baznashr

گوشی های هوشمند امروزی چند برابر سریع‌تر و قوی‌تر از پلی استیشن ۲ هستند؟

on .

اخیرا مقایسه‌ی جالبی میان کنسول‌های بازی قدیمی، کامپیوترهای سالیان گذشته و گوشی‌های هوشمند امروزی انجام شده تا از طریق آن بهتر متوجه‌ پیشرفت تکنولوژی و قدرت یافتن کامپیوترها شویم. با زومیت همراه باشید.

پلی استیشن ۲ روزی میزبان بازی‌هایی با گرافیک خیره‌کننده‌ بود که جذابیت بازی‌های ویدیویی را به اوج خود می‌رساند. آیا می‌دانستید که گوشی‌های هوشمند امروزی چند برابر سریع‌تر و قوی‌تر از پلی استیشن ۲ هستند؟

آیا می‌دانستید که NES یا Nintendo Entertainment Systems از نظر قدرت پردازشی در سطح کامپیوتر آپولو است که اولین مرد دنیا را به کره‌ی ماه رساند؟ یا مثلا می‌توانید تصور کنید که گلکسی اس ۶ از نظر قدرت پردازشی ۵ برابر قوی‌تر از پلی‌استیشن ۲ است؟

این اطلاعات جزو مواردی هستند که اکسپرت اکسچنج در قالب یک اینفوگرافیک منتشر کرده است. این وب‌سایت نه تنها اطلاعاتی را نظیر آنچه در بالا اشاره کردیم  ارائه کرده بلکه نشان داده است که به طور کلی قدرت پردازش کامپیوترها از سال ۱۹۵۶ تا سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۱ تریلیون بار افزایش یافته است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، قوی‌ترین سوپرکامپیوتر دنیا که با نام Tianhe-2 شناخته می‌شود قدرتی معادل ۱۸۴۰۰ دستگاه پلی‌استیشن ۴ دارد.

اگر به اطلاعات از این دست علاقه‌مند هستید نگاهی به اینفوگرافیک Expert Exchange داشته باشید:

 computing-power

لینک منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز