baznashr

این کولر همراه را می‌توانید همه جا با خود حمل کنید

on .

با پیش رفتن در زمان، معضل گرم شدن کره زمین و هوای محیط اطراف شکل جدی‌تری به خود گرفته و دانشمندان را بیش از پیش نگران می‌کند. گرم شدن هوا حتی در فصول سرد سال تقریبا بیشتر کشورها مخصوصا کشورهای نیمه جنوبی و پایینی خط استوا را درگیر خود کرده و تمامی مردمان را به فکر راه چاره انداخته است. البته از دست مردم عادی کاری برای نجات کوهستان‌های یخی در قطب برنیامده و تنها اقدام آن‌ها می‌تواند اتخاذ تصمیمی برای رهایی از گرمای محیط پیرامون باشد. گرایش زیاد افراد به سمت دستگاه‌های ایجاد هوای مطبوع در سراسر دنیا سبب شده تا تولیدکنندگان زیادی به فکر ساخت جدیدترین سیستم تهویه مناسب با نیاز روز بیافتند که از جمله آن‌ها می‌‎توان به یک استارت‌آپ واقع در شهر سان‌فرانسیسکو ایالت کالیفرنیا اشاره کرد.

این استارت‌آپ، جدیدترین سیستم تهویه خود را رونمایی کرده که علاوه بر قابل حمل بودن، بسیار بیش از یک کمپرسور ایجاد هوای مطبوع عمل می‌کند. زیرو بریز (Zero Breeze) ساخته شده تا محیط اطراف را با نور خود روشنایی ببخشد، با صدا و کیفیتی بالا و توسط اتصال بی‌سیم بلوتوث موزیک پخش کند و همچنین به دیگر دستگاه‌ها انرژی لازم برای فعالیت داده و در نقش یک پاوربانک قدرتمند ظاهر شود. جدیدترین سیستم تهویه قادر است تا با نیرو گرفتن از باتری قابل شارژ خود، 5 ساعت کامل هوای مطبوع در هرجایی که آن را با خود حمل می‌کنید تولید نموده و امکانات یاد شده در بالا را ارائه نماید.

دستگاه‌های ایجاد هوای تازه و مطبوع امروزه کاربردهای فراوانی داشته و به طور گسترده در منازل و شرکت‌ مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها دارای سایز و اندازه متفاوتی بوده و رنج وسیعی را شامل می‌شوند، تا جایی که می‌توان آن‌ها را در اندازه یک توستر بر روی میز آشپزخانه نگه داشته و یا در گوشه‌ای از خانه بر روی پایه‌های آن قرار داد. از آنجایی که این سیستم‌ها دائما با نیروگرفتن از برق خانگی به تهویه هوای داخل خانه می‌پردازند، کاربران برای ایجاد چنین فضایی در محیط بیرون از خانه با محدودیت مواجه هستند. خوشبختانه تیم “زیرو بریز” در جدیدترین سیستم تهویه خود نیاز حتمی به کابل برای توان بخشیدن به موتورهای دستگاه را از میان برداشته و محصولی به قدرتمندی دستگا‌ه‌های با اتصال سیم ارائه نموده است.

جدیدترین سیستم تهویه

“زیرو بریز” از تکنولوژی فشرده‌سازی دوار برای خنک کردن محیط در کنار ماده سردکننده R-134a ساخت شرکت Dupont استفاده می‌کند. این سیستم کاملا دوست‌دار محیط بوده و برخلاف گاز استفاده شده در درصد بالایی از سیستم‌های تهویه هوا، تخریبی برای لایه اوزون ندارد. از آنجایی که این سیستم بسته است، کاربر بابت اضافه کردن ماده سردکننده با گذر زمان و کار کردن دستگاه نگرانی نخواهد داشت. خروجی “زیرو بریز” حدود هزار BTU (هر BTU معادل 1055 ژول) در هر ساعت عنوان شده و قادر است تا محیطی به اندازه 4.6 متر مربع را به خوبی تحت پوشش خود قرار دهد. برای اطلاع از توان خروجی جدیدترین سیستم تهویه کافی است بدانید که در محیطی بسته، دستگاه فضایی به اندازه 4.6 متر مربع را به درجه هوای 7 درجه خواهد رساند که در نوبه خود بی‌نظیر است.

قابلیت دیگری که در جدیدترین سیستم تهویه یعنی “زیرو بریز” چشم‌نوازی می‌کند، توانمندی فوق‌العاده باتری آن است. با بهره بردن از باتری قابل شارژ داخلی، این دستگاه قادر است تا در محیط بیرون از منزل برای 5 ساعت متوالی گرما را از شما دور نگه دارد. البته این میزان برای درجه نرمال دستگاه بوده و در صورت قرار دادن آن بر روی آخرین درجه برای گرفتن بیشترین توان خروجی، به 3.5 ساعت کاهش پیدا خواهد کرد. کل دستگاه 4 کیلوگرم وزن داشته و در ابعاد 46.4 در 16.2 در 9.6 سانتی‌متر ساخته شده است.

جدیدترین سیستم تهویه

در کنار قرار داشتن اسپیکرهای داخلی برای پخش موزیک با اتصال بلوتوث، یک خروجی 1 آمپری با ولتاژ 5 ولت برای آن تعریف شده که می‌تواند در لحظات حساس خاموش شدن گوشی هوشمندتان به آن نیرورسانی کند. همچنین به لطف داشتن چراغ‌های LED قدرتمند می‌توانید از “زیرو بریز” در مکان‌های تاریک برای ایجاد روشنایی استفاده کنید. قابلیت‌های یاد شده به بهترین وجه ممکن کار کرده و شما را از هرگونه دستگاه دیگری بی‌نیاز خواهند نمود.

در انتهای ذکر تمامی ویژگی‌های یاد شده باید بدانید که این پروژه هنوز به واقعیت تبدیل نشده و تنها نمونه‌ای از آن در دسترس است. این استارت‌آپ با معرفی ایده خلاقانه و پتانسیل قوی پروژه خود، از سراسر دنیا تقاضای پشتیبانی مالی کرده تا بتواند بدین طریق پروژه را از طرح و ایده به یک محصول واقعی و قابل خرید در بازارهای جهانی تبدیل کند. تا به امروز به کمک 1149 پشتیبان مالی “زیرو بریز” به پشتوانه مالی 574,114 دلاری دست پیدا کرده که نشان از موفقیت جهانی طرح در جلب توجه سرمایه‌گذاران دارد. با در نظر گرفتن این میزان از پشتوانه مالی می‌توان انتظار داشت که به زودی بتوانیم جدیدترین سیستم تهویه را از بازارهای تمامی کشورها خریداری نماییم.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز