baznashr

فیزر ، سلاح مهلکی که برای نابود کردن پهپادها ساخته شده است

on .

فیزر ، سلاح مهلکی که برای نابود کردن پهپادها ساخته شده است

فیزر نابودگر آرام و خاموش پهپادها و تهدیدهای نظامی است. این سلاح، ابزار جدید ارتش آمریکا برای نابودی تهدیدات نظامی هوایی و زمینی است. سلاحی که مشخصا می‌تواند به آرامی، تعداد کثیری از پهپادها را ویران سازد.

نام این سلاح برگرفته از سلاحی موسوم به Phaser است که جزو سلاح‌های لیزری دستی در فیلم پیشتازان فضاست. در واقع فیزر یک فرستنده قدرتمند امواج میکروویو است که بر روی یک کانتینر بزرگ سوار می‌شود. این سلاح مخرب با ایجاد انرژی مایکروویو و جهت‌دهی آن به سمت هدف، سیستم‌های الکترونیک هدف را به آتش کشیده و آن را ساقط می کند.

عملکرد این سلاح مهلک به این شکل است که در ابتدا رادار همراه آن هدف را شناسایی کرده و اطلاعات را به فیزر می‌دهد. پس از انتقال اطلاعات، فیزر ، پهپاد و یا هر هدف دیگر را دنبال می‌کند تا در محدوده‌ی شلیک قرار گیرد و در انتها دیش چهار فوتی سلاح، به سمت هدف می چرخد و یک شلیک غیر مرئی به سمت آن روانه می‌کند.

در زمان شلیک هیچ اتفاق بصری خاصی رخ نمی‌دهد. در واقع نه صدای انفجاری وجود دارد و نه آتش‌سوزی. شاید تصور کنید که فیزر تنها قادر به ساقط کردن و از کار انداختن اهداف هوایی است، اما این‌گونه نیست. این سلاح می‌تواند با شلیک‌های مهلک خود سیستم الکترونیک اهداف زمینی مانند تانک و خودروها را نیز نابود سازد.

اطلاعات مربوط به ساخت این سلاح توسط ارتش آمریکا تا چندی پیش کاملا محرمانه باقی مانده بود و هم‌اکنون نیز کلیه اطلاعات آن از حالت محرمانه خارج نشده است. هنوز برخی از کارکردهای فیزر مانند محدوده قابل شلیک آن به صورت محرمانه باقی مانده است.

آغاز برنامه ساخت این سلاح به سال 2013 در فورت استیل واقع در اوکلاهما بر می گردد.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز