baznashr

تیم سه نفره مارک زاکربرگ، یوری میلنر و استیون هاوکینگ به دنبال کشف حیات فرازمینی

on .

یک تیم سه نفره از افراد ثروتمند و باهوش برای کشف حیات فرازمینی تشکیل شد. این گروه سه نفره متشکل از مارک زاکربرگ، یوری میلنر و استیون هاوکینگ قصد دارد تا برای نخستین بار باهم به جستجوی علائم حیات در سیاره‌ها بپردازند.

قرار است سه تن از باهوش‌ترین و ثروتمندترین افراد جهان با همکاری یکدیگر این پروژه را راه اندازی کنند. مارک زاکربرگ (مدیر عامل فیسبوک)، یوری میلنر (میلیاردر و کارآفرین روس) و استیون هاوکینگ (فیزیکدان بریتانیایی) به صورت انحصاری سیگنالهای دریافتی از سیاره Earth 2.0 را گوش خواهند داد.

سیاره Earth 2.0 که نام اصلی آن پروکسیما بی (Proxima b) است، به شکل صخره‌ای بوده و تنها 4 سال نوری با زمین فاصله دارد. به گفته دانشمندان این سیاره از شرایط مناسبی برای زندگی کردن برخوردار است.

تقریباً یک ماه پیش بود که دانشمندان در حین بررسی پروکسیما قنطورس، به سیاره‌ای شبیه به زمین برخوردند که در دامنه این سیاره قرار داشت. این سیاره که نزدیک‌ترین سیاره فراخورشیدی کشف شده است با نام پروکسیما بی شناخته می‌شود. پیش از این نیز سیاره‌های مشابه به زمین کشف شده بودند اما پروکسیما بی از همه آنها به زمین نزدیک‌تر است. دانشمندان بسیار امیدوارند که این سیاره برای زندگی کردن مناسب باشد. پروکسیما بی تنها چهار سال نوری با زمین فاصله دارد و نسل آینده فضاپیماها می‌توانند تا چند دهه آینده به آنجا سفر کنند.

حیات فرازمینی

تیم سه نفره زاکربرگ، میلنر و هاوکینگ برای پیدا کردن حیات فرازمینی در این سیاره ها پروژه بلندپروازانه ای را راه اندازی کردند و برای آن سرمایه گذاری 76 میلیون پوندی معادل 100 میلیون دلار در نظر گرفته‌اند.

در جستجوی حیات فرازمینی با قدرتمندترین تلسکوپ جهان

آنها در این پروژه که Breakthrough Listen نام دارد به وسیله یک تلسکوپ بسیار قدرتمند به پیام‌های موجودات فضایی گوش خواهند داد.

به زودی این گروه از رصدخانه پارکس در استرالیا برای جستجوی امواج رادیویی متفاوت با گازهای گلخانه‌ای طبیعی استفاده می‌کنند. رصدخانه پارکس در سال 1969 برای دریافت تصاویر زنده تلویزیونی از فرود آپولو 11 در ماه مورد استفاده قرار گرفته بود.

در حال حاضر مدت زمان این پژوهش و نتیجه آن قابل پیش بینی نیست اما این گروه امیدوار است تا این بار از تکرار دریافت سیگنالهای اشتباه توسط تلسکوپ رادیویی راتان 600 در روسیه جلوگیری کند و به نتایج مطلوبی برسد.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز