baznashr

سیستم پرداخت اندروید به زودی محل قرارگیری تراشه NFC را به شما می‌گوید

on .

سیستم پرداخت اندروید به زودی محل قرارگیری تراشه NFC را به شما می‌گوید

پرداخت‌های موبایلی را می‌توان یکی از بزرگترین تغییرات به وجود آمده در عرصه تلفن‌های هوشمند در نظر گرفت؛ قابلیتی که کاربران را از حمل چندین کارت اعتباری با رمزهای مختلف و یا پول نقد بی‌نیاز می‌کند. سیستم پرداخت اندروید (Android Pay) و سرویس پرداخت اپل (Apple Pay) به جهت محبوبیت این دو سیستم عامل در جهان بیشتر از سایر سیستم‌های پرداختی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اما همانطور که می‌دانید، امکان استفاده از سیستم پرداخت اندروید ، اپل و سایر موارد هنوز در کشور ما وجود ندارد، اما با این حال کاربرد‌های دیگری به زودی برای این دو سیستم تعریف می‌شوند.

به جهت نحوه طراحی و ساخت گوشی‌های اندرویدی، برخی قطعات همیشه در جای ثابتی قرار نمی‌گیرند و ممکن است محل قرارگیری یک قطعه در گوشی‌های مختلف، فرق داشته باشد. به عنوان مثال برخی تولیدکنندگان از چیپست ان اف سی (NFC) در بخش میانی دستگاه خود بهره می‌گیرند، در حالی که این تراشه گاهی اوقات در قسمت بالایی برخی تلفن‌های هوشمند تعبیه می‌شود.

این موضوع زمانی که قصد استفاده از این تراشه را داشته باشید، ممکن است دردسر ساز شود، به خصوص اگر بخواهید محل قرارگیری آن را مشخص کنید. در همین راستا کمپانی گوگل به دنبال یک راهکار مناسب است؛ طبق گزارشاتی که اخیرا به دست ما رسیده، این شرکت قصد دارد قابلیت جدیدی را به سیستم پرداخت اندروید خود اضافه کند تا کاربران بتوانند محل قرارگیری تراشه ان اف سی در موبایل خود را مشخص کنند.

منبع اصلی این گزارش وب سایت Android Police است؛ گویا کارشناسان این وب سایت پس از کالبدشکافی آپدیت جدید سیستم پرداخت اندروید (Android Pay) به سرنخ‌هایی در این زمینه رسیده‌اند. کد کشف شده در این بررسی‌ها عبارت است از:

<string name=”nfc_antenna_location_text”>The NFC chip on your %1$s is located %2$s. Hold this part of your phone to the terminal when paying.</string>

با تسلط نسبی به زبان انگلیسی می‌توانید متوجه مضمون این کد شوید. البته هنوز در رابطه با قرارگیری این قابلیت در نسخه نهایی این سرویس ابهاماتی وجود دارد. نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آیا تاکنون از چیپست ان اف سی گوشی خود بهره برده‌اید؟‌

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز