baznashr

تماشا کنید: سرعت حافظه نسخه 128 گیگابایتی آیفون 7، هشت برابر بیشتر از مدل 32 گیگابایتی آن است

on .

آنطور که به نظر می‌رسد اپل همه چیز را در خصوص گوشی های هوشمند خود بازگو نکرده است. چندین هفته قبل وبسایت معتبر GSMArena گزارش داد که مدل 32 گیگابایتی آیفون 7 (iPhone 7) و آیفون 7 پلاس (iPhone 7 Plus) قدرت کمتری را از نظر حافظه نسبت به دو مدل 128 گیگابایتی و 256 گیگابایتی این گوشی ها ارائه می‌کنند. حال شخصی دیگر با انجام آزمایشاتی این قضیه را تایید می‌کند.

در ویدیویی جدید که از سری ویدیوهای آنباکس تراپی فردی به نام «لویس هیلسنتگر» به عنوان یکی از فعالین حوزه فناوری منتشر شده، وی مجموعه‌ای از تست‌های مربوط به سرعت حافظه را در بین مدل‌های مختلف آیفون 7 به نمایش می‌گذارد که بر اساس آن نسخه 32 گیگابایتی آیفون جدید اپل از سرعت حافظه‌ای کمتر از هشت برابر نسخه‌های 128 و 256 گیگابایتی برخوردار است.

برای نخستین آزمون، هیلسنتگر از یک اپلیکیشن رایگان به نام PerformanceTest Mobile استفاده کرده تا سرعت خواندن و نوشتن حافظه آیفون را به دست آورد. در حالی که تفاوت چندان زیادی بین سرعت خواندن در دو مدل 32 و 128 گیگابایتی آیفون 7 وجود ندارد، این اختلاف سرعت در هنگام نوشتن اطلاعات به طور عمیقی نمایان می‌شود. در واقع مدل 32 گیگابایتی آیفون با سرعت 42 مگابایت بر ثانیه قادر به نوشتن بوده و این نتیجه در حالی به دست آمده که سرعت نوشتن مدل 128 گیگابایتی آیفون با میزانی حدود هشت برابر نسخه 32 گیگابایتی یعنی 341 مگابایت بر ثانیه بوده است.

تفاوت سرعت در مدل های مختلف آیفون 7

اختلاف فاحش سرعت بین سه مدل آیفون 7 تنها در هنگام نوشتن در حافظه قابل لمس است

هیلستنگر به همین‌جا اکتفا نکرده و تصمیم گرفته تا این دیوایس‌ها را به شخصه در دنیای واقعی و جدا از نتایج به دست آمده توسط اپلیکیشن نیز بیازماید. بر اساس تست او که انتقال یک فیلم با سایز 4.2 گیگابایت از مک بوک به آیفون توسط یک کابل USB بوده است، در حالی که مدل 256 گیگابایتی آیفون 7 این انتقال را در مدت زمان 2 دقیقه و 34 ثانیه انجام داده، نسخه 32 گیگابایتی آیفون 7 برای انجام این انتقال نیازمند سپری شدن 3 دقیقه و 40 ثانیه بوده است.

با این حال به نظر می‌رسد که اپل اگر در زمان رونمایی از نسل هفتم گوشی های آیفون خود می‌گفت که هیچ تفاوتی از نظر سرعت حافظه مدل‌های مختلف این محصول با یکدیگر نخواهند داشت، به نظر می‌رسد که چندان هم تعجب انگیز نبود. ما در حافظه‌های SSD هم می‌توانیم این قضیه را ببینیم که هر چه ظرفیت حافظه بیشتر می‌شود، میل آن برای انجام بهتر کارها و افزایش سرعت نیز بیشتر می‌شود. بنابراین اگر سرعت حافظه موضوع مهمی برای انتخاب یک گوشی توسط شماست، می‌بایست پول بیشتری را صرف کرده و مد‌ل‌های 128 و 256 گیگابایتی آیفون 7 را خریداری کنید.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز