baznashr

تست مخزن عظیم سوختی ؛ برنامه‌ی ایلان ماسک در سفر به مریخ

on .

تست مخزن عظیم سوختی ؛ برنامه‌ی ایلان ماسک در سفر به مریخ

تست مخزن عظیم سوختی نقشه جدید ایلان ماسک در سفر به مریخ و ایجاد کلونی در آنجاست. رویاهای ایلان ماسک مرز نمی شناسد، او تنها یک رویا‌پرداز نیست و در عمل نشان داده است  که در جهت تحقق رویاهای خود چگونه بر توسعه فناوری‌های مختلف متمرکز شده است.  

ماسک می خواهد نقشه خود را برای ساخت یک کلان‌شهر یا متروپلیس بر روی مریخ عملیاتی کند و البته زمان خیلی طولانی برای تحقق این رویا پیش‌بینی نمی‌کند، بلکه دو یا سه دهه‌ی دیگر، این دستاورد بزرگ بشتری را محقق‌شده تصور می‌کند.

بنیانگذار شرکت عظیم و خلاق اسپیس اکس SpaceX  اخیرا به آشکارسازی برخی از نقشه‌های خود برای ساخت این کلان‌شهر در مریخ پرداخته است؛ یکی از این نقشه‌ها تست یک مخزن سوختی عظیم در دریاست که هسته سیستم حمل و نقل بین سیاره‌ای یا ITS را شکل می‌دهد.

این مخزن قابلیت پر شدن مجدد را داراست و برای کشتی فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌تواند صد انسان را به مریخ برده و یا بازگرداند. این مخزن مخصوص، اکسیژن مایع را با خود حمل می کند که در کنار متان، یکی از سوخت‌هایی است که می‌تواند بر روی مریخ ساخته شود و به عنوان سوخت ITS مورد استفاده قرار گیرد.

مخزنی که برای پرواز مورد استفاده قرار خواهد گرفت، کمی کشیده‌تر از مخزنی است که نشان داده شده است، اما شعاع آنها برابر است. این تانکر باید بتواند سوخت برودتی را بدون نشت کردن در خود نگه دارد.

چندی پیش هم شاهد بودیم که اسپیس اکس موتور راکت رپتور خود را آزمایش کرد که قرار است ITS را از زمین به فضا ببرد. اسپیس اکس اولین تست موتور راکت رپتور را با موفقیت به پایان رساند و شاهد بودیم که ماسک در چند توئیت به این نکته اشاره کرده و اعلام کرد موتور رپتور که قراراست انسان را به مریخ برساند، از آزمایش سربلند بیرون آمده است.

ماسک می گوید طبق پیش‌بینی‌هایش، آدم آهنی‌های (droids) تونل‌کن و معدن‌چی را در ابتدا به مریخ خواهد فرستاد که قادر هستند مناطق صنعتی زیرزمینی را ایجاد کنند. در ادامه گنبدهای متشکل از سطوح هندسی با شیشه و قاب‌های فیبر کربن ساخته می‌شوند که می‌توانند برای ایجاد فضای زندگی سبز مورد استفاده قرار گیرند.

احتمالا برخی از فناوری‌های دیگر مورد نیاز خواهد بود تا برای ایجاد سپر که فضای زندگی را از دوز سنگین تابش در امان نگه دارد، مورد استفاده قرار گیرند. هر چند ماسک معتقد است در خصوص تهدید تشعشعاتی که اولین ساکنان مریخ را تهدید می‌کند، مبالغه شده است.

ماسک می‌گوید اولین ماموریت انسانی به مریخ که از طریق ITS و با استفاده از مخزن سوخت مذکور صورت می‌گیرد، به احتمال زیاد با محموله‌های باری بسیاری همراه است. در این ماموریت از حدود 10 انسان استفاده خواهد شد. هدف این ماموریت هم عیب‌یابی و ساخت سیستم Mars Base Alpha و نیز نیروگاه سوخت خواهد بود. شاید یک یا دو سال دیگر طول بکشد تا جزییات Mars Base Alpha مشخص شود.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز