baznashr

نقد و بررسی گوشی هواوی آنر 8 ؛ شوالیه درخشان چینی

on .

گوشی هوشمند هواوی آنر 8 (Huawei Honor 8) ژن‌های پی 9 را در بدن خود داشته و این موضوع را با نگاهی اجمالی به ساختار گوشی و همچنین سخت افزار آن می‌توانید به سادگی متوجه شوید. در این بخش قصد داریم به بررسی گوشی هواوی آنر 8 پرداخته و تمامی جوانب آن را بسنجیم. پس در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

شرکت چینی هواوی دوباره گوشی هوشمند دیگری از برند آنر (Honor) را معرفی کرد. برندی که محصولات آن در ایران به دلیل قیمت ارزان و مقرون به صرفه به همراه مشخصات فنی سطح بالا، طرفداران خاص و ویژه خود را دارد. امسال پرچمدار سری گوشی‌های آنر هواوی، محصولی است که شباهت بسیار زیادی به محصول پی 9 این کمپانی دارد. هواوی آنر 8 نام این گوشی سطح بالا و حرفه‌ای است.

مشخصات فنی گوشی هواوی آنر 8 – Huawei Honor 8

  • نمایشگر 5.2 اینچی از نوع LTPS با دقت تصویر فول اچ دی (1080p)، چگالی تصویر 423 پیکسل در اینچ
  • تراشه هشت هسته ای Kirin 950 های سیلکون، واحد گرافیکی Mali-T880 MP4، چهار گیگابایت رم
  • حافظه داخلی 32 یا 64 گیگابایتی
  • نسخه 6.0 اندروید موسوم به مارشمالو، نگارش 4.1 رابط کاربری اموشن هواوی
  • دوربین اصلی دوگانه 12 مگاپیکسلی به همراه سیستم فوکوس خودکار هیبریدی، سنسور رنگی و سیاه و سفید، دیافراگم f/2.2، فیلم‌برداری 1080p با نرخ 60 فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.4، فیلم برداری 1080p، واید سلفی
  • دارای شیار هیبریدی (یک شیار برای سیم کارت دوم یا کارت حافظه جانبی)
  • پشتیبانی از Cat. 6 LTE، وای فای هات اسپات، وای فای دایرکت، بلوتوث 4.2 LE و NFC به همراه GPS/GLONASS/Beidou و درگاه یو ای بی تایپ سی (USB Type-C)
  • باتری با ظرفیت 3 هزار میلی‌آمپر ساعت، وجود فناوری شارژ سریع گوشی

بزرگترین معایب و کاستی‌های گوشی هواوی آنر 8

  • فقدان قابلیت فیلم‌برداری با دقت 4K یا 2160p
  • نبود لایه محافظ بر روی نمایشگر گوشی
  • عدم دسترسی مستقیم به دوربین سیاه و سفید
  • باتری توسط کاربر قابل تعویض نیست
  • شیار هیبریدی (به صورت همزمان نمی‌توانید سیم کارت دوم و کارت حافظه جانبی را استفاده کنید)

بررسی گوشی هواوی آنر 8 – محتویات درون جعبه

جعبه خرده فروشی آنر 8 بسیار زیبا طراحی شده است. در بخش زیر شاهد نمایش نحوه قرار‌گیری گوشی و دیگر لوازم جانبی پیشفرض آن در جعبه خرده فروشی این محصول هستید. یک عدد هدفون هواوی (که شباهت بسیار زیادی به ایرپادهای اپل دارد) به همراه یک کابل یو اس بی تایپ سی (USB Type-C) و همچنین آداپتور شارژ دستگاه مجهز به فناوری شارژ سریع، ولتاژ 9 ولت و جریان 2 آمپر از جمله وسایل جانبی پیشفرض موجود در جعبه به حساب می‌آیند.

از طرفی شاید بهتر باشد بدانید که هواوی به طور جداگانه قاب‌هایی را به فروش می‌رساند که از نظر رنگ و طراحی شباهت بسیار زیادی به خود گوشی دارند.

بررسی گوشی هواوی آنر 8 – طراحی، ارگونومی و کیفیت ساخت

ابعاد دقیق گوشی هوشمند هواوی آنر 8 برابر با 145.5 × 71 × 7.5 میلی‌متر است. از این رو شباهت بسیار زیادی به گوشی پی 9، پرچمدار این شرکت دارد. البته بهتر است بدانید که آنر 8 به میزان 9 گرم سنگین‌تر بوده و 153 گرم وزن دارد. بزرگترین تفاوت میان آنر 8 و پی 9 مربوط به درخشندگی قابل توجه بدنه پرچمدار برند آنر است. همان طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، این گوشی از فریمی فلزی به همراه دو لایه شیشه‌ای مجهز به فناوری 2.5D در دو سمت خود استفاده می‌کند.

با این که این گوشی از ظاهری تمام شیشه‌ای برخوردار است و از درخشندگی بسیار زیادی بهره می‌برد، اما مشکلات مربوط به بدنه ای شیشه‌ای را نیز بروز می‌دهد. این که بدنه آنر 8 به جذب چربی دست و اثر انگشت بسیار مستعد بوده و از این رو می‌بایست تمام وقت خود را صرف تمیز کردن بدنه آن نمایید. از این نظر مسلما کاربران گوشی پی 9 به خود خواهند بالید. هر چند بدنه آنر 8 بسیار زیبا و چشمگیر است.

نام برند آنر در هر دو بخش جلو و پشتی این گوشی به چشم می‌خورد. قسمت خلفی آنر بسیار قابل توجه است. در این بخش شاهد دوربین اصلی دوگانه دستگاه به همراه دو عدد فلاش LED دو رنگ هستیم. از طرفی سنسورهای دیگر مانند حسگر مربوط به فوکوس لیزری نیز در این بخش دیده می‌شود. سنسور تشخیص دهنده اثر انگشت دستگاه نیز در این بخش زیر ماژول دوربین قرار گرفته است و رنگی نسبتا مشابه با بدنه دستگاه دارد.

حسگر اثر انگشت این دستگاه همیشه فعال و آماده به کار است. از طرفی این حسگر قابلیت کلیک‌پذیری داشته و می‌تواند آن را در سه حالت شخصی سازی کنید؛ یک کلیک، دو کلیک یا سه کلیک پشت سر هم می‌تواند فورا برنامه ای خاص را بگشاید.

به دلیل جنس بدنه شیشه و فلزی این گوشی و همچنین ضخامت بسیار کم آن به همراه گوشه‌های گرد و صیقلی، کار کردن با این دستگاه بسیار لذت بخش خواهد بود. کار کردن با گوشی به کمک یک دست بسیار آسان خواهد بود. ارگونومی آنر 8 بسیار عالی بوده و حس کار کردن با یک گوشی سطح بالا و حرفه ای را به شما القا خواهد کرد. گرچه هر چند وقت یک بار بهتر است بدنه آن را از اثرات انگشتان خود پاک کنید.

کناره سمت چپ گوشی محل قرار‌گیری شیار هیبریدی دستگاه است که می‌توانید دو سیم کارت (یا یک سیم کارت و کارت حافظه جانبی میکرو اس دی) را در داخل آن قرار دهید. البته این قابلیت در صورت خریداری نسخه دو سیم کارت آنر 8 مشاهده خواهد شد. این گوشی از سیم کارت نانو پشتیبانی می‌کند.

کناره سمت راست گوشی نیز میزبان کلیدهای فلزی کنترل صدا و همچنین کلید پاور گوشی است.

در بخش فوقانی آنر 8 شاهد قرارگیری حسگر مادون قرمز به همراه میکروفون ثانویه دستگاه هستیم.

در قسمت تحتانی نیز سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدا به همراه درگاه یو اس بی تایپ سی و همچنین توری مربوط به بلندگو دستگاه دیده می‌شود. از طرفی میکروفون اصلی دستگاه نیز در زیر همان سوراخ‌های فلزی جای داده شده است.

بررسی گوشی هواوی آنر 8 – نمایشگر

آنر 8 از یک نمایشگر 5.2 اینچی از نوع IPS LTPS استفاده می‌کند. میزان دقت تصویر صفحه نمایش این گوشی برابر با فول اچ دی (1080p) بوده و با توجه به این دو شاخصه، میزان چگالی تصویر آن نیز معادل 423 پیکسل در هر اینچ محاسبه می‌شود. پنل نمایشی جدید LTPS رنگ مشکی را با غلظت بیشتری به نمایش گذاشته و از طرفی گستره رنگی آن نیز بالاتر است.

نقد و بررسی گوشی هواوی آنر 8 ؛ شوالیه درخشان چینی بر روی پنل نمایشی این گوشی یک لایه 2.5D قرار گرفته است. اما متاسفانه در این بخش هیچ خبری از لایه محافظی مانند گوریلا گلس یا هر چیز دیگری نیست. در نتیجه احتمالا نمایشگر این گوشی خیلی سریع خط و خش خواهد برداشت. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در کنار خریداری گوشی از یک لایه محافظ نیز استفاده کنید.

نقد و بررسی گوشی هواوی آنر 8 ؛ شوالیه درخشان چینی حداکثر میزان روشنایی نمایشگر گوشی پی 9 برابر با 500 نیت بود. حال آن که این شاخصه در آنر 8 برابر با 460 نیت است. از طرفی حداقل میزان روشنایی نیز معادل 1.6 نیت است که برای خواندن متون و مشاهده نمایشگر در شب بسیار مناسب خواهد بود. به لطف استفاده از پنل نمایشی جدید و رنگ مشکی غلیظ، میزان کنتراست صفحه نمایش آنر 8 برابر با 1243 به یک بوده و بسیار مناسب به حساب خواهد آمد. این میزان بالاتر از نتیجه کنتراست تصویر نمایشگر پی 9 است.

نقد و بررسی گوشی هواوی آنر 8 ؛ شوالیه درخشان چینی از طرفی نمایشگر آنر 8 در تست میزان خوانایی نمایشگر زیر نور مستقیم آفتاب توانست امتیاز بالای 3.346 را کسب کند و بالاتر از گوشی پی 9 قرار بگیرد. امتیازی که برای یک گوشی مجهز به پنل نمایشی IPS بسیار درخشان به حساب می‌آید.

بررسی گوشی هواوی آنر 8 – باتری

هواوی آنر 8 به یک باتری با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت مجهز است. علاوه بر آن این گوشی از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند. در هنگام استفاده از این تکنولوژی می‌تواند طی 30 دقیقه باتری گوشی آنر 8 خود را تا میزان 40 درصد شارژ کنید. شارژر مربوط به این فناوری به طور پیشفرض در جعبه خرده فروشی دستگاه موجود است.

نقد و بررسی گوشی هواوی آنر 8 ؛ شوالیه درخشان چینی همان‌طور که مشاهده می‌کنید، آنر 8 توانست امتیاز بسیار مناسب 70 ساعت را از آن خود کند. بدان معنا که با یک بار شارژ کامل گوشی و در صورت استفاده از هر کدام از ویژگی‌های مکالمه صوتی 3G، وب‌گردی و همچنین تماشای فیلم یک ساعت در روز، شارژ باتری 70 ساعت (نزدیک به سه روز) دوام خواهد آورد. نسخه دو سیم کارت گوشی نزدیک به 5 ساعت کمتر شارژدهی خواهد کرد. از طرفی در تصویر بالا میزان شارژدهی باتری با یک بار شارژ کامل در هر کدام از بخش‌های مکالمه صوتی  تحت شبکه 3G، وب گردی و همچنین تماشای فیلم را نیز مشاهده می‌کنید.

علاوه بر آن در تست‌ها بالا، امتیاز عملکرد گوشی در حالت استندبای (آماده به کار) نیز لحاظ شده است. البته مسلما در صورت استفاده از حالت Ultra Power Saving آنر 8، این امتیاز بسیار بالاتر می‌رفت. این گوشی دارای حالتی به نام ROG power-saving نیز هست که میزان دقت تصویر گوشی را به 720p کاهش داده و از این رو در هنگام بازی کردن، شارژ باتری کمتر مصرف خواهد شد.

بررسی گوشی هواوی آنر 8 – قابلیت های ارتباطی

این گوشی از خطوط ارتباطی نسل چهار (4G) نیز پشتیبانی خواهد کرد. نسخه FRD-L09 این گوشی دو سیم کارت بوده و از شیار هیبریدی برخوردار است. البته بهتر است بدانید که نسخه دوم تنها از 2G پشتیبانی خواهد کرد. همان‌طور که گفته شد این گوشی از Cat. 6 LTE، وای فای هات اسپات، وای فای دایرکت، بلوتوث 4.2 LE و NFC به همراه GPS و GLONASS و همچنین Beidou و درگاه یو ای بی تایپ سی پشتیبانی خواهد کرد. از سویی دیگر بهتر است بدانید که این گوشی فاقد رادیو اف ام است.

اما نکته جالب در مورد آنر 8 مربوط به حسگر مادون قرمز آن است که با استفاده از برنامه Smart Remote می‌توانید کنترل بسیاری از وسایل خانگی خود را در دست بگیرید.

بررسی گوشی هواوی آنر 8 – رابط کاربری

همان‌طور گفته شده این گوشی به طور پیشفرض از اندروید 6.0 مارشمالو به همراه نسخه 4.1 رابط کاربری اموشن هواوی استفاده می کند. از صفحه لاک اسکرین گوشی شروع می‌کنیم. هر بار که به این صفحه می‌آیید تصویر پس زمینه جدیدی را مشاهده خواهید کرد. بله درست است؛ عکس پس زمینه لاک اسکرین گوشی هر دفعه به طور خودکار تغییر می کند. هر چند اگر بخواهید با حسگر اثر انگشت قفل گوشی را باز کنید دیگر به این صفحه و تصاویر آن منتقل نخواهید شد.

اما در صورتی که از کلید پاور گوشی استفاده کنید، به صفحه لاک اسکرین وارد شده و بجز تصویر پس زمینه شاهد نمایش زمان و تاریخ به همراه میانبر اپلیکیشن دوربین هستید. البته می‌توانید با دو بار فشردن متوالی کلید کاهش صدا، دوربین گوشی را فورا فعال نمایید. همانند iOS در این بخش می‌توانید یک منو را از بخش پایینی نمایشگر به نمایش در آورید. در این بخش مواردی همچون دسترسی سریع به چراغ قوه، ماشین حساب، دوربین و برنامه ضبط صدا وجود خواهد داشت.

پس از باز کردن قفل گوشی به بخش هوم اسکرین (صفحه اصلی) گوشی وارد خواهید شد. در این بخش خبری از کشوی برنامه‌ها نیست. اما خوشبختانه می‌توانید تا میزان 18 عدد صفحه ساخته و آیکون‌های خود را در آن جای دهید. در این بخش می‌توانید همان عملیات معمولی اندرویدی مانند پینچ زوم برای تغییر و جا به جایی آیکون‌ها یا ویجت‌ها را استفاده کنید.

آنر 8 از قرار گیری تم (Theme) نیز پشتیبانی خواهد کرد. با انتخاب یک تم جدید، ظاهر آیکون‌ها، بخش لاک اسکرین و همچنین تصویر پس‌زمینه تغییر خواهد کرد.

بخش صفحه اعلانات این گوشی دارای دو بخش مجزا است. در یکی از این قسمت‌ها اعلانات بر اساس تاریخ دریافت آنها مرتب شده و به نمایش در می‌آیند. بخش دیگر نیز به تاگل‌ها اختصاص دارد. در بخش جا به جایی میان برنامه‌ها نیز می‌توانید به سادگی با هل دادن صفحه اپلیکیشن‌های در حال اجرا به سمت بالا، آنها را ببندید. از طرفی اگر آن را به سمت پایین هل دهید، برنامه قفل شده و در صورت لمس کلید بستن تمامی اپلیکیشن‌ها، برنامه مورد نظر همچنان باز خواهد ماند.

اگر در حال رانندگی هستید می‌توانید از آیکون‌های بزرگ مود Simple homescreen استفاده کرده و به قابلیت‌های بسیار زیادی دسترسی داشته باشید؛ هر چند در هنگام رانندگی چنین کاری نیز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

با استفاده از برنامه Phone Manager موجود بر روی این دستگاه می‌توانید بر روی قسمت‌های مختلفی از گوشی احاطه داشته باشید. این که چه برنامه‌ای اجازه دارد چه نوع اعلانی را در کدام بخش برایتان به نمایش در آورد. از طرفی کدام برنامه می‌تواند به چه میزان به اینترنت وای فای یا دیتا دسترسی داشته باشد. علاوه بر آن این برنامه دارای مودهای مختلف صرفه جویی در مصرف انرژی باتری نیز هست. به کمک آن می‌توانید انتخاب کنید کدام برنامه‌ها اجازه دارند در حالت پس زمینه فعالیت داشته باشند و کدامیک نه.

در تنظیمات گوشی با ورود به بخش Smart assistance می‌توانید به قابلیت‌های جالبی دسترسی داشته باشید. در صورت فعال کردن گزینه Floating dock، پنجره‌ای مجازی بر روی نمایشگر قابل فعالیت خواهد بود که همان کلیدهای ناوبری اندرویدی و همچنین قفل گوشی و بستن تمامی برنامه‌های در حال اجرا را ارائه می‌دهد. در حقیقت کار با یک دست آسان‌تر خواهد شد. در بخش Motion control جسچرهای حرکتی مختلفی را می‌توانید فعال کنید. چرخش گوشی، برگرداندن آن، برداشتن دستگاه و حتی نوشتن چیزی بر روی نمایشگر خاموش همگی قابل شخصی‌سازی خواهند بود.

Voice control یکی دیگر از ویژگی‌های این بخش است که به کاربر اجازه می‌دهد بدون به کار بردن دست گوشی آنر 8 را کنترل کند. حتی زمانی که گوشی قفل بوده و نمایشگر آن خاموش است نیز می‌توانید از این سرویس استفاده کنید. در حقیقت آنر 8 همیشه منتظر شنیدن کلمه پیشفرض شماست. این اسم رمز به طور پیشفرض بر روی عبارت “Dear, Honor” قرار داد. زمانی که اسم رمز گفته شد گوشی هوشیار شده و آماده پذیر فرمان‌های صوتی مانند برقراری یک مکالمه است. این اسم رمز توسط کاربران قابل تعویض است. از طرفی امکان تمرین دادن گوشی به منظور تشخیص صوت کاربر خود نیز وجود خواهد داشت.

بررسی گوشی هواوی آنر 8 – بنچمارک‌ها

گوشی هواوی آنر 8 از تراشه Kirin 950 های‌سیلکون استفاده می‌کند. این همان چیپستی است که در گوشی میت 8 هواوی نیز وجود دارد. گرچه در پی 9 از Kirin 955 استفاده شده است. تراشه Kirin 950 در بخش CPU دارای هشت هسته پردازشی است که چهار عدد از آنها از نوع کورتکس A72 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهار عدد دیگر کورتکس A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز. علاوه بر آن این چیپ دارای واحد گرافیکی چهار هسته‌ای Mali-T880 MP4 و همچنین چهار گیگابایت حافظه رم است.

بنچمارک‌های CPU

همان‌طور که مشاهده می‌کنید تراشه گوشی آنر 8 را از نظر CPU در دو بخش تک و چند هسته‌ای بنچمارک گیک بنچ تست کردیم. در بخش تک هسته‌ای امتیازی نزدیک به پی 9 و پی 9 پلاس بدست آورد اما نتیجه آن بسیار کمتر از گلکسی اس 7 بود. در حالی که در بخش چند هسته‌ای توانست از گلکسی اس 7 پیشی بگیرد و ثابت کند قدرت پردازشی هشته هسته‌ای CPU این چیپست از اسنپدراگون 820 و اگزینوس 8890 بالاتر است.

بنچمارک‌های ترکیبی

در بنچمارک‌های ترکیبی بجز CPU و واحد گرافیکی (GPU)، به عملکرد حافظه رم، حافظه داخلی، وبگردی و همچنین رابط کاربری گوشی امتیاز داده خواهد شد. در مقایسه با آنتوتو، بنچمارک بیس مارک موارد گسترده‌تری را تحت بررسی قرار می‌دهد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، آنر 8 در بنچمارک آنتوتو نتوانسته است امتیازی مناسب و رضایت بخش در مقایسه با پرچمدار وان پلاس یا سامسونگ به دست آورد. هر چند در بنچمارک بیس مارک به میزان بسیار بیشتری به امتیاز گلکسی اس 7 نزدیک می‌شود.

بنچمارک‌های واحد گرافیکی (GPU)

واحد گرافیکی Mali-T880 MP4 تراشه آنر 8 را در بنچمارک جی اف ایکس بنچ مورد آزمایش قرار دادیم. همان طور که احتمالا می‌دانید بخش گرافیکی یکی از ضعف‌‌های تراشه های هواوی نسبت به رقیبان خود مثل سامسونگ یا کوالکام به حساب می‌آید. این تست دارای دو بخش صفحه خاموش (offscreen) و صفحه روشن (onscreen) است. در حالت صفحه خاموش واحد گرافیکی تراشه‌ها به صورت برابر اطلاعات یک نمایشگر فول اچ دی را پردازش می‌کنند. همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید در بخش صفحه خاموش دوباره این موضوع ثابت شد که واحد گرافیکی تراشه‌های هواوی ضعیف‌تر از رقیبان سامسونگی یا کوالکام خود است و فریم‌های کمتری را ارائه می‌دهد.

اما در بخش صفحه روشن این تست، زمانی‌ که دقت تصویر نمایشگری بالاتر باشد، بار بیشتری بر روی واحد گرافیکی خواهد بود و ممکن است از امتیاز فریم نهایی آن کاسته شود. از طرفی برخلاف آن اگر رزولوشن نمایشگر پایین باشد، فریم ریت آن نیز بالاتر خواهد رفت. در این بخش واحدهای گرافیکی براساس دقت تصویر اصلی نمایشگر گوشی‌ها اطلاعات را پردازش می‌کنند. همان طور که مشاهده می کنید، به دلیل دقت تصویر بالاتر (QHD) گلکسی اس 7، از امتیاز آن کاسته شده است اما هنوز هم بالاتر از گوشی آنر 8 قرار دارد. این در حالی است که گوشی وان پلاس 3 از رزولوشن پایین تر فول اچ دی استفاده می‌کند و به همین دلیل امتیازی بالاتر دارد.

در نهایت بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که این گوشی قدرت گرافیکی مناسبی به منظور اجرای بازی‌ها بر روی نمایشگر فول اچ دی دارد. از سویی دیگر قدرت CPU آن نیز بسیار بالاست و جای هیچ گونه شکی را باقی نخواهد گذاشت. علاوه بر آن این گوشی دارای مودی به نام ROG است که با استفاده از آن دقت تصویر به اچ دی کاسته شده و از همین رو فریم ریت برنامه های سنگین و بازی‌های گرافیکی افزایش خواهد یافت. پس جای هیچ گونه نگرانی وجود نخواهد داشت.

بررسی گوشی هواوی آنر 8 – بلندی و کیفیت صدای خروجی 

آنر 8 دارای یک عدد بلندگو در بخش پایینی گوشی است و در همان بخش از یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز بهره‌ می‌برد. این گوشی مجهز به فناوری صدای DTS بوده و می‌تواند صدای نویز محیط را به کمک میکروفون‌های خود حذف کند.

نقد و بررسی گوشی هواوی آنر 8 ؛ شوالیه درخشان چینی در تست میزان بلندی صدا، این گوشی توانست امتیاز خوب و رضایت‌بخشی را به خود اختصاص دهد. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، صدای زنگ این گوشی بسیار بلند بوده و به همین دلیل در هنگام قرار‌گیری در محیط‌های شلوغ،هیچ تماسی را از دست نخواهید داد. هر چند موسیقی پیشفرض آنر 8 خود دارای بلندی صدای کمی بوده و پیشنهاد می‌کنیم پس از خریداری گوشی آن را تغییر دهید.

نقد و بررسی گوشی هواوی آنر 8 ؛ شوالیه درخشان چینی در زمینه میزان کیفیت و شفافیت صدای خروجی دستگاه، آنر 8 را به یک آمپلی فایر خارجی متصل کردیم. کیفیت صدای خروجی گوشی بسیار مناسب بود. از طرفی بلندی صدای آن نیز بالاتر از حد میانگین محاسبه شد (حتی بالاتر از پی 9). از طرفی هنگامی که هدفون‌های استاندارد تست را به گوشی متصل کردیم، کمی از کیفیت صدا کاسته شد اما هنوز شفافیت آن بالا بود. میزان بلندی صدا نیز در حد مناسبی قرار داشت. گرچه فوق‌العاده نبود. اما در هر صورت برای گوشی پرچمدار برند آنر این نتایج شگفت‌آور هستند.

بررسی گوشی هواوی آنر 8 – دوربین

درست همانند پی 9 گوشی آنر 8 نیز دارای دوربین اصلی دوگانه با حسگرهای 12 مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.2 است. یکی از این سنسورها رنگی و دیگری سیاه و سفید (مونوکروم) عکاسی می‌کند. حسگری که سیاه و سفید است به دلیل فقدان فیلتر رنگی بایر، سه برابر بیشتر نور محیط را در طی زمانی برابر به حسگر رسانده و از این نظر به جهت عکاسی در محیط‌های تاریک بسیار مناسب خواهد بود. این گوشی فاقد سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر بوده و ابعاد پیکسلی آن برابر با 1.25 میکرون است. از طرفی سیستم فوکوس خودکار لیزری و فلاش LED دوگانه از دیگر مزیت‌های این بخش به حساب خواهند آمد.

نقد و بررسی گوشی هواوی آنر 8 ؛ شوالیه درخشان چینی اما وقتی که دوربین دوگانه آنر 8 کار می‌کنید متوجه خواهید شد که دوربین های اصلی آن تفاوت بسیار زیادی به پی 9 دارند. برای مثال دوربین‌های دوگانه آنر 8 از لنزهای لایکا استفاده نمی‌کنند و به همین دلیل نمی‌توان از آنها انتظار کیفیت اپتیکی بالایی را داشت. علاوه بر آن شما به صورت مستقیم به دوربین سیاه و سفید گوشی دسترسی نخواهید داشت و نمی‌توانید با آن عکاسی کنید. بلکه این دوربین به منظور پردازش‌های اثر بوکه و دیگر موارد این چنینی قابل استفاده خواهد بود.

اما راه حل این است که می‌توانید با دوربین رنگی عکاسی کرده و با فیلتر، عکس های خود را سیاه و سفید کنید. هر چند کیفیت بالای تصاویر مونوکروم را نخواهید داشت. از طرفی به دلیل نبود مجوز لایکا، خبری از مودهای اختصاصی Vivid و Smooth نیز نخواهد بود.

دوربین این گوشی دارای مود دستی نیز هست که با استفاده از آن عکاسی در حالت RAW ممکن خواهد شد. علاوه بر آن فوکوس دستی، تنظیم سرعت شاتر، ایزو (حساسیت سنسور) و دیگر موارد این چنینی، از جمله دیگر قابلیت‌های این بخش به حساب خواهند آمد. این بخش با نام Pro camera شناخته می‌شود. مسلما کار کردن با آن بسیار سخت خواهد بود زیرا می‌بایست در مورد عکاسی و دانش آن و همچنین استاپ‌ها اطلاعات خوبی داشته باشید. این گوشی دارای حالت‌های عکاسی به نام Photo و HDR و همچنین Panorama و Beauty به همراه Light Painting است.

عکاسی آنر 8

در این بخش نگاهی به تصاویر سیاه و سفید آنر 8 خواهیم انداخت. همان طور که مشاهده می‌کنید در هنگام عکاسی در محیط‌های کم نور میزان نویز تصویر افزایش یافته است. بیشتر از آن چیزی که در پی 9 شاهد آن بودیم. اما میزان جزئیات تصویر به اندازه کافی مناسب و رضایت بخش خواهد بود. برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی بر روی هر کدام از آنها کلیک کنید.

همان طور که گفته شد، ساختار دوربین این گوشی با وجود دوربین دوگانه کمی با پی 9 تفاوت دارد. دلیل اصلی قرار‌گیری دوربین دوم سیاه و سفید در آنر 8 به جهت دریافت هر چه صحیح‌تر اطلاعات منظره و سپس یک‌پارچه‌سازی آن با دوربین رنگی است و در نهایت تصویری رنگی خواهید داشت با نویز تصویری کمتر. هر چند امکان عکاسی مستقیم با دوربین مونوکروم را نخواهید داشت. اما علاوه بر عکاسی در شب، این ساختار می‌تواند فاصله‌ها را نیز تشخیص داده و به دنبال آن اثر بوکه (تار شدگی پشت سوژه) را به خوبی اعمال نماید. در تصاویر بالا شاهد نمایش بعضی از تصاویر این چنینی هستید که عمق میدان تصویر تغییر کرده است.

با استفاده از ساختار دوربین دوگانه امکان تغییر فوکوس دوربین پس از عکاسی نیز وجود خواهد داشت. از طرفی می‌توانید افکت‌های بسیار جالبی را نیز به تصاویر خود اضافه نمایید.

اما مود جالب دیگر دوربین این گوشی Light Painting است. این مود که همان نقش لانگ اکسپوژر را در عکاسی حرفه ای بازی می‌کند، تصاویری با دقت 8 مگاپیکسل را ایجاد کرده و خود دارای چهار حالت Tail light trails و light graffiti و همچنین silky water به همراه star track است. در این مود ابتدا دوربین یک عکس ثبت می‌کند و نوردهی را بررسی کرده و سپس اثر سوژه‌های در حال حرکت ثبت خواهد شد. البته بهتر است به این موضوع نیز اشاره کنیم که در هنگام ثبت چنین تصاویری حتما باید گوشی ثابت باشد. پیشنهاد می‌کنیم حتما از یک سه پایه استفاده کنید.

در بخش Pro mode دوربین آنر 8 نیز می‌توانید در هنگام شب تصاویر بسیار باکیفیتی را ثبت کنید.

اما به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی گوشی می‌رسیم. تصاویر ثبت شده توسط آن دارای جزئیات تصویر و گستره دینامیکی بسیار خوبی بوده و میزان نویز تصاویر نیز در حد میانگین و متوسطی قرار دارند. رنگ‌ها کمی سرد هستند. کیفیت تصاویر دوربین اصلی این گوشی رضایت‌بخش است.

بله درست است؛ این گوشی دارای مودی به نام HDR نیز هست که کمک می‌کند جزئیات بخش‌های بسیار روشن یا تاریک تصاویر بهتر به نمایش در آیند.

مود دیگری که در این گوشی می‌توان سراغ آن را گرفت، پانوراما نام دارد. در حالت عمودی می‌توانید تصاویر پانوراما را با دقت 30 مگاپیکسل ثبت نمایید. کیفیت تصاویر پانوراما آنر 8 بسیار عالی بوده و هم‌پوشانی بخش‌های مختلف آن قابل ستایش است. هر چند میزان جزئیات تصویر و گستره دینامیکی آنها به اندازه حالت عکاسی معمولی خوب نبود.

اما می‌رسیم به دوربین سلفی؛ آنر 8 از دوربین سلفی با دقت 8 مگاپیکسل و دیافراگم f/2.4 برخوردار است. دوربین در این بخش افکت‌های جالبی به منظور زیباسازی چهره ارائه خواهد کرد. اما در حالت عادی میزان جزئیات تصویر رضایت بخش بوده و رنگ و کنتراست تصویر نیز مناسب هستند. جالب است بدانید که می‌توانید از نمایشگر گوشی به جای فلاش (همانند گوشی های آیفون) استفاده کنید.

فیلم‌برداری آنر 8

یکی از بزرگترین نقص های مربوط به این گوشی مربوط به عدم پشتیبانی آن از فیلم برداری با دقت 2160p یا همان 4K است. این در حالی است که هم اکنون بسیاری از گوشی های پرچمدار دارای این ویژگی هستند. در بهترین حالت آنر 8 می‌تواند با دقت 1080p و با نرخ 60 فریم بر ثانیه به ضبط فیلم بپردازد. البته امکان فیلم برداری با دقت اچ دی با نرخ 120 فریم بر ثانیه (اسلوموشن) نیز وجود دارد.

در بررسی های به عمل آمده متوجه شدیم که کیفیت فیلم های ضبط شده با این گوشی در حد انتظاراتمان برای یک گوشی پرچمدار نبود. از طرفی گسترده دینامیکی تصاویر نیز در حد متوسطی قرار داشت. میزان کنتراست تصاویر ضبط شده بسیار خوب بود و مشکلی از بابت فوکوس خودکار نیز مشاهده نشد. بهتر است بدانید که این گوشی فاقد لرزشگیر است.

در بخش فوق دو ویدئو با دقت فول اچ دی با نرخ های 60 و 30 فریم به نمایش گذاشته شده است. از طرفی می‌توانید در بخش زیر ویدئوهای کوتاه مربوط به این گوشی را با لینک مستقیم دانلود نمایید:

فول اچ دی (1080p) با نرخ 60 فریم بر ثانیه، 10 ثانیه، 42 مگابایت

فول اچ دی (1080p) با نرخ 30 فریم بر ثانیه، 10 ثانیه، 21 مگابایت

نقد و بررسی گوشی هواوی آنر 8 ؛ شوالیه درخشان چینی گوشی هوشمند هواوی آنر 8 (Huawei Honor 8) ژن‌های پی 9 را در بدن خود داشته و این موضوع را با نگاهی اجمالی به ساختار گوشی و همچنین سخت افزار آن می‌توانید به سادگی متوجه شوید. در این بخش قصد داریم به بررسی گوشی هواوی آنر 8 پرداخته و تمامی جوانب آن را بسنجیم. پس در ادامه با گجت نیوز همراه باشید. شرکت چینی هواوی دوباره گوشی هوشمند دیگری از برند آنر (Honor) را معرفی کرد. برندی که محصولات آن در ایران به دلیل قیمت ارزان و مقرون به صرفه به همراه مشخصات فنی سطح بالا، طرفداران خاص و ویژه خود را دارد. امسال…

امتیاز کلی

طراحی - 9
ویژگی ها - 8 عملکرد - 8 دوربین - 8 باتری - 7 80 8 امتیاز کلی خلاصه: گوشی هواوی آنر 8، پرچمدار جدید برند آنر، از هر نظر شباهت بسیار زیادی به هواوی پی 9 دارد. اما از لحاظ ظاهری اختلاف میان این دو بسیار است. دوربین اصلی دوگانه از مهمترین ویژگی های این گوشی به حساب خواهد آمد. حال آن که برخلاف پی 9، دوربین های دوگانه آنر 8 فاقد لنزهای لایکا بوده و همچنین محدودیت هایی در عکاسی وجود دارد. اما با این حال به عنوان پرچمدار گوشی های برند آنر، محصولی دوست داشتنی و مقرون به صرفه به حساب خواهد آمد.
امتیاز کاربران : 4.58 ( 2 رای ها)

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز