baznashr

گیم‌شات: فیلم‌های علمی تخیلی مورد علاقه باراک اوباما کدام‌اند؟

on .

باراک اوباما

در این روزها، سیاست اوضاع‌ وخیمی دارد اما خبر خوبی از واشنگتون منتشر شده که همه را خوشحال می‌کند. رئیس جمهور آمریکا، جناب باراک اوباما (Barack Obama) این ماه، سردبیر افتخاری مجله وایرد (Wired) بوده و در بخشی از مجله، فیلم‌ها و سریال‌های علمی تخیلی مورد علاقه‌اش را با طرفداران به اشتراک گذاشته است. او حتی برای هر فیلم یا سریال، لینک مشاهده آنلاین را نیز قرار داده تا اگر مخاطبان، این آثار را تاکنون مشاهده نکرده‌اند، بتوانند به آن‌ها دسترسی آسان داشته باشند. برای جزئیات تکمیلی، گیم‌شات را در ادامه همراه فرمایید.

اما فیلم‌های مورد علاقه او:

  • ۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی (2001: A Space Odyssey)
  • بلید رانر (Blade Runner)
  • برخورد نزدیک از نوع سوم (Close Encounters of the Third Kind)
  • جنگ ستارگان (Star Wars)
  • مجموعه اصلی پیشتازان فضا (Star Trek)
  • مریخی (The Martian)
  • ماتریکس (The Matrix)
  • گیتی: یک سفر شخصی (Cosmos: A Personal Voyage)

هیچ‌کدام از فیلم‌ها سورپرایز محسوب نمی‌شوند، تقریبأ بیشتر آثار، همان کلاسیک‌هایی هستند که مورد تأیید اکثریت هستند، مثل 2001، برخورد نزدیک، جنگ ستارگان و پیشتازان فضا، که این آخری را اوباما در گذشته هم مورد تحسین قرار داده بود (در ویدئویی که قبلأ از اوباما در سایت وایرد منتشر شد، او در مورد پیشتازان فضا صحبت کرده و آن را یکی از منابع الهام‌اش در دوران کودکی توصیف کرده بود، خصوصأ به خاطر ارزش‌ها و روابط‌ش).

اما جدیدترین فیلم در لیست، مریخی است، اثری که سال گذشته اکران شد و داستان یک فضانورد با بازی مت دیمون (Matt Damon) را روایت می‌کرد، کسی که در مریخ گیر افتاده و در تلاش‌ است زنده بماند، در همین حال که ناسا (NASA) در جستجوی راهی است تا او را نجات دهد. این داستان تقریبأ شامل همان چیزهایی است که در خط فکری اوباما مشاهده می‌کنیم: امیدواری، کار تیمی و اتحاد.

رئیس جمهور آمریکا در مورد انتخاب جنگ ستارگان به عنوان یکی از آثار مورد علاقه‌اش نیز گفته است:

زیرا سرگرم‌کننده است و در جلوه‌های ویژه انقلاب به پا کرد، جنگ ستارگان اثر علمی تخیلی پاپ‌کورنی نهایی است و این فرانچایز مردم‌ را برای نسل‌ها سرگرم خواهد کرد.

یک‌بار دیگر اشاره می‌کنیم که جناب اوباما هیچ انتخاب متفاوت و خاصی ندارد اما مشکلی نیست، آثار کلاسیک به یک دلیل کلاسیک هستند، امکان ندارد از آن‌ها لذت نبرید و یا کسی بتواند انتخاب شما را زیر سوال ببرد.

نظر شما در مورد فیلم‌های علمی تخیلی مورد علاقه باراک اوباما چیست؟ آیا سلیقه‌ خوبی دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
 

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز