baznashr

ابتکارات خودرویی به سبک ایرانی ها؛ از تبدیل پیکان به پژو تا ریو به بنز CLS

on .

بارها پیش آمده که در کوچه و خیابان به خودروهای جالبی برمیخوریم. اتومبیل هایی که به خودی خود جالب نیستند اما با ابتکارات خودرویی هم وطنان با سلیقه، به خودروهای متفاوتی تبدیل میشوند. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به ده مورد از جالب ترین ابتکارات خودرویی ایرانی ها.

بهترین و جالبترین ابتکارات خودرویی در ایران

1. پیکان پارس

ابتکارات خودرویی

این خودروی پیکان پس از جراحی زیبایی و ابتکارات خودرویی صاحب آن به یک پژو پارس تبدیل شده است. چراغ جلو، سپر و جلو پنجره ها تغییر کرده اند تا شاهد یک خودروی پیکان پارس باشیم.

2. ریو CLS

ابتکارات خودرویی

اسپرت خودرو به روشی متفاوت. بر خلاف تصویر قبل این بار با یک جراحی زیبایی طرف نیستیم و این هم‌وطن ما تنها به آرایش کردن خودروی خود اکتفا کرده است و با یک فیس لیفت جزئی و تغییر چراغ‌ها این ریو را به مرسدس بنز CLS تبدیل کرده است!!!!

3. اتو کامیون

ابتکارات خودرویی

این اتوبوس شهری پس از بازنشستگی از کار خود، شغل جدیدی را انتخاب کرده و به یک کامیون تبدیل شده است. سقف قسمت عقبی این اتوبوس بنز 302 بریده شده و فضایی برای حمل بار ایجاد کرده است. به این ترتیب این اتوبوس به یک کامیون حمل تانکر گازوئیل مبدل شده است.

4. استفاده حداکثری از فضا

ابتکارات خودرویی

این بار عمل جراحی یا اسپرت خودرو صورت نگرفته است و آنچه که جلب توجه می‌کند ابتکار در شیوه حمل بار است. یک کامیون بنز 1921 برای حمل دو دستگاه وانت از روش مبتکرانه‌ای استفاده کرده است ب این ترتیب که یک وانت جیپ سیمرغ را بار زده و وانت دیگر را روی قسمت بار وانت اول گذاشته است. این هم می‌تواند روش مناسبی برای استفاده مفید از فضا باشد.

5. نیسان کِشنده

ابتکارات خودرویی

حمل بارهای زیاد و عجیب و غریب توسط نیسان چیز جدیدی نیست و بارها در خیابان‌ها به چشممان خورده که هم‌وطنان چه بر سر نیسان خود می‌آورند اما تا به حال با یک نیسان کشنده روبرو نشده بودیم. صاحب این نیسان بعد از برداشتن قسمت بار، یک تریلر را به آن متصل کرده و ظرفیت بار آن را افزایش داده است.

6. شوکا پراید

ابتکارات خودرویی

ظاهراً این هم وطن ما از قیافه وانت شوکای زامیاد که البته دست پخت چینی‌هاست خوشش نیامده و دستی به سر و روی آن کشیده است. وانت شوکا که خود فیس لیفتی از نیسان جونیور بود با تغییر سپر و چراغ‌ها به یک پراید 132 تبدیل گشته است.

7. بادشکن آیرودینامیک

ابتکارات خودرویی

این بار با یک نوآوری کاربردی‌تر روبرو هستیم و این راننده ما با نصب کاپوت 206 بر روی سقف مینی بوس کامیونت خود، آیرودینامیک کامیونت را که به دلیل بار زیاد به هم خورده بود اصلاح کرد.

8. سیستم سرمایش نوین

ابتکارات خودرویی

ظاهراً هوای گرم تابستان این راننده مینی بوس را کلافه کرده و او را به فکر یک سیستم تهویه انداخته است. یک کولر آبی 3500 بر روی سقف مینی بوس 309 نصب شده و کانال کشی هم صورت گرفته است تا راننده و سرنشینان احساس گرما نکنند.

9. پی کی تویوتا

ابتکارات خودرویی

این راننده خوش ذوق با ابتکارات خودرویی خود و تغییراتی که در پی کی داده آن را به ماشین جالبی تبدیل کرده است. بریدن سقف، تغییر جلو پنجره‌ها و چراغ‌ها (که به نظر می‌رسد متعلق به تویوتا Fj کروزر باشد)، حذف در عقب و در نهایت عوض کردن رینگ و آینه‌ها باعث به وجود آمدن خودروی زیبایی شده اما ظاهراً این تغییرات به مذاق مأمورین راهنمایی و رانندگی خوش نیامده است.

10. خودروی دست ساز

ابتکارات خودرویی

اما مورد آخر با همه فرق دارد و شایسته تحسین است. یک هم‌وطن اصفهانی در کارگاه ساده خود خودروی دست ساز جالبی را ساخته است. او با استفاده از شاسی و قطعات نیسان پاترول و نصب اتاق‌های دست ساز بر روی آن یک خودروی کلاسیک به وجود آورده است. این تصویری که مشاهده می‌کنید مربوط به یکی از خودروهای تولید شده توسط این مبتکر اصفهانی بوده و وی چندین خودروی این چنینی را بدون تجهیزات پیشرفته ساخته است که قابل تحسین هستند.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز