baznashr

گلکسی نوت 7 در برابر آیفون 6 اس پلاس ؛ مقایسه پرچمداران بزرگ دو رقیب قدیمی

on .

دیدگاه‌ها برای گلکسی نوت 7 در برابر آیفون 6 اس پلاس ؛ مقایسه پرچمداران بزرگ دو رقیب قدیمی بسته هستند ۱۸ مرداد ۹۵ ساعت ۱۴:۲۵
در آیفون, سامسونگ, گوشی های موبایل, مقایسه 633 بازدید

اپل و سامسونگ دیگر آنقدر به اندازه کافی گوشی هوشمند تولید کرده‌اند که بدانیم از یک الگوی واحد در اندازه پیروی نمی‌کنند و معمولا به دلیل تقاضای بیشتر به سمت ساخت گوشی‌های بزرگتر پیش رفته‌اند. شاید رقابت گلکسی نوت 7 در برابر آیفون 6 اس پلاس چندان مقایسه‌ی منصفانه‌ای نباشد.

گوشی Galaxy Note 7 آخرین محصول کمپانی سامسونگ، چندی پیش معرفی شد، درحالی که کمپانی اپل به تازگی شروع به ساخت گوشی‌های آیفون پلاس امسالی خود کرده است؛ اما در واقع این مقایسه‌ایست بین جدیدترین نسل (نسل ششم) از خانواده گلکسی نوت و آخرین نسل از آیفون پلاس. اساسا قصد داریم تا با قراردادن گلکسی نوت 7 در برابر آیفون 6 اس پلاس کمی لذت برده و ویژگی‌های آخرین محصولات دو غول بزرگ گوشی ساز جهان را در کنار یکدیگر ببینیم.

علیرغم این که iPhone 6s Plus دارای یک نمایشگر 5.5 اینچی بوده و نوت 7 از یک نمایشگر 5.7 اینچی برخوردار شده؛ اما گوشی سامسونگ کمی جمع و جورتر از رقیب خود به نظر می‌رسد. با شکل و شمایلی که آن را کمی کوتاهتر و باریکتر از گوشی اپل نشان می‌دهد. شاید بخش مهمی از این قضیه به ساخت نمایشگر گلگسی نوت در امسال بازگردد. سامسونگ امسال برای گلکسی Note 7 خود یک نمایشگر منحنی در نظر گرفت، این نوع از طراحی باعث کم شدن حاشیه‌های گوشی به طرز چشمگیری شده و ظاهری باریکتر به آن داده است؛ اگر نه آیفون 6s Plus ساختار باریکتری دارد. ضخامت این دستگاه 7.3 میلی‌متر بوده در حالی که Galaxy نوت 7 حدود 7.9 میلی‌متر پهنا دارد؛ اما جالب اینجاست که گوشی گلکسی همچنان سبک‌تر از آیفون مورد نظر است. محصول غول کره‌ای 169 گرم وزن دارد، درحالی که آخرین محصول غول کوپرتینو 192 گرم است.

گلکسی نوت 7 در برابر آیفون 6 اس پلاس

در حالی که جرم و ساختار اپل iPhone 6s Plus احساس یک گوشی فوق العاده محکم را القا می‌کند؛ اما سامسونگ با وجود نمایشگر منحنی آن و عینا انحنای لبه‌ها در پنل پشتی، باعث شده تا فبلت گلکسی نوت 7 در لبه‌ها باریک تر شده و همچنان خوش‌دست‌‌تر به نظر برسد.

سامسونگ به منظور تعامل بیشتر کاربر با صفحه نمایش بزرگ 5.7 اینچی گلکسی نوت 7، با ارائه تجربه کاربری (UX) در لبه‌های گوشی باعث شده تا کاربر بتواند تنها با یک دست برنامه‌های کلیدی و چیزهایی مانند به روزرسانی خبرها را به سهولت از طریق لبه‌های آن انجام دهد.

 قرار گیری گلکسی نوت 7 در برابر آیفون 6 اس پلاس برای مقایسه فضای ذخیره سازی نیز جالب توجه است. در این مورد سامسونگ نمی‌تواند به نسخه 128 گیگابایتی iPhone 6s Plus اپل کاملا ضربه بزند؛ اما گلکسی نوت 7 با دارا بودن یک گزینه 64 گیگابایتی، گوشی قدرتمندی را ارائه داده است. گلکسی نوت امسال به کاربران خود اجازه داده تا محدودیت‌های ذخیره سازی خود را ارتقا دهند. از طریق کارت میکرو اس دی می‌توان تا 256 گیگابایت حافظه داخلی را ارتقا داد. چه کسی یک گوشی هوشمند با 320 گیگابایت فضای ذخیره سازی نمی‌خواهد؟

گلکسی نوت 7 در برابر آیفون 6 اس پلاس

در مقایسه گلکسی نوت 7 در برابر آیفون 6 اس پلاس به یک ویژگی بر می‌خوریم که به طور کل قابل مقایسه نیست، چرا که این ویژگی فقط مختص به گوشی‌ساز کره‌ای بود و غول کوپرتینو از آن بهره‌ای نبرده و آن قلم S Pen است. سامسونگ هر ساله تلاش کرده تا قابلیت‌های بیشتر و بیشتری را به قلم منحصر بفرد خود اضافه کند و امسال نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. قلم اس پن در گلکسی نوت 3 تا 1024 سطح فشار را شناسایی می‌کرد. این عدد در گلکسی نوت 4 به 2048 رسید و اکنون با دو برابر شدن حساسیت فشار در گلکسی نوت 7 به 4096 سطح فشار افزایش یافته است.

پیشرفت‌های نرم افزاری خوبی نیز همانند بزرگنمایی و حالت ترجمه در آن صورت گرفته است و البته نوک قلم نیز با کوچکتر شدن شباهت بسیار بیشتری به یک قلم معمولی پیدا کرده و دقت بیشتری دارد؛ اما شاید یکی از جالب‌ترین چیزهایی که در مورد قلم اس پن مدل امسالی جلب توجه می‌کند، ویژگی ضد آب بودن است.

گلکسی نوت 7 در برابر آیفون 6 اس پلاس

سامسونگ گلکسی نوت 7 با برخورداری از کد حفاظتی IP68 می‌تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری اب دوام آورد و جالب آن که قلم استایلوس آن می‌تواند در این عمق هم کارایی داشته باشد. ویژگی جدیدی که به طور حتم می‌تواند Samsung را در این مورد یکه تاز بازار گوشی‌های هوشمند گرداند.

یکی دیگر از نکات جالب درباره موبایل Galaxy Note 7 عنوانی است که امسال توانست به دست آورد. این فبلت چند روز قبل هم زمان با معرفی آن، عنوان اولین گوشی هوشمند مجهز به گوریلا گلس 5 را از آنِ خود کرد. Gorilla Glass 5  قویترین محافظ شیشه‌ای کمپانی کورنینگ تا به امروز است. این کمپانی ادعا می‌کند که محافظ گوریلا گلس 5 در 80 درصد از سقوط‌های صورت گرفته از ارتفاع 5.25 پایی (1.6 متر) جان سالم به‌در برده و نمایشگر اسمارت فون‌ها را از خطر شکستگی نجات خواهد داد و اکنون این محافظ شیشه‌ای جدید نه تنها از نمایشگر دو طرف منحنی 5.7 اینچی گلکسی Note 7 محافظت خواهد کرد، بلکه پنل پشتی این گوشی را نیز از آسیب‌های احتمالی مصون نگه می‌دارد.

پورت یو اس بی نوع C در نوت 7 سامسونگ کمی آن را به آیفون امسالی اپل نزدیک تر خواهد کرد. سامسونگ با گوشی گلکسی Note 7 در نهایت این درگاه را پذیرفت و آن را برای پشتیبانی از هدست Gear VR خود آماده کرد. در ضمن وجود اسکنر چشمی در نوت 7 ویژگی دیگری است که آن را از iPhone 6s Plus جلو می‌اندازد.

در مقایسه گلکسی نوت 7 در برابر آیفون 6 اس پلاس قصد نداشتیم تا آخرین محصول غول کوپرتینو را کوچک نشان دهیم، بلکه این مقایسه بیشتر جنبه معرفی ویژگی‌های جدید فبلت سامسونگ بود. ویژگی‌هایی که حتی اگر آن‌ها را در کنار ارثیه به جا مانده از استیو جابز قرار دهیم باز هم می‌توان نکات چشمگیری در آن یافت و چنین موردی خود می‌تواند نشان دهد که غول کره‌ای بی‌خود و بی‌جهت بر بلندای قله فروش بازار گوشی‌های هوشمند قرار نگرفته است.

در تصاویر زیر می‌توانید مقایسه‌ای تصویری از گلکسی نوت 7 در برابر آیفون 6 اس پلاس را ببینید:

گالری تصاویر گلکسی نوت 7 در برابر آیفون 6 اس پلاس

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز