baznashr

مدل جدید نیسان قشقایی در انگلیس تولید می‌شود؛ تضمین حمایت دولت انگلیس از سرمایه‌گذاران

on .

مدل جدید نیسان قشقایی

بر اساس اخبار منتشر شده، مدل جدید نیسان قشقایی در انگلیس تولید خواهد شد. پس از رای انگلیس برای ترک اتحادیه اروپا، بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان نگران سرمایه‌گذاری در این کشور بودند. کمپانی خودروسازی نیسان نیز اعلام کرده بود که در صورت تضمین حمایت دولت، محصولات خود را درانگلیس تولید خواهد کرد.

شرکت خودروساز ژاپنی نیسان اعلام کرد که مدل جدید قشقایی (Qashqai) را در انگلیس تولید می‌کند. این اتفاق پس از دریافت تضمین‌هایی بود که این شرکت از دولت دریافت کرد. چندی پیش دولت ترزا می (Theresa May)، نخست وزیر انگلیس وعده داده بود که این کشور برای جلوگیری از هر گونه آسیب مربوط به ترک اتحادیه اروپا برنامه دارد و از تمامی سرمایه‌گذاران حمایت خواهد کرد.

به دنبال این موضوع، شرکت خودروسازی نیسان تصمیم گرفت تا مدل جدید خودروی قشقایی را در کارخانه خودروسازی انگلیس تولید کند. نخست وزیر انگلیس از این اتفاق ابراز خوشنودی کرد و این رای اعتماد را نشان‌دهنده‌ی بازبودن انگلیس برای فعالیت تجاری دانست. به گفته ی ترزا می، انگلیس همچنان یک کشور بزرگ و برون‌نگر است.

بیشتر خودروسازان بزرگ انگلیس، خارجی هستند و بیش از نیمی از صادرات این کشور به 27 کشور عضو اتحادیه اروپا صورت می‌پذیرد. پیش از این خودروسازان اعلام کرده بودند که تصمیم انگلیسی‌ها برای خروج از اتحادیه اروپا، جذابیت این کشور را برای سرمایه‌گذاری کمتر می‌کند. شرکت خودروسازی نیسان نیز تهدید کرده بود که اگر دولت حمایت از این شرکت را تضمین نکند، سرمایه‌گذاری در انگلیس را متوقف می‌کند.

کارلوس گون، مدیرعامل نیسان در اوایل ماه جاری با نخست‌وزیر انگلیس دیدار کرد و گفت که دولت انگلیس حمایت از این کارخانه را تضمین خواهد کرد. به این ترتیب مدل جدید نیسان قشقایی در کارخانه‌ی ساندرلند تولید می‌شود و علاوه بر آن شاسی بلند جدید X-Trail نیز توسط نیسان تولید خواهد شد.

مدل جدید نیسان قشقایی در کارخانه ساندرلند تولید خواهد شد

کارخانه ساندرلند در شمال شرق انگلیس قرار دارد و یک سوم از کل خودروهایی که در این کشور تولید می‌شود مربوط به این کارخانه است. در سال 1984، نخست‌وزیر وقت انگلیس یعنی مارگات تاچر، مسئولان نیسان را متقاعد کرد تا این کارخانه را احداث کنند. در دهه 70 خودروسازی انگلیس دچار فروپاشی شده بود و کارخانه ساندرلند این صنعت را در انگلستان احیا کرد.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز