baznashr

بزرگترین شرکتهای فناوری جهان برای ارتقای سرعت رایانه های سرور متحد می‌شوند

on .

غول‌های فناوری جهان مانند گوگل، آی بی ام و دل برای افزایش ده گیگابیتی سرعت و کیفیت رایانه های سرور دست به کار شده‌اند. اضافه شدن ویژگی‌های OpenCAPI منجر به ارتقای سرعت رایانه های سرور و سایر شبکه‌های اطلاع رسانی خواهد شد.

همکاری شرکتهای بزرگ فناوری جهان به منظور افزایش سرعت دسترسی کاربران اینترنت و دیگر شبکه‌های اطلاع رسانی به داده‌ها و خدمات صورت می‌گیرد. برای تحقق این هدف، ویژگی OpenCAPI در طراحی رایانه های سرور قرار داده خواهد شد و با اعمال آن پردازنده‌های مرکزی این رایانه‌ها با سرعت بیشتری داده‌ها را از طریق سخت افزارها منتقل می‌کنند. به این ترتیب عملکرد حافظه و تجهیزات شبکه‌ای نیز بهبود خواهد یافت.

کنسرسیومی متشکل از شرکتهای بزرگ جهان از جمله ای ام دی (AMD)، دل (Dell)، گوگل، اچ پی ای (HPE)، آی بی ام (IBM)، ملانوکس (Mellanox)، میکرون (Micron)، انویدیا (Nvidia) و Xilinx به وجود آمده و OpenCAPI حاصل تلاش این کنسرسیوم است. با استفاده از OpenCAPI پردازنده‌های مرکزی رایانه های سرور با سرعت بیشتری با شتاب دهنده‌های بخش سخت افزار ارتباط پیدا می‌کند. این سرعت ارتباط در حال حاضر حداکثر 16 گیگابیت در ثانیه است که با این ویژگی به 25 گیگابیت در ثانیه افزایش خواهد یافت.

ارتقای سرعت رایانه های سرور

با تحقق این هدف، اجرای آنی و بدون تأخیر برنامه‌های سنگین و پیچیده بر روی رایانه های سرور و دسترسی آسان و لحظه به لحظه به داده‌ها بر روی رایانه‌های عادی متصل به شبکه ممکن می‌شود.

ارتقای سرعت رایانه های سرور از نیمه دوم سال 2017 صورت می‌پذیرد

برنامه ارتقای سرعت رایانه های سرور تأثیر بسیاری را بر روی شرکت‌های مالی و بانکی و همچنین علوم مختلف مانند علوم زیستی و خودآموزی ماشینی خواهد گذاشت. هنوز قیمت این سرورها مشخص نشده اما به نظر می‌رسد که سرورهای سازگار با OpenCAPI از نیمه دوم سال آینده میلادی توسط شرکت آی بی ام با همکاری گوگل عرضه می‌شوند. نخستین سرور از این نوع Zaius نام دارد که به پردازنده‌های Power9 مجهز است.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز