baznashr

از سال ۲۰۱۷ استفاده از نرم افزار اسکایپ بر روی ویندوز فون ۸ و ۸.۱ غیر ممکن می‌شود

on .

مایکروسافت در ماه می سال ۲۰۱۱ نرم افزار اسکایپ را با قیمت ۸.۵ میلیارد دلار خریداری کرد. از آنجا که این کمپانی از ثبت پتنت‌های اندرویدی به نام خود، بیشتر از فروش اسمارت فون‌های ویندوزی درآمد کسب می‌کند، دیگر دلیلی برای استفاده از اسکایپ به عنوان یک اهرم تقویتی برای بالا بردن فروش دیوایس‌های ویندوزی خود ندیده است.
به همین دلیل هم این برند ردموندی تصمیم گرفته است که استفاده از نرم افزار اسکایپ بر روی ویندوز فون ۸ و ویندوز فون ۸.۱ را غیر ممکن کند و این اتفاق از اوایل سال آینده یعنی سال ۲۰۱۷ میلادی اجرایی خواهد شد. علاوه ویندوز فون ۸ و ۸.۱، مایکروسافت این تصمیم را برای نسخه‌های پایین تر از ۴.۰.۳ سیستم عامل اندروید نیز گسترش خواهد داد و این تصمیم که ماه اکتبر گذشته اعلام شده بود، روز جمعه و طی یک اظهار نظر رسمی بار دیگر تایید شد.

البته تا زمان عملی شدن این تصمیم که چندین ماه دیگر به آن باقی مانده است، کاربران سیستم عامل ویندوز فون ۸، ۸.۱، ویندوز RT و دیوایس‌های اندرویدی با نسخه‌ی ۴.۰.۳ و پایین‌تر هنوز هم می‌توانند از نرم افزار اسکایپ با چند محدودیت کوچک بر روی گوشی هوشمند یا تبلت خود استفاده کنند، اما به محض اجرایی شدن آن، دیگر این سرویس بر روی این دیوایس‌‌ها از کار خواهد افتاد و کاربران باید یا به سراغ نسخه‌ی جدیدتری از سیستم عامل خود بروند و یا از سرویس دیگری برای مکالمه‌ی تصویری با دوستان خود استفاده کنند.

وضعیت نرم افزار اسکایپ در آینده چه خواهد بود؟

از سال ۲۰۱۷ استفاده از نرم افزار اسکایپ بر روی ویندوز فون ۸ و ۸.۱ غیر ممکن می‌شود

مایکروسافت قصد دارد طی ماه‌های آینده سرویس اسکایپ را از یک سرویس P2P به یک سرویس ابری تبدیل کند که طبق گفته‌ی مدیران این کمپانی، چنین تغییری باعث بهبود شرایط اسکایپ و افزایش کیفیت تماس‌های صوتی و تصویری، افزایش پایداری تصاویر و صداها، بهبود کیفیت به اشتراک گذاری فایل‌ها و دیگر قابلیت‌های این نرم افزار محبوب خواهد شد.

گفتنی است که با توجه به این که سهم اسمارت فون‌ها و تبلت های دارای ویندوز موبایل روز به روز در حال کاهش و کوچک‌تر شدن است، هیچ دلیل منطقی و توجیه اقتصادی خاصی وجود ندارد که مایکروسافت هنوز هم برای عرضه‌ی نرم افزارهای مختلف برای نسخه‌های قبل از ویندوز ۱۰ موبایل تلاش کند و مطمئنا این برند آمریکایی تنها تمرکز خود را بر روی آخرین ورژن از سیستم عامل خود خواهد گذاشت. کاربرانی که در حال حاضر این سیستم عامل را بر روی دیوایس خود نصب کرده‌اند، می‌توانند نرم افزار Skype Preview for Windows را دانلود و نصب کنند تا به قابلیت‌هایی نظیر تماس ویدیویی و کنفرانس ویدیویی تا سقف ۲۵ نفر دسترسی داشته باشند.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز