baznashr

گیم‌شات: مهم‌ترین سوالاتی که درمورد کنسول سویچ شرکت نینتندو باید از خود بپرسیم

on .

همانطور که در جریان هستید، شرکت نینتندو بالاخره از کنسول جدیدش که سویچ نام دارد، رونمایی کرد. کنسول سویچ یک دستگاه بازی همانندِ تبلت بوده که از آن می‌توان هم به عنوان یک کنسول دستی قابل حمل و هم یک کنسول خانگی استفاده کرد. اما اگر از اسم، ظاهر و کنترلرهای این کنسول جدید فاکتور بگیریم، اطلاعات دیگری درمورد آن نداریم و به همین خاطر سوالات بسیاری در ذهن ما شکل گرفته‌اند که به مهم‌ترین آن‌ها را در این مطلب اشاره‌ خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با گیم‌شات در ادامه این مطلب همراه باشید.

آیا صفحه نمایش کنسول جدید نینتندو از نوع لمسی است؟

از کنسول دستی دی اس به بعد اکثر کنسول‌های اخیر شرکت نینتندو از تکنولوژی صفحه نمایش لمسی پشتیبانی می‌کنند و این موضوع به یک امضا برای این شرکت و دستگاه‌های بازی‌اش تبدیل شده است. حتی کنسول خانگی وی یو نیز دارای یک صفحه نمایش لمسی است. بر اساس آنچه که تاکنون درمورد کنسول سویچ می‌دانیم، هنوز به صورت دقیقی مشخص نشده که صفحه نمایش این کنسول از نوع لمسی است یا خیر؟ در ویدیوی معرفی این کنسول هیچ کس به صفحه نمایش آن دست نمی‌زد و فقط با کنترلرهای آن به انجام بازی می‌پرداختند. امیدواریم که این سوال در روزهای پیش رو از طرف شرکت نینتندو پاسخ داده شود.

nintendoswitch_hardware2-0

آیا این کنسول به همراه یک قلم استایلوس عرضه خواهد شد؟

در تریلر پخش شده از کنسول هیچ اشاره‌ای به قلم استایلوس نشده است. لازم به ذکر بوده که لازمه استفاده از قلم استایلوس داشتن صفحه لمسی است. بنابراین، جواب این سوال به شدت با سوال قبل گره خورده است.

آیا کنسول سویچ از عناوین نسل قبل پشتیبانی خواهد کرد؟

بازی‌های کنسول جدید شرکت نینتندو به صورت کارتریج که گیم کاردز نام دارند، منتشر خواهند شد. جالب است بدانید که کنسول‌های دستی دی اس و تری دی اس نیز از کارتریج استفاده می‌کنند، بنابراین، سوال اصلی اینجاست که آیا می‌توان از بازی‌های کنسول‌های دستی قبلی شرکت نینتندو در کنسول سویچ استفاده کرد یا خیر؟ ناگفته نماند که بر اساس آنچه که در تریلر رونمایی مشاهده کردیم، به نظر می‌رسد که کارتریج‌های کنسول جدید بزرگ‌تر از کارتریج‌های کنسول‌های دستی دی اس و تری دی اس باشند.

ذکر این نکته هم لازم است که همه کنسول‌های نینتندو (به خصوص آن‌هایی که توانایی اجرای فرمت متفاوتی از بازی‌ها را داشتند) از بازی‌های نسل‌های قبل خود پشتیبانی نمی‌کرده‌اند. به عنوان مثال کنسول وی یو می‌تواند بازی‌های نسل قبل که برای وی منتشر شده بودند را اجرا کند (هر دو کنسول برای بازی‌هایشان از دیسک استفاده می‌کنند)، اما کنسول دستی گیم کیوب فقط بازی‌های خودش را اجرا می‌کرد و فرمت کارتریج (که در نسل قبلش و در کنسول نینتندو 64 استفاده می‌شد) را کنار گذاشت و از دیسک‌های کوچک برای بازی‌هایش استفاده کرد.

البته قابلیتی به اسم کنسول مجازی در کنسول‌های شرکت نینتندو وجود دارد که به نوعی همانند قابلیت پشتیبانی از نسل قبل عمل می‌کند. به لطف این قابلیت کنسول‌های وی یو، وی و تری دی اس هر کدام در آرشیو خود بازی‌های قدیمی دارند که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را دانلود کرده و بازی کنند. هنوز مشخص نشده است که آیا کنسول جدید نینتندو از سرویس کنسول مجازی استفاده خواهد کرد یا خیر؟

آیا می‌توانیم بر روی این کنسول استریم ویدیویی انجام دهیم ؟

هرچند هنوز قابلیت‌های مربوط به استریم کنسول سویچ در هاله‌ای از ابهام قرار دارند، اما انتظار می‌رود که این کنسول بتواند برنامه‌های نتفلیکس (Netflix) و هولو (Hulu) را اجرا کند. هر دوی کنسول‌های ماقبل سویچ (وی یو و وی) به بازیکنان اجازه می‌دادند که ویدیوها را دانلود کرده و تماشا کنند با این تفاسیر، اگر این قابلیت در کنسول جدیدتر وجود نداشته باشد، غافلگیر خواهیم شد.

این کنسول چه مقدار حافظه داخلی خواهد داشت؟

هنوز مطمئن نیستیم که شرکت نینتدو چه مقدار فضای خالی در کنسول جدیدش قرار خواهد داد، هرچند می‌دانیم بیشترین حافظه‌ای که کنسول وی یو در اختیار داشت 32 گیگابایت بود، اما نینتندو درمورد حافظه داخلی کنسول سویچ تاکنون اظهار نظری نکرد است.

این کنسول با چه قیمتی به بازار عرضه خواهد شد؟

هنوز به صورت رسمی هیچ اشاره‌ای به قیمت کنسول جدید شرکت نینتندو نشده است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای انجام دهیم، نسخه دلوکس کنسول وی یو در زمان عرضه 349 دلار و کنسول وی 249 دلار قیمت داشت. هرکدام از این دو کنسول نیز به همراه یک بازی در داخل جعبه عرضه شده بودند.

این کنسول چه زمانی وارد بازار می‌شود؟

هنوز روز دقیق عرضه به بازار اعلام نشده است، اما می‌دانیم که ماه مارس سال آینده میلادی باید شاهد حضور این کنسول در فروشگاه‌ها باشیم.

nx_partners-1

چه بازی‌هایی برای این کنسول منتشر خواهند شد؟

بر اساس گفته‌های نینتندو، بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild در روز انتشار (و یا کمی دیرتر) برای این کنسول منتشر خواهد شد. همچنین شرکت‌ها و استودیوهای ترد پارتی زیادی نیز از اکتیویژن گرفته تا یوبی‌سافت و EA، برای ساخت بازی مربوط به این کنسول اعلام آمادگی کرده‌اند. در تریلر معرفی نیز شاهد اجرای بازی‌های زیادی از جمله Mario، Splatoon، Mario Kart 8 ، The Elder Scrolls 5: Skyrim و NBA بر روی کنسول سویچ بودیم.

علاوه بر این‌ها، بازی‌های Pokémon، Dragon Quest 11 شرکت اسکوئر اینکس و Just Dance 2017  شرکت یوبی‌سافت نیز برای این کنسول منتشر خواهند شد.

چه لوازم جانبی برای کنسول سویچ در دسترس خواهد بود؟

لوازم جانبی زیادی برای این کنسول در دسترس خواهد بود که عبارت انداز: داک مربوط به پایه نگه دارنده کنسول و یا تبدیل آن به کنسول دستی، قطعه نگه دارنده کنترلرهای جدا شونده کنسول و کنترلر اصلی دستگاه که جوی کان پرو نام دارد و به شکل سنتی و رایج کنترلر کنسول‌های خانگی طراحی شده است. همچنین شاهد پایه نگه دارنده‌ای در تریلر رونمایی بودیم که به بازیکنان اجازه می‌دهد کنسول را بر روی صندلی ماشین قرار داده و از آن استفاده کنند.

در ادامه می‌توانید نگاهی به آن‌ها داشته باشید:

ci_nintendoswitch_mosaic_image912w-0

هنوز نمی‌دانیم که این وسایل جانبی چه زمانی در دسترس قرار خواهند گرفت و آیا اصلا پایه نگه دارنده مربوط به صندلی ماشین یک وسیله جانبی رسمی به حساب می‌آید یا خیر؟ اما به نظر می‌رسد که داک نگه دارنده کنسول در جعبه وجود داشته باشد و همراه با سویچ عرضه شود زیرا به کمک همین داک است که می‌توانیم کنسول را به تلویزیون متصل کنیم. لازم به ذکر است که انتظار داریم یکی از کنترلرهای کنسول نیز (یا کنترلر جوی کان پرو یا کنترلرهای جدا شونده) در جعبه و همراه کنسول به بازار عرضه شوند.

آیا می‌توانیم داک‌های نگه دارنده بیشتری برای کنسول خریداری کنیم؟

هنوز نمی‌دانیم که این داک به صورت جداگانه به فروش می‌رسد یا به همراه کنسول در داخل جعبه وجود خواهد داشت، اما داشتن یک داک اضافه برای اتاقی دیگر ایده جالبی به نظر می‌آید.

آیا این کنسول از دیتای سلولی پشتیبانی خواهد کرد؟

کنسول‌های دستی دی اس و تری دی اس از دیتای سلولی پشتیبانی نمی‌کنند، هرچند کنسول دستی پلی استیشن ویتا از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. از آن‌جایی که کنسول سویچ به نوعی یک دستگاه قابل حمل است، استفاده از این قابلیت بسیار مفید واقع خواهد شد. همانطور که در تریلر معرفی این کنسول مشاهده کردیم، از این دستگاه می‌توانیم در موقعیت‌ها و مکان‌ها زیادی استفاده کنیم، بنابراین، پشتیبانی از دیتای سلولی یک امتیاز مثبت عالی به حساب می‌‎آید.

عملکرد عمر باتری آن چطور خواهد بود؟

مشخص نشده است که باتری کنسول سویچ چه مدت دوام خواهد آورد. حداقل انتظار ما این است که عمر باتری این کنسول به اندازه کنسول‌های دستی دیگر موجود در بازار دوام داشته باشد، هرچند بازی ماریو با آن سطح جزییاتی که نمایش داده شد، احتمالا انرژی زیادی مصرف خواهد کرد. درمورد شارژ کردن کنسول هم هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد که داک نگه دارنده کنسول سویچ بتواند علاوه بر اتصال آن به تلویزیون، همزمان آن را شارژ هم بکند.

آیا این کنسول بدون قفل منطقه‌ای عرضه خواهد شد؟

گزارشاتی منتشر شده است که کنسول سویچ بر خلاف وی یو و تری دی اس، بدون قفل منطقه‌ای به صورت جهانی عرضه خواهد شد. این خبر برای کسانی که محدودیت قفل منطقه‌ای را تجربه کرده‌اند، بسیار خوشحال کننده خواهد بود، اما همه چیز به اعلام رسمی خود شرکت نینتندو بستگی دارد نه گزارشات منتشر شده.

nintendoswitch_hardware-0-0-1

آیا کنسول سویچ همانند وی و وی یو از کنترل حرکتی استفاده خواهد کرد؟

در تریلر معرفی چیزی مبنی بر کنترل حرکتی و یا شبیه به آن را مشاهده نکردیم. احتمال دارد که کنترلرهای جوی کان این کنسول دارای حسگرهای حرکتی باشند، اما با توجه به نشان ندادن این تکنولوژی، به نظر می‌رسد که شرکت نینتندو در حال فاصله گرفتن از قابلیت‌های کلیدی کنسول‌های خانگی خود بوده و سعی دارد قابلیت‌های جدید را جایگزین کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از این کنسول، باید چقدر منتظر بمانیم؟

شرکت نینتندو به صورت کلی اعلام کرده است که به زودی اطلاعات بیشتری از کنسول سویچ منتشر خواهد کرد، اما سوال اصلی اینجاست که کی؟ احتمالا قبل از مارس 2017 و عرضه کنسول (!). ضمن اینکه شرکت نینتدو قرار است در تاریخ 26 اکتبر (5 آبان) نشستی برای سرمایه گذاران و سهام داران برگزار کند و به نظر می‌رسد که موقعیت مناسبی برای انتشار اطلاعات بیشتر از سخت افزار جدید شرکت باشد.

نظر شما در رابطه با کنسول سویچ چیست؟ آیا انتظارات بازیکنان حرفه‌ای و عادی را برآورده خواهد کرد؟
 

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز