baznashr

تماشا کنید: ربات خزنده که با استفاده از یک موتور، حرکت موجی انجام می دهد

on .

تماشا کنید: ربات خزنده که با استفاده از یک موتور، حرکت موجی انجام می دهد

David Zarrouk یک متخص رباتیک است که در زمینه‌ی ساخت ربات‌هایی با ساختار ساده و قابلیت‌های پیشرفته فعالیت می‌کند. او به تازگی توانسته رباتی بسازد که حرکت کرمی رقص مانندی را شبیه‌سازی می‌کند. این ربات تنها از یک موتور برای حرکت کردن استفاده می‌کند و علاوه بر خزیدن، می‌تواند شنا کند و از دیواره‌های باریک بالا برود.

حرکتی که ربات مورد نظر شبیه‌سازی می‌کند، حرکتی است که در رقص‌های خیابانی به کرم یا Worm مشهور است. البته این حرکت هیچ شباهتی به حرکت کرم‌ها ندارد چرا که کرم‌ها برای حرکت کردن بدن خود را فشرده و باز می‌کنند و این در حالی است که این ربات، با استفاده از یک موتور چرخنده، بدن خود را که بوسیله‌ی پرینت سه‌بعدی تولید شده است، به صورت موجی حرکت می‌دهد و یک موج سینوسی در آن بوجود می‌آورد. این ربات با نام ربات موجی تک موتوره یا Single Actuator Wave شناخته خواهد شد که به اختصار SAW نام‌گذاری شده است.

حرکت SAW بیشتر شبیه به حرکت ماهی‌ها است و به همین دلیل است که این ربات می‌تواند در آب هم به خوبی خشکی حرکت کند. در حال حاضر این ربات تنها برای مصارف تحقیقاتی مفید است و می‌تواند نوعی از حرکت را به لیست طولانی انواع حرکت‌های شبیه‌سازی توسط ربات‌ها اضافه کند. اما در صورت توسعه‌ و پیشرفت ساختار آن می‌توان برای تحقیقات فضایی نیز از حرکت خاص آن در مکان‌ها ی دشوار استفاده کرد.

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز