baznashr

گوگل در حال تست سیستم عامل هیبریدی اندرومدا بر روی تبلت نکسوس 9 است

on .

گوگل در حال تست سیستم عامل هیبریدی اندرومدا بر روی تبلت نکسوس 9 است

همان طور که احتمالا می‌دانید شرکت گوگل قصد دارد طی رویداد رسانه ای رسمی خود در تاریخ چهارم اکتبر (13ام مهر ماه) از گوشی های پیکسل و پیکسل ایکس ال رونمایی کند. اما طی این مراسم تنها شاهد معرفی گوشی های جدید گوگل نخواهیم بود. بلکه سیستم عاملی جدید و هیبریدی با نام اندرومدا (Andromeda) نیز رونمایی خواهد شد. سیستم عامل هیبریدی اندرومدا ترکیبی از پلتفرم‌های اندروید و کروم (Chrome OS) خواهد بود. 

بر اساس شایعاتی که جدیدا منتشر شده است، سیستم عامل هیبریدی اندرومدا در حال عملی شدن بوده و تست‌هایی بر روی آن به اجرا در آمده است. گزارشات منتشر شده از سوی وب سایت 9to5Google نشان می‌دهد نشانه‌های سیستم عامل اندرومدا در پروژه متن باز اندروید (AOSP) در نسخه 7.0 نوقا دیده شده و این کمپانی در حال به اجرا در آوردن و تست آن بر روی تبلت نکسوس 9 است. لازم به ذکر است که این تبلت قبلا توسط شرکت اچ تی سی تولید شده بود.

فایل مربوط به پروژه متن باز اندرویدی این تست تحت نسخه نوقا، “SurfaceCompositionTest.java” نام گرفته بود. این تست برای بررسی عملکرد گرافیکی لحاظ شده بود. البته بهتر است بدانید که این عملیات بررسی با مواردی که در Windows Experience دیده می‌شود و در واقع طی شاخصه هایی به عملکرد سخت افزاری امتیازی داده می‌شود کمی شباهت دارد. در واقع این طور به نظر می‌آید که سیستم عامل اندرومدا به دستگاهی نیاز دارد که امتیازی بالاتر از 8.0 داشته باشد. این در حالی است که آستانه حداقل امتیاز سخت افزاری برای سیستم عامل اندروید برابر با 4.0 است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وب سایت 9to5Google، تبلت گوگل نکسوس 9 طی تست‌های به عمل آمده توانسته است امتیاز 8.8 را از آن خود کند. همان طور که احتمالا می‌دانید این تبلت از نظر سخت افزاری بسیار قدرتمند بوده و به واحد گرافیکی کپلر از تراشه انویدیا تگرا K1 مجهز است. سخت افزاری که از نظر پردازشی بسیار قدرتمند است هر چند کمی قدیمی شده و از زمان معرفی رسمی آن دو سال می‌گذرد. هر چه که باشد هم اکنون نکسوس 9 می‌تواند پذیرای سیستم عامل هیبریدی اندرومدا باشد. گرچه این تبلت کمی قدیمی شده اما مسلما دوباره همراه با سیستم عامل جدید به دست کاربران نخواهد رسید.

علاوه بر آن بر اساس موارد جدید یافت شده میان کدها، قابلیتی به جهت مدیریت پنجره‌ها نیز وجود دارد و از این رو این احتمال وجود دارد که برخلاف نکسوس 9 این پلتفرم را بتوانیم بر روی دستگاه‌های هیبریدی موجود در بازار ببینیم. در هر صورت شاید بهتر باشد کمی دیگر منتظر بمانیم و ببینیم گوگل طی مراسم رسمی خود در 13ام مهر ماه چه پروژه جدیدی را شروع خواهد کرد.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز