کردند اما این داستان به ما گفته شده است و ما آن را تجربه نکرده‌ایم. به نظر می‌آید که بارلاگ در تلاش است تا داستان بازی را بیشتر از قبل احساس و تجربه شود.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز