baznashr

گیم‌شات: جزئیات و تحلیل آپدیت جدید بازی Clash Royale

on .

پس انتشار آخرین آپدیت بازی Clash Royale اعتراض‎های زیادی مبنی بر سیاست‎های جدید سوپرسل فراگیر شد و همگی از یک مورد به‎خصوصی ناراضی بودند؛ پولکی شدن بازی Clash Royale! اساس بازی تغییر کرد و دیگر استراتژی و مهارت کلید پیروزی نبود، بلکه جم و پرداخت پول واقعی جای آن‎ها را گرفت. در این راستا چیف پت نیز نارضایتی خود را اعلام کرد و خواستار اصلاحات اساسی شد. آیا این اصلاحات با آپدیت جدید اعمال شدند؟ با گیم‎شات در ادامه مطلب همراه باشید تا به ارائه و بررسی جزئیات بپردازیم. 

درست جمعه هفته گذشته بود که به صورت رسمی تاریخ انتشار آپدیت جدید و شروع اسنیک پیک یا پیش نمایش‎ها در سه مرحله اعلام شد. کارت‎ها و تغییرات جدید همان چیزی بود که بازی بسیار به آن نیاز داشت، اما نوع تغییرات جدید تنها توانایی احیای بازی را دارند! این طور که مشخص است، تغییرات جدید تا حدی توانستند باری دیگر بالانس و تعادل را میان استراتژی و پول برقرار کنند.

پیش نمایش اول

sp1

پیش نمایش اول به تغییرات و بالانس مذکور اختصاص داده شد؛ یعنی معرفی دو صندوق جدید:

  • صندوق لجندری کارت
  • صندوق اپیک کارت

صندوق اپیک کارت تغییر آنچنان بزرگی نیست، زیرا از آرنا یک تا آرنا نه، کارت‎های اپیک در هر نوع صندوقی پیدا می‎شدند و علاوه بر این، هر شب راس ساعت 24 سومین کارت در بخش فروشگاه به کارت‎های اپیک اختصاص داده می‎شود که خرید آن‎ها با سکه‎های عادی داخل بازی امکان پذیر است.

گیم‌شات: جزئیات و تحلیل آپدیت جدید بازی Clash Royale

تصویر درون بازی از صندوق اپیک

تغییر بسیار مهم، صندوق لجندری کارت است. پیش از این شانس دریافت لجندری کارت‎ها در بزرگ‎ترین صندوق بازی، یعنی سوپر مجیکال، تنها 40 درصد بود! یعنی به صورت کلی، شما هیچ شانسی جهت دریافت لجندری کارت تا آرنا نه که در بخش فروشگاه جهت خرید قرار داده می‎شوند، نداشتید؛ مگر این که تعداد زیادی صندوق مجیکال با جم خریداری می‎کردید تا شاید در یکی از آن‎ها، یک لجندری کارت پیدا شود.

صندوق لجندری کارت می‎تواند بالانس بسیار مناسبی باشد. این صندوق تنها یک کارت لجندری به شما ارائه می‎دهد و هیچ ارتباطی با آرنای فعلی شما ندارد. به فرض مثال، اگر شما در آرنای هشت باشید و این صندوق را دریافت کنید، بدان معنا نیست که حتما کارت لامبرجک به شما بدهد!

نکته بسیار مهم بعدی درباره این صندوق، چند برابر شدن شانس شما جهت دریافت کارت‎های لجندری است. دیگر لازم نیست که نگران باشید با حریف‎هایی برخورد کنید که لجندری کارت در میز خود دارند، زیرا به زودی شما هم حداقل یکی از آن‎ها خواهید داشت.

پیش نمایش دوم

sp2

پیش نمایش دوم به معرفی چهار کارت جدید اختصاص داده شد، اما تنها یکی از این چهار کارت به صورت کامل معرفی گشت و سه کارت دیگر به‎عنوان چاشنی و هیجان هفته‎های آتی باقی ماندند.

کارت معرفی شده، مگا مینیون نام دارد و در دسته کارت‎های Rare قرار خواهد گرفت. شما می‎توانید از آرنای هفت به این کارت دسترسی داشته باشد. به صورت کلی، مگا مینیون جنبه دفاعی دارد و طبق تریلرهای سوپرسل، قاتل ترکیب جاینت بالن است! پس خوش‎حال باشید که دیگر از این ترکیب قدرتمند شکست نمی‎خورید. دو کارت لجندری و یک کارت عادی دیگر به ترتیب متعلق به آرنای چهار، پنج و هشت هستند و هر دو هفته یکی از آن‎ها رونمایی شده و در دسترس قرار می‎گیرد.

مشخصات کارت مگا مینیون

مشخصات کارت مگا مینیون

پیش نمایش سوم

sp3

پیش نمایش سوم به قوانین و تغییرات جدید تورنومنت‎ها اختصاص داده شد. در این راستا، دو چالش جدید به بازی اضافه شده‎اند. قوانین در هر دو چالش با نام‎های کلاسیک و گرند یکی هستند؛ یعنی با کسب 12 برد بیشترین جایزه را کسب می‎کنید و با 3 باخت حذف می‎شوید. شایان به ذکر بوده که پس از حذف شدن جم پرداخت شده جهت ورودی هدر نمی‎رود و تا جایی که پیش رفته‎اید، جایزه‎تان را دریافت می‎کنید.

برای ورود به چالش گرند باید 100 جم پرداخت کنید که در بهترین حالت با 12 برد، مقدار 22000 سکه و 1100 کارت دریافت می‎کنید. ورودی چالش کلاسیک نیز 10 جم بوده و با 12 برد، مقدار 2000 سکه و 100 کارت دریافت خواهید کرد.

گیم‌شات: جزئیات و تحلیل آپدیت جدید بازی Clash Royale

مشخصات دو چالش ذکر شده در اولین صفحه بخش تورنومنت

جزئیات آپدیت در این نقطه به پایان می‎رسد اما سوال اصلی همچنان پابرجاست؛ آیا بالانس و تعادل مورد نیاز برقرار شد؟ پاسخ مثبت است. در هر یک از بخش‎ها، به وضوح کاهش ارزش جم و پرداخت درون برنامه‎ای را مشاهده می‎کنیم. دسترسی به لجندری کارت‎ها بسیار آسان‎تر شده و تورنومنت‎ها نیز دیگر به هزینه‎های بسیار گزاف نیاری ندارند. درست است که پرداخت درون برنامه‎ای هنوز قدرت خود را دارد، اما استراتژی و مهارت می‎تواند جای آن را پر کند. به صورت کلی نیز نباید هیچ‎گاه انتظار حذف و کاهش قدرت مطلق پرداخت درون برنامه‎ای را از سوی سوپرسل داشته باشیم! بازی Clash Royale عنوانی رایگان بوده و تنها منبع درآمد سوپرسل از آن، پرداخت‎های درون برنامه‎ایست.

در هر صورت خوشحالیم که هیجان باری دیگر به لطف اعتراض بازیکنان و افراد سرشناس همچون چیف پت بازگشت.

نظرتان را درباره آپدیت جدید بازی Clash Royale با ما در میان بگذارید.
 

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز