baznashr

بررسی اولیه ال جی وی 20 ؛ خوب بد زشت

on .

شرکت ال جی پس از انتشار شایعات فراوان در نهایت به صورت رسمی از گوشی وی 20 خود رونمایی به عمل آورد. این گوشی هوشمند جدید دارای مشخصات فنی بسیار مناسب و سطح بالایی بوده و از این رو می‌توان آن را با دیگر گوشی های پرچمدار شرکت های بزرگ مقایسه کرد. قبل از معرفی رسمی این گوشی، شایعات بسیار متعددی در رسانه های خبری انتشار یافت و طی آن تصاویر و یا مشخصات فنی این گوشی لو رفت. پس از رونمایی رسمی از این گوشی توسط ال جی، متوجه شدیم که بسیاری از آنها درست بوده و در واقع وی 20 همان چیزی بود که فکرش را می‌کردیم. البته در این میان مواردی نیز انتشار یافت که در این گوشی شاهد پدیدار شدن آنها نبودیم. اما حالا سوال اینجاست که آیا گوشی ال جی وی 20 می‌توانست از این هم بهتر باشد؟ البته مسلما این گوشی دارای قابلیت های جدید و نوآورانه ای نیز هست که در دیگر محصولات نمی‌توانیم آنها را ببینیم. در هر صورت مشخصات و ویژگی های مربوط به این گوشی را در سه بخش خوب (مزیت ها) بد (معایب و نقص ها) زشت (نه خوب نه بد) دسته بندی کرده‌ایم و قصد داریم در این بخش به بررسی آنها بپردازیم. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید؛

خوب

بررسی اولیه ال جی وی 20 ؛ خوب بد زشت

این گوشی از هر لحاظ به نسخه پیشین خود برتری دارد. از کیفیت ساخت و جنس بدنه گرفته تا مشخصات فنی بهبود یافته و همچنین قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری جدید، ال جی وی 20 را نمی‌توان در کنار وی 10 قرار داد و به صورتی یکسان مقایسه کرد. هر چند وی 10 نیز زمانی که سال گذشته معرفی شد، گوشی بسیار سطح بالایی به حساب می‌آمد و در واقع پاسخ شرکت ال جی به منتقدان بود. این که تمامی شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند پرچمدارانی با بدنه فلزی معرفی کرده بودند اما در این میان تنها شرکت ال جی بود که با پرچمدار آن تاریخ خود، جی 4، بدون زره فلزی در میدان می‌جنگید. در هر صورت می‌توان این طور اظهار کرد که وی 10 برای شروع این نسل، بسیار عالی بود. از طرفی می‌بایست این موضوع را نیز در نظر گرفت که وی 10 برای اولین بار قابلیت های جدید و مبتکرانه ای را ارائه می‌داد. قابلیت هایی که هم اینک در وی 20 رشد کرده‌اند و نقص های آنها از بین رفته است.

طراحی و مشخصات ظاهری

از ظاهر و طراحی ال جی وی 20 شروع می‌کنیم. با نگاهی اولیه به این فبلت متوجه خواهیم شد که طراحی آن ترکیبی از ظاهر وی 10 و جی 5 است. در واقع نقص های طراحی این دو گوشی به طور کامل در وی 20 بر طرف شده است. در بخش خلفی وی 20 شباهت بسیار زیادی به جی 5 دارد. وجود دوربین های دوگانه در بخش بالایی و حسگر تشخیص دهنده اثر انگشت در زیر آنها، مواردی هستند که در این دو گوشی کاملا یکسان بوده و از این رو تشخیص آنها از یکدیگر کار آسانی نخواهد بود. البته در این میان تغییراتی نیز در ظاهر دوربین دوگانه وی 20 رخ داده است که تشخیص آن دو را کمی راحت تر می‌کند. در هنگام معرفی جی 5، بسیاری از منتقدان به طراحی نسبتا زشت ماژول دوربین دوگانه آن اشکال گرفتند. اما هم اینک در گوشی وی 20 شاهد این موضوع هستیم که طراحی این بخش بسیار زیباتر شده است.

گالری عکس ال جی V20

ال جی وی 20 دارای بدنه ای بسیار مقاوم و مستحکم است

یکی از مزیت های وی 20 این است که همانند جی 5 حسگر اثر انگشت در زیر دوربین های دوگانه قرار گرفته و از این رو دسترسی به آن بسیار آسان است. از طرفی طی بررسی های به عمل آمده متوجه شدیم که سرعت پاسخگویی آن همانند پرچمدار ال جی بسیار سریع و دقیق است. وی 20 هم اکنون دارای بدنه ای بسیار مستحکم و مقاوم است. در حقیقت فریم دور بدنه وی 10 از جنس استیل ضد زنگ بود. اما در گوشی ال جی وی 20 شاهد قرار گیری بدنه ای از جنس آلومینیوم سخت AL6013  (که در صنعت هوایی از آن استفاده می‌شود) هستیم. البته لازم به ذکر است که بخش های فوقانی و تحتانی گوشی از جنس پلاستیک هستند تا در مورد آنتن دهی گوشی هیچ مشکلی به وجود نیاید. البته جالب است بدانید که در بخش پشتی گوشی نیز شاهد استفاده از مواد فلزی هستیم. این در حالی است که وی 10 دارای قاب پشتی از جنس پلاستیک Dura Skin بود. در هر صورت بهتر است بدانید که وی 20 توانسته است مجوز نظامی MIL-STD 810G را دریافت کند و از این رو به جهت هر گونه نبرد سختی آمادگی دارد. وی 20 به منظور کسب این گواهینامه، طی آزمایشاتی دشوار و ویژه، 24 تست سقوط سخت را پشت سر گذاشته است. به همین دلیل وی 20 هم اینک در برابر تمامی مخاطرات فیزیکی روزانه آمادگی کامل خواهد داشت.

ال جی وی 20 از قدرت سخت افزاری بسیار بالایی برخوردار است

وی 20 ال جی از قدرت سخت افزاری بسیار بالایی برخوردار بوده و در واقع در این زمینه کاربر هیچ گونه نگرانی خاصی نخواهد داشت. فبلت جدید ال جی از تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام به همراه میزان حافظه رم چهار گیگابایتی استفاده می‌کنید و به همین دلیل در هنگام اجرای بازی های سنگین و سه بعدی، هیچ گونه مشکل و یا تاخیری را مشاهده نخواهید کرد. از طرفی عملیات مالتی تسکینگ (کار کردن همزمان با چند برنامه) نیز کار بسیار آسانی خواهد بود.

وی 20 به کمک فناوری DAC چهار گانه 32 بیتی صدایی بسیار دقیق و شفافی تولید می‌کند

اما همان طور که احتمالا می‌دانید سری وی گوشی های ال جی از نظر پخش فایل های چند رسانه ای، قابلیت های خاصی را در زمینه های نرم افزاری و سخت افزاری ارائه می‌دهند. هم اکنون وی 20 ال جی به کمک فناوری DAC چهار گانه 32 بیتی (32-Bit Quad DAC) صدای بسیار دقیق و شفافی را تولید می‌کند که به واقعیت بسیار نزدیک بوده و در واقع آن میزان از شفافیت صدا است که تنها موسیقی دوستان در فرمت های صوتی غیر فشرده آن را تشخیص می‌دهند. به منظور استفاده از این ویژگی می‌بایست گوشی را به هدفون اصلی دستگاه متصل نمایید. علاوه بر آن این گوشی هوشمند می‌تواند با کیفیت اچ دی اصوات را ضبط کند. البته جالب است بدانید که ال جی در بخش نرم افزاری موضوع را کاملا ساده کرده است. در حقیقت در بخش ضبط صدا نیز مواردی به جهت تنظیم نوع و حالت های ذخیره صوت توسط کاربر و به دلخواه او وجود دارد که همه این موارد به زبانی ساده بر روی نمایشگر وی 20 دیده خواهد شد.

نمایشگر ثانویه ال جی وی 20 حالا کارهای بیشتری انجام می‌دهد

در حالی که خوشحالی طرفداران و فن های ال جی از پخش بسیار باکیفیت صدا توسط وی 20 به پایان نرسیده است، بهتر است این موضوع را نیز اضافه کنیم که درست در بالای نمایشگر اصلی دستگاه، نمایشگر کوچک ثانویه نیز وجود دارد. البته همان طور که می‌دانید این نمایشگر را در بالای صفحه نمایش اصلی وی 10 نیز شاهد بودیم. اما این بار نمایشگر ثانویه وی 20 دارای قابلیت های جدیدتری است. در واقع در نسخه قدیم، تنها می‌توانستیم 10 کاراکتر را در این بخش مشاهده کنیم، اما در وی 20 این میزان برابر با 24 عدد است. از طرفی در زمینه عملکردی نیز شاهد بهبود در این بخش هستیم. در حقیقت این نمایشگر می‌تواند اعلانات جدید دریافت شده، زمان و تاریخ را به نمایش بگذارد. علاوه بر آن کاربران با حرکت به سمت راست یا چپ می‌توانند به پنل های گوناگونی نظیر ابزار، موزیک و یا مخاطبین دسترسی داشته باشند. برای مثال در بخش ابزار می‌توانید به برنامه چراغ قوه اتصال داشته و چراغ LED گوشی را خاموش یا روشن کنید. از طرفی تنظیم وای فای گوشی و یا باز کردن اپلیکیشن دوربین دستگاه و حتی ثبت عکس نیز از دیگر کاربردهای نمایشگر ثانویه وی 20 ال جی به حساب می‌آیند. از سویی دیگر به واسطه این نمایشگر کوچک می‌توانید به برنامه هایی که به تازگی از آنها استفاده کرده‌اید نیز دسترسی داشته باشید. مسلما استفاده از این نمایشگر به جهت انجام عملیات مزبور بسیار آسانتر از لمس کلید ناوبری پایین صفحه نمایش گوشی خواهد بود.

ال جی وی‌ 20 به طور پیشفرض از اندروید نوقا استفاده می کند

اما مورد آخری که در این بخش می‌بایست به آن اشاره کرد، قابلیت نرم افزاری اصلی این دستگاه است. موردی که شرکت ال جی تبلیغات بسیار زیادی را بر روی آن انجام داد. بله درست است؛ ال جی وی‌ 20 به طور پیشفرض از نسخه 7.0 سیستم عامل اندروید به نام نوقا استفاده می کند. وجود این نگارش جدید از اندروید باعث خواهد شد، در کنار افزایش دوام شارژ باتری گوشی به کمک ویژگی Doze Mode از قابلیت های نرم افزاری بسیار گسترده و جدید این نسخه مانند Quick Switching نیز استفاده کنید. در قابلیت Quick Switching کاربر می‌تواند به صورتی بسیار سریع میان دو برنامه که بیشترین استفاده را از آنها داشته است جا به جا شود. علاوه بر آن ویژگی های مالتی ویندوز را در این فبلت نیز شاهد هستیم که با استفاده از نمایشگر بزرگ آن می‌توانید به طور همزمان با دو برنامه کار کنید. قابلیتی که شاید نتوان در نمایشگر کوچکتر جی 5 به خوبی از آن بهره برد.

بدبررسی اولیه ال جی وی 20 ؛ خوب بد زشت

اما هم اینک سوال بسیاری از کاربران و کنجکاوی آنها این است که ال جی وی 20 چه بدی ها و نقص هایی خواهد داشت؟ در واقع هم اکنون تعداد بسیاری از کاربران خود را آماده کرده‌اند زمانی که وی 20 وارد کشور شد سریعا آن را خریداری کنند. حوادث مربوط به گوشی نوت 7 سامسونگ نیز در زمینه به وجود آمدن این موضوع بی اثر نبوده است. اما به هر صورت فبلت وی 20 نیز دارای نقص ها و معایب مربوط به خود بوده که قرار است هم اینک در این بخش به آن بپردازیم.

فضای رابط کاربری انحصاری ال جی کمی پیچیده است

همان طور که گفته شد ال جی وی 20 به طور پیشفرض دارای نسخه 7.0 اندروید موسوم به نوقا است. اما در مورد رابط کاربری این گوشی، ال جی از نگارش +UX 5.0 استفاده کرده که در مقایسه با رابط کاربری های شرکت های رقیب مانند تاچ ویز یا اچ تی سی سنس، این رابط نرم افزاری با وجود ارائه قابلیت های جدید کمی پیچیده به نظر می‌رسد.

مشکل نشر نور از گوشه های نمایشگر ال جی وی 20

بله درست است؛ وقتی به کناره های نمایشگر اصلی وی 20 نگاه می‌کنیم، این بخش از دستگاه کمی روشنتر از دیگر قسمت های صفحه نمایش به نظر می‌رسد. در واقع شاید بتوان از مشکل پیچیده بودن و عدم ساده سازی رابط کاربری انحصاری ال جی به سادگی چشم پوشی کرد اما مشکل نشر نور از گوشه های نمایشگر وی 20 را باید چه کرد؟‌ اگر این موضوع را دانسته باشید، این مشکل همیشه پیش رویتان خواهد بود و انگار که هر لحظه در حال جستجو آن هستید. از طرفی کسی نیز که در مورد این مشکل خبر ندارد با دیدن نمایشگر و دقت بیشتر این موضوع را خواهد فهمید. شاید در آینده این مشکل بزرگترین عامل چشم پوشی از خریداری وی 20 ال جی باشد. البته این موضوع را نیز به یاد داشته باشید که تمامی گوشی های هوشمند حتی تولیدات سطح بالا نیز به میزان کم از این مشکل رنج می‌برند. این نقص در گوشی جی 5 نیز دیده می‌شود.

فاصله کیفی بلندگوی گوشی و هدفون ها

کاستی دیگری که می‌توان به وضوح در این فبلت جدید دید مربوط به بلندگوی موجود در بخش تحتانی دستگاه است. همان طور که در بخش های قبلی به آن اشاره شد این گوشی دارای فناوری DAC چهار گانه 32 بیتی است. اما شاید بهتر باشد بدانید که این تکنولوژی تنها بر روی هدفون های ویژه این گوشی قابل استفاده خواهد بود. در واقع کیفیت صوتی بسیار بالای هدفون های وی 20 را مسلما نمی‌توانید با بلندگو آن تجربه کنید. متاسفانه بلندگو این گوشی استریو نبوده و مونو است. البته با این وجود تک بلندگوی موجود در بخش زیرین دستگاه، در مقایسه با دیگر رقیبان کیفیت و شفافیت صوتی بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. اما در هر صورت فاصله کیفی بلندگوی گوشی و هدفون ها در وی 20 به شدت احساس می‌شود. شاید اگر این فبلت به بلندگوهای استریو مجهز بود دیگر این تیتر را در این بخش نمی‌دیدیم.

ضد آب نبودن ال جی وی 20

همان طور که احتمالا می‌دانید این گوشی در برابر ضربه های فیزیکی مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می‌دهد. اما متاسفانه برخلاف رقیبان جدید و پرقدرت خود مانند گلکسی نوت 7 یا آیفون 7 پلاس اپل، در برابر نفوذ آب یا ذرات گرد و غبار به هیچ وجه مقاوم نیست. هر چند می‌توان این قضیه را به شکلی دیگر توجیه کرد یا با نام بردن مزیت هایی به سادگی از کنارش گذشت. بله درست است با این گوشی نمی‌توانید به استخر بروید اما در هر صورت کیفیت ساخت آن به میزان بالا است که بتواند در برابر پاشیده شدن ناگهانی آب از خود مقاومت نشان دهد. علاوه بر آن قاب پشتی این گوشی قابلیت خارج سازی داشته و به همین دلیل می‌توانید به سادگی باتری گوشی را تعویض نمایید. با این که گوشی وی 20 در برابر سقوط از ارتفاع بسیار مستحکم است اما در هر صورت پس از خریداری آن همانند دیگر گوشی های معمولی بازار، دستگاه را در آب فرو نکنید.

زشت

بررسی اولیه ال جی وی 20 ؛ خوب بد زشت

همان طور که در بخش قبلی مشاهده کردید مواردی همچون عدم وجود بلندگوی استریو، مجوز مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، نشر نور از کناره های نمایشگر گوشی و همچنین رابط کاربری سنگین و پیچیده به عنوان معایب یا کاستی های این گوشی هوشمند سطح بالا در نظر گرفته شده بود. اما بیایید منطقی باشیم؛ تمامی موارد یاد شده قبلا هم در گوشی های هوشمند سطح بالا و حرفه ای وجود داشته‌اند و با این حال، آن محصولات توانستند فروش بسیار خوبی را در بازار تجربه کنند. از طرفی شاید باید عرضه رسمی این گوشی به ایران را قدر بدانیم. زیرا به تازگی اعلام شده است که از مسیر رسمی هیچ یک از گوشی های هوشمند وی 20 ال جی به منطقه بریتانیا عرضه نخواهد شد. به همین دلیل مسلما این گوشی با قیمت بالاتری در بازار این کشور خرید و فروش خواهد شد.

اما در ایران قیمت نهایی وی 20 ال جی به چه صورت خواهد بود؟ مسلما در روزهای اولیه شاهد افزایش کاذب قیمت ها هستیم اما با گذشت زمان احتمالا به میزان بسیار زیادی از قیمت این گوشی کاسته خواهد شد. هر چند در بازار ایران قیمت اصلی شرکتی گوشی ممکن است نقش کمتری را در فروش نهایی آن بازی کند. در واقع اگر دقت کرده باشید محصولاتی که میزان فروش کمتری دارند، در مقایسه با رقبای مشابه از نظر مشخصات فنی، قیمت آنها تعیین می‌شود. امیدواریم در مورد ال جی وی 20 بازار رقابتی ایجاد شده و شاهد این سری از مشکلات نباشیم.

هدف از تیتر زشت در این بخش، مواردی هستند که می‌بایست در مورد این گوشی به آن اشاره کرد. مواردی که ممکن است در خرید نهایی این گوشی موثر نبوده و در واقع شما را از هزینه کردن برای آن منصرف نکند. اما دانستن آنها مفید خواهد بود. وقتی کاربری قصد دارد گوشی هوشمندی را خریداری کند پس از دانستن تمامی مشخصات فنی آن و خواندن مزیت های و قابلیت های گوشی، در قدم آخر به دنبال معایب و نقص های آن می‌گردد تا ببیند آیا می‌تواند با خریداری گوشی از آنها صرف نظر کند یا نه؟ در هر صورت ویژگی ها و قابلیت های وی 20 به اندازه ای زیاد هستند که از معایب آن می‌تواند به سادگی چشم پوشی کرد. هم اینک به دنبال یافتن نقص های وی 20 به جز موارد یاد شده در بخش “بد” هستید؟ بله درست است؛ بزرگترین نقص ها و کاستی های وی 20 همان هایی بودند که گفتیم. آیا می‌توانید از آن دسته از نقص ها چشم پوشی کنید؟‌ اگر می‌توانید پس برای خریداری این فبلت خود را آماده کنید. تنها موضوعی که باقی می‌ماند و به نقص های گوشی نیز ربطی ندارد مربوط به ابعاد گوشی و نمایشگر آن، طراحی و رنگ ها، میزان لیز بودن سطح گوشی و دیگر موارد این چنینی است که از پشت نمایشگر کامپیوتر نمی‌توان آنها را دقیقا بررسی کرد. در واقع در قدم نهایی می‌بایست گوشی را در دست گرفته و تمامی موارد ذکر شده را به طور مناسبی سنجید و تصمیم آخر را گرفت.

در هر صورت شاید بهتر باشد به این موضوع نیز اشاره کنیم که شاید وی 20 از نظر سخت افزاری به جهت در اختیار داشتن تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام با وجود عرضه نسخه 821 در آینده کمی با مشکلات رقابتی مواجه شود اما در هر صورت بیایید واقع بین باشیم. مسلما قدرت پردازشی این چیپست آنقدر زیاد است که نمی‌توانید فکرش را بکنید. پای صحبتمان با کاربرانی نیست که فعالیت روزمره دارند. بلکه با گیمرهایی حرف می‌زنیم که خوراکشان بازیست. این گوشی از نظر قدرت سخت افزاری کم نخواهد آورد. هر چند نسخه جدیدتر نیز تنها به میزان جزئی بهینه‌ تر شده است. علاوه بر آن وجود حافظه رم چهار گیگابایتی نیز به افزایش بهره وری پردازشی کمک شایانی خواهد کرد.

در پایان بیایید به بهترین ویژگی های موجود در وی 20 نیز اشاره کنیم؛ این گوشی دارای طراحی زیبا، بدنه ای مقاوم و دارای گواهینامه نظامی MIL-STD-810G به جهت سقوط از ارتفاع است. دوربین های دوگانه به همراه قابلیت های گسترده به جهت فیلم برداری از دیگر موارد قابل اشاره به حساب خواهند آمد. از سویی دیگر نمایشگر دوم وی 20 کارها را بسیار آسانتر کرده است. کیفیت صوتی دستگاه به منظور پخش از هدفون یا ضبط صدا نیز دیگر حرفی برای گفتن باقی نخواهد گذاشت. باتری با ظرفیت مناسب به همراه فناوری شارژ سریع، آخرین نسخه اندروید دوربین سلفی با دیافراگم f/1.9، درگاه USB Type-C حافظه داخلی 64 گیگابایتی به همراه پشتیبانی از کارت حافظه جانبی از دیگر قابلیت های این فبلت به حساب خواهد آمد.

مشخصات فنی گوشی ال جی وی 20 (LG V20) :

  • پردازنده: کوالکام اسنپدراگون 820
  • صفحه نمایش اصلی: نمایشگر 5.7 اینچی IPS Quantum با رزولوشن QHD یا 1140 در 2560 /513ppi
  • صفحه نمایش ثانویه: نمایشگر IPS Quantum با رزولوشن 160 در 1040 /513ppi
  • حافظه رم : 4 گیگابایت LPDDR4
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت با قابلیت ارتقاء از طریق درگاه میکرو اس دی تا 2 ترابایت
  • دوربین جلو: 5 مگاپیکسل با گشودگی F1.9
  • دوربین اصلی : دوربین اول  16 مگاپیکسل با لرزش گیر اپتیکال و زاویه دید استاندارد و گشودگی F1.8/دوربین دوم 8 مگاپیکسل با زاویه دید عریض و گشودگی F2.4
  • باتری : 3200 میلی آپر ساعت با قابلیت تعویض
  • سیستم عامل : اندروید 7 نوقا
  • ابعاد : 159.7 x 78.1 x 7.6mm
  • شبکه : LTE-A 3 Band CA
  • قابلیت های ارتباطی: X12 LTE (up to 600 Mbps LTE Category 12 with 3x Carrier Aggregation) / Wi-Fi (802.11 a, b, g, n, ac) / USB Type-C / Bluetooth 4.2 BLE / NFC
  • رنگ بندی: تیتانیومی ، نقره ای و صورتی
  • سایر ویژگی ها: Hi-Fi Video Recording / Steady Record 2.0 / HD Audio Recorder / Studio Mode / High AOP Mic / Second Screen / 32-bit Hi-Fi Quad DAC / In Apps / B&O Collaboration / Finger Print Scanner / Qualcomm Quick Charge™ 3.0

نظرتان چیست؟ آیا ال جی وی 20 را می‌خرید؟

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز