baznashr

گیم شات: اسراری که فقط بازیکنان GTA از آن با خبر هستند

on .

از زمان ساخت و شروع به کار سری GTA در سال 1997، تجربه زندگی خلافکارانه برای ما بسیار لذت بخش بوده و این لذت به صورت مداوم با ساخت شهرهای جهان باز جدید توسط استودیو «راک استار» (Rock Star)، بیشتر شده است. پس از عرضه سومین نسخه از این سری تحت عنوان Grand Theft Auto III در قالب سه بعدی، دنیای بازی متحول گشت. نه تنها قالب و دوربین سه بعدی، بلکه آزادی عمل دیوانه‎وار باعث خلق گیم‎پلی‎ای اعتیاد آور شد. اکنون با گذشت نزدیک به بیست سال از عمر سری GTA، ما لیستی تهیه کردیم که تنها طرفداران توانایی درک آن را دارند. با گیم‎شات در ادامه مطلب همراه باشید تا به قلب بازی GTA سفر کنیم. 

ماشین خود را رها کنید، چون یکی بهتر را پیدا کردید!

گیم شات: اسراری که فقط بازیکنان GTA از آن با خبر هستند

در حالی که سری GTA مراحل مخصوص به خود را جهت پیشبرد در داستان دارد، اما نحوه رسیدن به مقصد و انجام ماموریت کاملا به تصمیمات دلخواه شما مربوط است. توانایی سرقت مسلحانه و زورگیری هر نوع ماشین موجود در کوچه و خیابان، حتی آن‎هایی که راننده پشت فرمان قرار دارد، نشان دهنده آزادی بیش از حد برای گشت گذار در کوچه‎های پایین شهر «لس سانتوس» (Los Santos)، «وایس سیتی» (Vice City) یا «لیبرتی سیتی» (Liberty City) می‎باشد. اگر بخواهیم صادق باشیم، همه ما بارها دست از کار خود، حتی در اوج مرحله‎ای حساس کشیده‎ایم تا یک ماشین بهتر به دست آوریم. باید سریعا جایی بروید و وقت ندارید؟ از کامیون کند خود پیاده شوید و هر ماشینی را که دوست دارید از پشت چراغ قرمز انتخاب کنید!

تماشای NPCها در اوج بیکاری

گیم شات: اسراری که فقط بازیکنان GTA از آن با خبر هستند

هیچ شخصیت اصلی و قابل بازی در سری GTA به اندازه هسته بازی مهم نیست. این که شما در چه شهری قرار دارید به هیچ عنوان مهم نیست، چرا که انوع مختلفی از شهروندان و رهگذران عادی را ملاقات می‎کنید. اکثر این آدم‎ها فقط سعی دارند تا به زندگی خود ادامه دهند و اکثر مواقع در حال حرکت از نقطه‎ای به نقطه‎ای دیگر هستند.

با پیشرفت تکنولوژی ابزار توسعه دهنده بازی، استودیو  راک استار شهرهای خود را بهتر و تعامل برانگیزتر طراحی کرده است. به گونه‎ای که شما تنها با قدم زدن در اطراف نقشه، می‎توانید انواع روابط و مبادلات خنده‎دار را میان NPCها را مشاهده کنید. برخی از این شخصیت‎های بی‎نام و نشان فقط با زندگی شخصی خود درگیر هستند، بعضی دوست دارند تا حد مرگ حرف بزنند و با شما دوست شوند و بعضی دیگر هیچ استفاده‎ای ندارند! تماشای وقوع یک جنایت یا تصادف بسیار جالب است. تعقیب و گریز پلیس محلی و سعی در دستگیری یا قتل فرد خاطی، هرج و مرجی در محیط اطراف ایجاد می‎کند که ساعت‎ها شما را سرگرم کرده و روحتان را شاد می‎کند!

NPC کشی در روز روشن

randomly-going-postal-on-said-npcs

تقریبا هر شخصی که سی GTA را تجربه کرده، به صورت تصادفی یک NPC را به دیار باقی فرستاده است. این آسان‎ترین کار ممکن پیش از آغاز یک ماموریت محسوب می‎شود. ایجاد یک هرج و مرج بی دلیل نیز می‎تواند راه خوبی جهت تمرین مکانیزم‎های بازی اعم از رانندگی، تیراندازی و بقا باشد، چرا که با افزایش سطح تعقیب خود توسط پلیس، ارتشی را به دنبال خود راه می‎اندازید که با تلاش بسیاری می‎خواهند شما را تکه تکه کنند.

البته آزادی عمل موجود در چگونگی اعمال خشونت تبدیل به شهرت و علامت تجاری بازی شده و این یکی از دلایل اصلی است که اشخاصی همچون «جک تامیسون» (Jack Thompsom) خواستار حذف GTA از قفسه‎های فروشگاه‎ها برای همیشه هستند. فقط به خاطر داشته باشید که سری GTA تنها به انجام جرم و جنایت خلاصه نمی‎شود، بلکه باید ماموریت‎هایی را به پایان برسانید که نیازمند کارهایی فراتر از جرم و جنایت هستند. این شما نیستید که همیشه به بدترین شکل ممکن با عبارت «شما کشته شدید» مواجه می‎شوید.

پرش از ارتفاع، حتی در مواقع غیر ضروری

going-for-stunt-jumps-even-when-theyre-unnecessary

استودیو راک استار همواره بهترین مکان‎ها را برای جایگذاری سکوهای پرش انتخاب می‎کند تا شما با سرعت بسیار زیاد خود را آسمان‎ها ببینید. پیدا کردن تمامی سکوهای پرش و ایجاد یک رکورد خوب بر روی آن‎ها، به صورت خودکار تبدیل به یک ماموریت فرعی و جانبی شده است. پرش و فرود موفقیت آمیز کاملا بر عهده مهارت شماست. هیچ چیز هیجان انگیزتر از پرش از سکوها هنگام فرار از پلیس نیست. ناامیدی یا سقوط پلیس‎های سمج که حتی به دلیل تصادفی عادی می‎خواهند شما را بکشند، بسیار لذت بخش است!

علاوه بر موارد ذکر شده، هزاران بار دیگر بدون دلیل از سکوهای پرش استفاده می‎کنیم، حتی اگر در حال انجام یک ماموریت مهم باشیم. تمامی این پرش‎ها فقط به دلیل مشاهده انمیشن‎های پرش و کند شدن صفحه است که دلمان شاد می‎شود برای خود سوپرمن شده‎ایم.

سرانجام CJ و بقیه شخصیت‎های اصلی چه شد؟

گیم شات: اسراری که فقط بازیکنان GTA از آن با خبر هستند

همه ما دوست داریم بدانیم که چه اتفاقی برای قهرمانان خلافکار داستان‎های ما افتاد. افرادی که ما در کل تاریخ GTA به همراهشان خاطره‎ها ساختیم. از زمانی که نخستین GTA در شهر لندن با اندک شخصیت‎های داستانی ساخته شد، ما همچنان می‎خواهیم بدانیم که چه اتفاقی برای شخصیت‎های اصلی بازی Grand Theft Auto III و نسخه‎های بعد از آن افتاده است. داستان سری تنها نگاهی اجمالی و کوتاه از آنچه برای شخصیت‎ها پس از سرقت بزرگشان در پایان هر نسخه به ما داد. بر فرض مثال، در بازی GTA V چیز زیادی درباره «نیکو بلیک» (Niko Bellic) در دسترس نیست که پس از نسخه GTA IV به کجا رفت و چه شد. به صورت کلی، بازی اشاراتی مبنی بر ترک دنیای گانگستری توسط بلیک و حتی کشته شدن او داشت.

در موردی دیگر، مثال شخصیت CJ، قهرمان نسخه GTA: San Andreas بسیار خوب است. او در پایان داستان به همراه دوستانش ثروت زیادی به دست آورد، اما پس از این که متوجه شد محله Grove Street به دست گروه رقیب و قدیمی به‎نام «بالاس» (The Ballas) افتاده، توضیحات داستان تا حد زیادی کاهش پیدا کرد و مشخص نشد که چه بر سر گروه سابق آمد.

بهترین روایت پایان بندی برای شخصیت اصلی نسخه GTA IV: The Lost and Damned، یعنی «جانی کلبیتز» (Johnny Klebitz) رخ داد. شاید پایان جالبی نبود که او زیر چکمه های یکی از شخصیت‎های اصلی GTA V، یعنی «ترور فیلیپس» (Trevor Philips) جان خود را از دست داد، اما حداقل متوجه شدیم که سرانجام وی چه شد. به هر حال امیدواریم دیگر شخصیت‎های اصلی شانس بهتری داشته باشند.

درجه تحت تعقیب کشک است

گیم شات: اسراری که فقط بازیکنان GTA از آن با خبر هستند

در سری GTA، شما قادر هستید تا با ورود به یک گاراژ تعمیرات و اسپورت ماشین، درجه تحت تعقیب خود را به کل از بین ببرید. در حالی که شما رنگ ماشین خود را تغییر می‎دهید و از گاراژ خارج می‎شوید، پلیس‎ها همچنان به دنبال شما با رنگ سابق هستند. در نسخه‎های جدید، دیگر توانایی ورود به این مکان‎ها را ندارید تا زمانی که پلیس شما را رها کند، اما هنوز راه‎های باور نکردنی زیادی وجود دارد.

در هر صورت این مورد دیوانه کننده است که شما هنگام درگیری در یک جنگ تمام عیار، تنها با تغییر رنگ ماشین خود از تمامی خلاف‎ها و جنایت‎های خود رها می‎شوید. در این راستا نیز هیچ عاملی نمی‎تواند پلیس را مجبور به گشت و جست و جو در کوچه‎های فرعی و گاراژها کند. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که به مدت چند لحظه در یک کوچه فرعی صبر کنید تا رنگ جدید ماشینتان خشک شود!

آیا شما هم از طرفداران سری GTA هستید؟ نظرات خودتان را با ما درمیان بگذارید.
 

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز