baznashr

گیم‌‌شات: برترین بازی های رایانه ای نسل هشتمی از نظر میانگین نمرات

on .

با آغاز نسل هشتم بازی‌های رایانه‌ای اندکی وضعیت و رویه این صنعت پول‌ساز و عظیم تغییر کرد. بسیاری از عناوین بزرگ ناامیدمان کردند و نقطه مقابل برخی از بازی‌های مستقل به همراه چندی از عناوین مهم و مورد انتظار ما را شگفت‌زده کردند. در این لیست ده بازی محبوب و دوست‌داشتنی منتشر شده در نسل هشتم تا به امروز که به نوعی جزء برترین بازی‌های چندین سال اخیر نیز محسوب می‌شوند آورده شده است؛ وملاک این انتخاب‌ها نیز میانگین نمرات (متا) بوده است. حال با گیم شات در بررسی ده بازی برتر نسل هشتمی از نظر میانگین نمرات همراه باشید.

bloodborne_large_art-1152x720

بازی: BloodBorne

پلتفرم مقصد: پلی استیشن 4

تاریخ انتشار: 24 مارس 2015

میانگین نمرات: 92 (بر روی پلی استیشن 4)

مسلما BloodBorne یکی از برترین عناوین نسل هشتم و جزء برترین عناوین انحصاری تاریخ خانواده پلی استیشن است. بازی در سبک نقش آفرینی که شما را به قلب شهر تاریک و طاعون زده‌ای به نام یارنام می‌برد. بسیاری از بازی‌بازان به واسطه تیم سازنده این بازی و عنوان DarkSouls 2 این ساخته میازاکی و استودیو FromSoftware را نسخه تکامل یافته آن بازی دوست‌داشتنی می‌دانند. در BloodBorne با انسان‌هایی مواجه هستید که اینک به دشمنان شما تبدیل شده‌اند که مبارزه با یکایک آن‌ها سخت و نفس‌گیر است. غول‌های آخر مراحل بازی BloodBorne به معنی واقعی کلمه قدرتمند هستند و کشتن هر یک از آن‌ها طاقت فرساست. یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز این عنوان آن اتمسفر و گرافیک خاص و هنری آن بوده که BloodBorne را به معجونی تمام عیار برای دوست‌داران سبک نقش آفرینی تبدیل کرده است.

vorschau-super-smash-bros-fuer-wii-u-thumbnail1

نام: Super Smash Bros. for Wii U

پلتفرم‌های مقصد: وی یو و تری دی اس

تاریخ انتشار: 13 سپتامبر 2014

میانگین نمرات: 92 (بر روی وی یو)

مسلما یکی از ارکان اصلی دنیای بازی‌های رایانه‌ای حتی با افولی که طی چند سال اخیر شامل شرکت نینتندو شده است، همین غول بازی سازی ژاپنی است. شرکتی که با اتخاذ سیاست‌های غلط در مورد جدیدترین کنسول منتشر شده از سوی نینتندو به بازار نتوانست آن‌طور که باید و شاید انتظارات را برآورده کند. اما این ضعف وی یو بدین منزله نیست که استودیوهای نینتدو نیز دست روی دست گذاشته‌اند بلکه همانند تمامی پلتفرم‌های این شرکت به دنبال خلق بازی‌هایی خلاقانه و جذاب برای این کنسول بوده‌اند. یکی از این عنوان Super Smash Bros. for Wii U است. بازی که با گیم‌پلی به شدت سرگرم کننده به یکی از برترین بازی‌های منتشر شده برای وی یو بدل گشته است. پیش از این نیز این عنوان برای کنسول دستی تری دی اس نیز منتشر شده بود اما نسخه وی یو آن از رنگ و لعاب چشم نوازی بهره‌ می‌برد که این گرافیک کم‌نقص در کنار صداگزاری‌های مناسب و گیم‌پلی‌ای دوست‌داشتنی، Super Smash Bros. for Wii U را به یکی از برترین بازی‌های نسل هشتمی تبدیل کرده است.

journey-game-screenshot-20

بازی: Journey

پلتفرم‌های مقصد: پلی استیشن 4 و پلی استیشن 3

تاریخ انتشار: 21 جولای 2015

میانگین نمرات: 92 (بر روی پلی استیشن 4)

بازی Journey یکی دیگر از آن عناوین خاص خانواده پلی استیشن است که در سال 2012 برای کنسول نسل هفتمی سونی منتشر شد و از دید بسیاری از سایت‌ها و فعالین حاضر در این حوزه نیز به عنوان بهترین بازی آن سال پلی استیشن 3 برگزیده شد. سپس در سال 2015 شاهد انتشار این عنوان برای پلی استیشن 4 نیز بودیم که باز هم عملکردی قابل توجه از خود بر جای گذاشت. بازی Journey روایت‌گر داستان یک مسافر است که در تلاش بوده تا به ارتفاعات آن‌سوی دشت‌ها برسد. همان تم خاص و ساده بازی Journey به همراه گیم‌پلی چالش بر انگیزش این بازی را به یکی از موفق‌ترین عناوین منتشر شده در نسل حاضر و نسل قبل تبدیل کرده است.

inside-game-playdead

 بازی: InSide

پلتفرم‌های مقصد: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی

تاریخ انتشار: 29 ژوئن 2016

میانگین نمرات: 92 (بر روی ایکس باکس وان)

در نگاه اول، ساختار اصلیِ دنیای Inside را چند عنصر حیاتی تشکیل می‌دهد. در بازی باید حرکت کنید، اگر مانعی دیدید به وسیله‌ «پرش» از آن عبور کنید، گهگاهی معما حل کنید و در این میان نظاره‌گر دنیای تاریکِ بازی باشید. اما اگر از من بپرسید به شما می‌گویم که Inside در اوج ظلمات و تاریکی‌هایش نیز جذابیت دارد! باید بگویم که همین «پریدن‌»‌های ساده نیز آن‌قدر هدفمند و خوب کارگردانی شده‌اند که شما هیچ‌گاه از آن‌ها سیر نخواهید شد. Inside از آن دسته بازی‌هایی است که شخصا پس از اتمام آن به‌شدت ناراحت شدم؛ چراکه آن پسرکِ بی‌چهره و مظلومی که یادآور همان لیمبوی شش سال گذشته بود، آن‌قدر در رشته افکارم فرو رفت که ساعت‌ها، بُهت‌زده به صفحه‌ مانیتور خیره شده بودم. Inside سرتاسر لبریز از خلاقیت و هنرِ تیمِ سازنده است که در جای‌ جایِ خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این بازی نیز همانند Limbo به همان سادگی و توأم با کلیشه آغاز خواهد شد و بعدها شما را در بطن اتفاقاتِ خود قرار می‌دهد. Inside بازیکنان را در دنیایی از پوچی و ظلماتِ آخرالزمانیِ خود رها می‌کند و آن‌قدر شما را شوکه و عصبانی می‌کند که نظیرش را در بازی‌های ویدیویی ندیده‌اید. صحنه‌های وحشتناک و خشنی که وقت و بی‌وقت از جلوی دیدگانِ شما عبور می‌کنند، جزئی از سیاست‌های داستانیِ موجود در بازی محسوب می‌شوند و تا پایانِ آن، شما را همراهی خواهند کرد.

نقد و بررسی ویدیویی بازی Uncharted 4

بازی: Uncharted 4: A Thief’s End

پلتفرم مقصد: پلی استیشن 4

تاریخ انتشار: 10 می 2016

میانگین نمرات: 93 (بر روی پلی استیشن 4)

بی‌تردید پرهیاهوترین و مورد انتظارترین بازی نسل هشتم تا به امروز Uncharted 4: A Thief’s End بوده است. جدیدترین ساخته استودیو خوش‌نام Naughty Dog که با اولین بازی جدید خود در نسل هشتم ثابت کرد در این نسل نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. Uncharted 4: A Thief’s End پایانی بر داستان برادران دریک خواهد بود که این‌بار به جزایر ماداگاسکار برای کشف گنج و تجربه ماجراجویی‌های جدید سفر کرده‌اند. در این نسخه به‌زیبایی جزئیات داستانی به تصویر کشیده می‌شوند و شاهد وجه‌ای دیگر از شخصیت نیتن هستیم. گیم‌پلی Uncharted 4 همانند نسخه‌های پیشین سری دوست‌داشتنی و جذاب است که با افزودن داستان قابل قبول و جلوه‌های بصری به معنی واقعی کلمه عالی بازی به آن موارد، با عنوانی قابل احترام مواجه هستیم. بازی‌ای که در سبک ماجراجویی بسیاری از بازی‌بازان را شگفت زده کرد و تا سال‌ها در خاطرمان باقی خواهد ماند.

بازی NBA 2K17

بازی: NBA 2K17

پلتفرم‌های مقصد: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360

تاریخ انتشار: 20 سپتامبر 2016

میانگین نمرات: 93 (بر روی پلی استیشن 4)

شاید قرار گرفتن یک بازی ورزشی در این لیست اندکی عجیب باشد! اما بازی NBA 2K17 با ارائه یک گیم‌پلی کم نقص نشان داد 2K Games هر ساله روند رو به جلو و تحسین برانگیزی را برای عنوان شبیه‌ساز بسکتبال خود اتخاذ کرده است. NBA 2K17 که جدیدترین بازی منتشر شده در این لیست نیز هست، توانسته با ارائه یک شبیه‌سازی دقیق از دنیای بسکتبال همگان را مجاب به تحسین کند. همچنین گرافیک و طراحی چهره بازیکنان نیز مثال زدنیبوده که با افزودن مواردی همچون بخش کریر، گزارشگری بسیار خوب بازی و… می‌شود گفت با بهترین بازی بسکتبال در طول تاریخ مواجه هستیم.

تریلر جدید بازی The Witcher 3 Blood and Wine

بازی: The Witcher 3: Wild Hunt

پلتفرم‌های مقصد: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی

تاریخ انتشار: 19 می 2015

میانگین نمرات: 93 (بر روی پلی استیشن 4)

 The Witcher 3: Wild Hunt را می‌بایست پایان‌دهنده یک سه‌گانه حماسی و عجیب بزرگ دانست که در تکامل دنیای بازی‌های رایانه‌ای نقش بسزایی داشته‌اند. The Witcher 3: Wild Hunt روایت‌گر آخرین برگ از قهرمان افسانه‌ای سری یعنی گرالت است است که استودیو لهستانی CD Projekt RED به زیبایی هرچه تمام‌تر با بسته‌های الحاقی که برای این عنوان عظیم منتشر کرد، توانست پایان دلچسبی را برای گرگ سفید قصه‌های خود رقم بزند. در بخش گی‌پلی و خصوصا مبارزات این عنوان به اوج بلوغ و پختگی خود رسیده است و هرچه از مبارزات لذت بخش با غول‌های آن بگوییم کم گفته‌ایم. ویژگی متمایز  The Witcher 3: Wild Hunt را باید آزادی عمل شما در انتخاب‌ها و تاثیر مستقیم آن‌ها بر روایت داستان بازی دانست. روایت داستانی که در سرزمینی پهناور صورت می‌گیرد که یکی از خوش رنگ و لعاب‌ترین محیط‌های بازی‌ها در این نسل است. در بخش جلوه‌های بصری نیز این ساخته  CD Projekt RED حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و بدون شک The Witcher 3 از آن دست عناوین است که ماندگار خواهند شد.

گیم‌‌شات: برترین بازی های رایانه ای نسل هشتمی از نظر میانگین نمرات

بازی: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

پلتفرم‌های مقصد: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360

تاریخ انتشار: 1 سپتامبر 2015

میانگین نمرات: 95 (بر روی ایکس باکس وان)

آخرین همکاری کوجیما با Konami همان‌طور که انتظار می‌رفت به شاهکاری ماندگار بدل شد. عنوانی که مرزهای قصه‌گویی و داستان سرایی را در دنیای بازی‌های رایانه‌ای جا به جا کرد و پایانی خوش را برای مار خوش خط و خال دوست‌داشتنیمان رقم زد. البته چندی قبل و در نمایشگاه گیمزکام 2016 شاهد معرفی نسخه فرعی برای سری Metal Gear بودیم که با بازخوردهای منفی از سوی مخاطبین مواجه شد، اما باید پایان کار این سری را Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و جدایی هیدو کوجیما خالق این سری دانست. این عنوان در واقع ادامه‎ای برای بازی Metal Gear Solid V: Ground Zeroes بود که در سال 2014 منتشر شد. The Phantom Pain از گیم‌پلی مجذوب کننده با آزادی عملی کم نظیر بهره می‌برد. در آن دست مخاطب باز است تا به هر روشی که تمایل دارد اعم از مخفی‌کاری، درگیری مستقیم با دشمنان و یا ترکیبی از این دو بازی خود را پیش ببرد که پیشروی با هرکدام از آن‌ها سبک مبارزه دشمنان شما را تعیین خواهد کرد. به طور کلی آخرین همکاری مشترک کوجیما و Konami را می‌توان یکی از مفاخر دنیای بازی‌های رایانه‌ای قلم داد کرد که تجربه آن بر هر بازی‌بازی واجب است.

192180

بازی: The Last of Us Remastered

پلتفرم‌های مقصد: پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4

تاریخ انتشار: 29 جولای 2014

میانگین نمرات: 95 (بر روی پلی استیشن 4)

 به نظر اکثر منتقدین و بازی‌بازان The Last of Us در زمره فاخرترین و برترین بازی‌های نسل هفتمی و حتی تاریخ دنیای بازی‌های رایانه‌ای قرار می‌گیرد. عنوانی که در یک دنیای پسا آخرالزمانی روایت‌گر تقلای بشریت برای ادامه حیاط است. در بازی شما در نقش مردی میان سال به نام جوئل قرار می‌گیرید که قصد رساندن دختر بچه‌ای به نام الی را به گروهی خاص برای انجام یک سری فعالیت‌های در ظاهر درمانی و کمک به انسان‌های باقی مانده را دارید. اما در این کش و قوس با چنان پیچش‌های داستانی و پرداخت ریشه‌ای و عمیق به مفاهیم انسانی همچون عشق، دلبستگی و وجدان بیدار آدمی مواجه می‌شویم که سبب می‌شود هر مخاطبی لب به تحسین بگشاید و این ساخته Naughty Dog را ستایش کند. همان‌ط‌ور که به طور حتم در جریان هستید نسخه اصلی این بازی برای پلی استیشن 3 در سال 2013 منتشر شد که با اقبال فوق‌العاده‌ای از سوی بازی‌بازان مواجه گشت و بنابر درخواست هواداران این بازی با گرافیکی بهبود یافته به نسل هشتم راه یافت که بر روی پلی استیشن 4 نیز باری دیگر و خصوصا در زمینه جلوه‌های بصری The Last of Us Remastered خارق‌العاده بودن خود را به اثبات رساند.

سری GTA

بازی: Grand Theft Auto V

پلتفرم‌های مقصد: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360

تاریخ انتشار: 18 نوامبر 2014

میانگین نمرات: 97 (بر روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان)

جدیدترین ساخته Rockstar Games که به نوعی از سال 2013 و با انتشار بازی Grand Theft Auto V برای کنسول‌های نسل هفتمی، در حال حکمرانی در دنیای بازی‌های رایانه‌ای است. در این عنوان شما کنترل سه شخصیت با نام‌های مایکل، فرانکلین و ترور را برعهده دارید که هرکدام در کنار زندگی گروهی و انجام عملیات‌های مشترک بایکدیگر، زندگی شخصی خود را دارا هستند که سبب ایجاد یک ارتباط معقول و خوب و لمس شخصیت‌های بازی توسط مخاطب شده است. در زمینه گیم‌پلی نیز Grand Theft Auto V آزادی عمل کم‌نظیری را در اخیار مخاطب قرار می‌دهد که سبب می‌شود شما بیش از پیش مجذوب این سری شوید. همچنین عامل دیگری که سبب زنده ماندن این بازی تا به امروز شده است بخش آنلاین و چند نفره آن یعنی Grand Theft Auto V: Online است. قسمتی از بازی که تیم سازنده با خلق دنیایی آزاد و دوست‌داشتنی توانسته‌اند ماه‌های متمادی مخاطبین خود را حفظ کنند و همواره بر تعداد آن‌ها نیز بیفزایند. به طور کلی Grand Theft Auto V را می‌توان بزرگترین یا حداقل یکی از بزرگترین عناوین عرضه شده در نسل هشتم بازی‌های رایانه‌ای قلم داد کرد که چه در بخش تک نفره و با آن داستان دوست‌داشتنی‌ خود به همراه گیم‌پلی و جلوه‌های بصری کم نقصش و چه در بخش چند نفره این ساخته Rockstar North قابل ستایش است.

 

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز