baznashr

از گلکسی نوت ۷ تا ماجرای هک تلگرام؛ خواندنی‌ترین‌های دیجیتال

on .

main

در این نوشته می‌خواهیم خواندنی‌ترین خبرها و مقاله‌های هفته‌ی اخیر را با هم مرور کنیم. اگر در ۷ روز گذشته فرصت پیگیری اتفاقات دنیای دیجیتال را نداشتید، این مطلب را از دست ندهید؛ ما گلچینی از خبرها و مقاله‌های دیجیتالی را برای‌تان یک‌جا آورده‌ایم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌‌          ‌

گلکسی نوت ۷

پس از ماه‌ها شایعه و انتظار، سامسونگ چند روز پیش در مراسم Unpacked، عضو جدید خانواده‌ی گلکسی نوت را معرفی کرد. پرچم‌دار جدید سامسونگ در کشورهای آمریکا و چین با تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و در سایر کشورها با تراشه‌ی هشت هسته‌ای اگزینوس ۸۸۹۰ راهی بازار می‌شود. در حالی که احتمال می‌رفت این گوشی شش گیگابایت رم داشته باشد، ۴ گیگابایت رم برای آن در نظر گرفته شده و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد.

1

در قسمت دوربین شرکت سامسونگ از ساختار دوربین گلکسی S7 روی این گوشی استفاده کرده است. یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 که با فناوری Dual Pixel ساخته شده و می‌تواند در نور کم تصاویر باکیفیتی ثبت کند. دوربین جلوی این گوشی هم ۵ مگاپیکسلی است. خبر معرفی گلکسی نوت و نگاه اولیه‌ی دیجی‌کالا به این فبلت سامسونگ را می‌توانید از لینک‌های زیر بخوانید. بد نیست نگاهی هم به نظرسنجی ما بیندازید.

سامسونگ گلکسی نوت ۷ رسما معرفی شد

بررسی اولیه‌ی سامسونگ گلکسی نوت ۷ در دیجی‌کالا + مدل سه‌بعدی

[نظرسنجی] گلکسی نوت ۷ می‌خرید یا نه؟

اندروید نوقا یا iOS 10

درست است که نسخه‌ی نهایی اندروید نوقا و iOS 10 هنوز منتشر نشده، ولی به لطف نسخه‌های بتا، ما همین‌الان هم تصور نسبتا روشنی از نسل بعدی این دو سیستم ‌عامل موبایل محبوب داریم. این هفته از شما پرسیدیم که با توجه به آشنایی نسبی که با نسخه‌های جدید دو سیستم عامل پیدا کرده‌اید، شما کدام‌یک را برتر می‌دانید.

2

شما بگویید: اندروید نوقا یا iOS 10؟

تلگرام

طی هفته‌‌ای که گذشت، اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام دوباره خبرساز شد. رویترز گزارش داده بود که حساب کاربری تلگرام ده‌ها کاربر ایرانی هک شده و هکرها طی یک سال اخیر توانسته‌اند به آرشیو  پیام‌ها و لیست کانتکت‌های کاربران دسترسی پیدا کنند. علاوه بر آن گفته شد که شماره تلفن‌های حدود ۱۵ میلیون نفر هم لو رفته است.

3

ساعاتی پس از انتشار خبر، وبلاگ رسمی تلگرام واکنش نشان داد و بیان کرد که هیچ‌گونه هکی صورت نگرفته. خبر اصلی و پاسخ تلگرام را بخوانید.

تلگرام ایرانی‌ها هک شده است

تلگرام: ما هک نشدیم

سونی اریکسون K750i

همان‌طور که احتمالا متوجه شده‌اید ما اخیرا یک سری مطالب نوستالژیک را تحت عنوان «گجت‌های رترو» منتشر می‌کنیم. این هفته نوبت یک گوشی هیجان‌انگیز از سونی اریکسون بود.

4

سونی اریکسون K750i در ایران یکی از موفق‌ترین گوشی‌های زمان خود بود و با کمال تعجب هنوز هم ممکن است یکی از آن‌ها در هر حالی که احتمالا بارها بین افراد مختلف دست‌به‌دست شده، زنده بیابید.

سونی اریکسون K750i؛ بهترین گوشی دوربین‌دار سال!

بیوگرافی خالق لینکدین

او به رشته‌های مختلف علاقه داشت، از فلسفه تا رایانه؛ دلش می‌خواست در جهان تاثیرگذار باشد؛ ابتدا سراغ نویسندگی رفت ولی خیلی زود به این نتیجه رسید که وسعت تاثیرگذاری یک نویسنده آن‌قدری که او را راضی کند نیست؛ این شد که به تجارت روی آورد و شبکه‌ی اجتماعی «لینکدین» (LinkedIn) را بنا گذاشت.

5

بیوگرافی «رِید هافمن» (Reid Hoffman) را از لینک زیر مطالعه کنید.

رید هافمن؛ موسس لینکدین، فیلسوف دره‌‌ی سیلیکون

اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام روز گذشته اعلام کرد که یک قابلیت جدید به نام Stories را به این شبکه افزوده است. اگر این نام به نظرتان آشنا می‌آید به این دلیل است که این ویژگی‌ همان ویژگی‌ای است که در شبکه‌ی ‌اجتماعی اسنپ‌چت وجود دارد.

6

استوری‌های اینستاگرام به کاربران امکان می‌دهند که به‌صورت اسلایدی، عکس‌ها و ویدیو‌ها را که در مدت ۲۴ ساعت هم دیده خواهند شد و بعد از بین می‌روند به نمایش بگذارند.

اینستاگرام قابلیت جدید Stories را به این شبکه اجتماعی افزود

۳ راهنمای خرید خواندنی

این هفته چندین راهنمای خرید را در دیجی‌کالا مگ منتشر کردیم که سه تای آن‌ها از مابقی جذاب‌تر بودند. یکی‌شان (کولر گازی) حتی دیجیتالی نبود، اما از آن‌جا که خیلی مورد استقبال قرار گرفت حیف‌مان آمد اینجا یادی از آن نکنیم! این راهنماهای خرید را از لینک‌های زیر بخوانید.

7

راهنمای خرید تبلت (تابستان ۹۵)

راهنمای خرید دوربین‌ کامپکت پیشرفته (تابستان ۹۵)

راهنمای خرید کولر گازی (تابستان ۹۵)

ویندوز ۱۰

تقریبا یک سال از زمان معرفی رسمی ویندوز ۱۰ می‌گذرد، ولی حتی اگر از زمان معرفی تا الان زمان زیادی را با آخرین نسخه از سیستم‌عامل محبوب مایکروسافت گذرانده باشید، باز هم ممکن است تمام نکات و ترفندهای آن را بلد نباشید.

8

در مطلبی به ۵ قابلیت مخفی ویندوز ۱۰ پرداختیم. این مقاله را از لینک زیر مطالعه کنید.

۵ قابلیت مخفی ویندوز ۱۰ که حتما باید بدانید

اپلیکیشن مایکروسافت پیکس

چه چیزی یک عکس خوب را می‌سازد؟ رنگ؟ ترکیب‌بندی؟ اگر این سؤال را از مایکروسافت بپرسید احتمالا خواهند گفت پیکسل‌ها! این رویکردی است که در اپلیکیشن دوربین جدید آن‌ها برای آیفون با نام «مایکروسافت پیکس» (Microsoft Pix) به‌وضوح دیده می‌شود.

9

نقد و بررسی این اپلیکیشن را در دیجی‌کالا مگ بخوانید.

نقد و بررسی اپلیکیشن Microsoft Pix؛ زحمت کمتر، عکس بهتر!

عکاسی با موبایل

یکی از محبوب‌ترین انواع عکس‌هایی که بسیاری از عکاسان به نمایش می‌گذارند، عکس‌های سیاه‌وسفید با کنتراست بالا هستند. تصاویر سیاه‌وسفید با حذف رنگ‌ها مردم را وادار می‌کنند تا واقعا روی جزئیات با اهمیت دقیق شوند.

10

چند روز پیش و در سری مطالب مدرسه عکاسی موبایل، به نکاتی در مورد تولید عکس‌های سیاه‌وسفید کنتراست بالا اشاره کردیم. این نکات را از لینک زیر بخوانید.

چگونه با دوربین موبایل عکس سیاه‌وسفید کنتراست بالا بگیریم؟

چند نقد و بررسی

این هفته هم چندین نقد و بررسی کالای دیجیتال در دیجی‌کالا مگ منتشر شد؛ تبلت‌های هیبریدی این‌روزها بخش زیادی از فروش تبلت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. طبیعی است که بخش زیادی از نقد و بررسی‌های ما هم به این گجت‌ها اختصاص داشته باشد.

12

نقد سه تبلت هیبریدی، یک تلویزیون و هدست واقعیت مجازی Gear VR را می‌توانید از لینک‌های زیر مطالعه کنید.

نقد و بررسی سامسونگ Gear VR؛ شهر، شهر فرنگه!

نقد و بررسی تبلت هیبریدی HP Envy X2

نقد و بررسی تبلت هیبریدی HP Pavilion X2

نقد و بررسی تلویزیون TCL 55H8800؛ سر در آسمان، پای در گِل

نقد و بررسی تبلت هیبریدی Lenovo Miix 310

‌‌‌‌       ‌

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز