baznashr

کارما گوپرو ؛ بیشتر از یک پهپاد دوربین‌دار

on .

شرکت گوپرو در نمایشگاه فوتوکینا 2016 از پهپاد دوربین دار خود با نام کارما (Karma) رونمایی کرد. کارما گوپرو ، قابلیت تاشوندگی داشته و استفاده از آن بسیار آسان است. علاوه بر آن می‌توانید دوربین گوپرو موجود در آن را به تثبیت کننده (که شبیه به مونوپاد است) متصل کرده و از روی دست یا متصل به پایه استفاده کنید. البته در این میان دو محصول دیگر با نام های Karma Grip و Karma Remote نیز معرفی شده اند که به ترتیب تثبیت کننده و کنترل از راه دور دوربین های گوپرو به حساب می‌آیند.

با استفاده از کارما گوپرو می‌توانید دوربین Hero 5 Black و Hero 4 Black و یا Hero 5 Session را به پرواز در آورید. از طرفی امکان اتصال این دوربین ها به کارما Grip که یک تثبیت کننده تصویر است و شباهت بسیار زیادی به یک مونوپاد نیز دارد، وجود خواهد داشت. علاوه بر آن می‌توانید کارما Grip را با استفاده از مانت و گیره ای که دارد به یک وسیله دیگر در حین فیلم برداری متصل کنید. در حقیقت کاربرد ورزشی آن به این شکل است که به کلاه ایمنی، دوچرخه یا لباس خود فرد متصل شود.

با استفاده از سیستم لرزشگیر بسیار قدرتمندی که در محصول کارما Grip وجود دارد، ویدئوهای بدون لرزشی ضبط می‌شود که هیچ گاه از یک دوربین ورزشی شاهد آن نبودیم.

وودمن، مدیر عامل گوپرو در مورد این دوربین توضیح می دهد که کنترل کردن ربات پرنده کارما بسیار آسان بوده و استفاده از آن شبیه به انجام یک بازی ویدئویی است. از طرفی تمامی بخش های آن قابلیت تاشوندگی داشته می‌توانید آن را در یک کیف کوچک که برای آن در نظر گرفته شده است، قرار دهید. علاوه بر آن نکته جالب در مورد این محصول، جدا شدن ساده دوربین و اتصال آن به پایه تثبیت کننده Karma Grip است.  از طرفی با استفاده از برنامه GoPro Passenger نیز دوستتان می‌تواند به سادگی دوربین شما را کنترل کرده و بر روی آیفون یا آیپد خود ببیند که از چه منظره ای در حال عکاسی کردن هستید.

در ویدیوهای زیر می‌توانید معرفی و نحوه فعالیت کارما Drone و کارما Grip و همچنین کارما Controller را به ترتیب مشاهده نمایید:

این ربات پرنده دارای حالتی به نام No-Fly Zones نیز هست که در هنگام وجود خطر یا ریسک ، به منظور ورود به محیط های خطرناک از نظر پرواز، هشدار خواهد داد. علاوه بر آن با استفده از کلید فرود آمدن خودکار، می‌توانید این عملیات را بدون خطر و به سادگی انجام دهید. با یک بار شارژ یک ساعته پهپاد کارما گوپرو ، می‌توانید به مدت 20 دقیقه ازآن بر روی آسمان استفاده کنید. از طرفی گوپرو اتصال و سر هم کردن این پهپاد را نیز بسیار آسان کرده است. در حقیقت به منظور در آوردن قطعات آن از کیف مربوطه و استفاده از آن تنها کافی است بخش های مختلف را به یک دیگر متصل نمایید. لازم به ذکر است که ملخک های این دستگاه نویز بسیار کمی را تولید کرده و بسیار کم صدا بوده و بازوهای ملخک این پهپاد قابل تعویض هستند.

پهپاد کارما گوپرو قادر است با حداکثر سرعت 15 متر بر ثانیه پرواز کرده و گستره ارتباط رادیویی آن این اجازه را خواهد داد تا کاربر بتواند تا فاصله هزار متری آن را کنترل نماید. از طرفی حداکثر ارتفاع پروازی این پهپاد نیز به 4500 متر می‌رسد.

GoPro

کارما Remote control با یک بار شارژ کامل می‌تواند تا چهار ساعت فعال باشد. این محصول نمایی از پهپاد را با دقت 720p نشان داده و کنترل های مربوطه به جهت راندن آن را ارائه خواهد داد. در این بخش می‌توانید عملیات مربوط به ضبط فیلم را نیز کنترل کنید. چرخش بازوی مربوط به دوربین با استفاده از این کنترلر قابل انجام خواهد بود. علاوه بر آن همان که گفته شد دوست کاربر می‌تواند با گوشی هوشمند خود به دوربین اصلی متصل شده و آن را کنترل نماید.

با استفاده از مود Follow Me، ربات پرنده به صورت خودکار به دنبال کاربر حرکت می‌کند. از طرفی مودهای پروازی جالب دیگری نیز وجود دارد که شما را حیرت زده خواهد کرد. دنبال کرده سوژه در حال پرواز از دیگر ویژگی های جذاب این پرنده دوربین دار به حساب می‌آید.

از تاریخ 23ام ماه اکتبر این پهپاد را می‌توانید در سه باندل متفاوت پیش خرید کنید. برای تنها ربات پرنده، هزینه 799.99 دلاری را می‌بایست بپردازید. این در حالی است که دوربین Hero5 Black به همراه پهپاد، 1,099.99 دلار قیمت خواهد داشت و در نهایت پهپاد به همراه دوربین کوچکتر Hero5 Session نیز 999.99 دلار قیمت گذاری شده است.

در بخش زیر شاهد تصاویر مربوط به ربات پرنده کارما هستید:

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز