baznashr

گزارش باکس آفیس: Suicide Squad بهتر از Guardians of Galaxy و Deadpool فروخت

on .

گزارش باکس آفیس: Suicide Squad بهتر از Guardians of Galaxy و Deadpool فروخت

مهم نیست منتقدان چه جملاتی بار «جوخه‌ی انتحار» (Suicide Squad) کردند، طرفداران چقدر ضدحال خوردند یا جرد لتو چقدر از کم‌بودن حضور جوکر در تدوین نهایی فیلم ناراحت بود و مهم نیست کلا جدیدترین محصول دنیای سینمایی دی‌سی چه جار و جنجالی به پا کرده، مهم این است که وقتی به عملکرد فیلم در گیشه نگاه می‌کنیم، همه‌چیز از زمین تا آسمان تغییر می‌کند. خبر خوب برای سران دی‌سی و برادران وارنر این است که «جوخه‌ی انتحار» موفق شد اکرانش را با کسب رقم شگفت‌انگیز ۱۳۵/۱ میلیون دلار آغاز کند. این رقم «جوخه‌ی انتحار» را بعد از «Batman v Superman: Dawn of Justice» (مبلغ ۱۶۶ میلیون دلار) و «Captain America: Civil War» (مبلغ ۱۷۹ میلیون دلار) و یک قدم جلوتر از «Finding Dory» (مبلغ ۱۳۵ میلیون دلار) تبدیل به سومین افتتاحیه بزرگ امسال می‌کند. این به معنی پیروزی عظیمی برای تهیه‌کنندگان و تیم تبلیغات برادران وارنر است و ثابت می‌کند که علاقه‌ی عجیبی در بازار به فیلم‌های دنیای دی‌سی وجود دارد. حالا اینکه آیا فروش فیلم‌های آینده‌ی دی‌سی به خاطر مشکل «کیفیت» آنها ضربه می‌خورد معلوم نیست، اما وقتی فیلمی نه چندان خوبی مثل «جوخه‌ی انتحار» این‌گونه با استقبال مواجه می‌شود، تصور کنید اگر دی‌سی شاهکار بیرون بدهد چه قیامتی می‌شود! هرچند مطمئنا خیلی از تماشاگران ناراضی از «جوخه‌ی انتحار»، تا سال دیگر همه‌چیز را فراموش می‌کنند.

این وسط، قبل از اینکه پرونده‌ی موفقیت «جوخه‌ی انتحار» را ببندیم نباید این موضوع را فراموش کنیم که برخی از فیلم‌های دی‌سی از جمله «نگهبانان» (Watchmen)، «گرین لنترن» (Green Lantern)، «مرد پولادین» (Man of Steel) و «بتمن علیه سوپرمن»، فیلم‌هایی بودند که اگرچه اکران طوفانی‌ای داشتند، اما خیلی زود با سرعت زمین خوردند. اگر واقعا «جوخه‌ی انتحار» با بودجه‌ی ۱۷۵ میلیون دلار ساخته شده، پس این رقم قرار است آغازکننده‌ی موفقیت بزرگی برای کارخانه‌ی فیلمسازی دی‌سی باشد. این در حالی است که این رقم «جوخه‌ی انتحار» را جلوتر از افتتاحیه‌ی ۱۳۲ میلیون دلاری «ددپول» (Deadpool) در جایگاه نهم بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی فیلم‌های ابرقهرمانی قرار می‌دهد. «جوخه‌ی انتحار» همچنین بعد از سه‌گانه‌ی «شوالیه‌ی تاریکی» چهارمین افتتاحیه‌ی برتر در بین آثار دی‌سی را هم در اختیار دارد.

Batman-V-Superman-Unused-Superman-poster

این فیلم همچنین با کنار زدن «I Am Legend» (مبلغ ۷۷ میلیون دلار در سال ۲۰۰۷)  به بهترین فیلم ویل اسمیت هم تبدیل شده و «جوخه‌ی انتحار» ۴۳ درصد بهتر از افتتاحیه‌ی ۹۴ میلیون دلاری «Guardians of the Galaxy» فروخته است و بالاخره این فیلم بعد از قسمت اول «The Hunger Games» (مبلغ ۱۵۲ میلیون دلار) در رده‌ی دوم بهترین افتتاحیه‌ی یک فیلم غیردنباله قرار می‌گیرد. خلاصه هرطوری به ماجرا نگاه کنیم، «جوخه‌ی انتحار» همان موفقیت غول‌پیکری است که تابستان امسال به آن نیاز داشت. خیلی خوب است که بالاخره می‌بینیم فیلمی موفق شده سیل عظیمی از مردم را به سینماها بکشاند. بله، ظاهرا دی‌سی کامیکس اسم بزرگی است و بله، گذاشتن بتمن و جوکر در فیلمتان مردم را دیوانه می‌کند و بله، ویل اسمیت اگر در پروژه‌ی درستی باشد هنوز نام بزرگی محسوب می‌شود و بله، اضافه کردن مارگو رابی به عنوان هارلی کویین همان چیزی است که یک فیلم نیاز دارد. نهایتا از آنجایی که خبری از رقیب بلاک‌باستری دیگری در هفته‌های آینده نیست، پس به نظر می‌رسد «جوخه‌ی انتحار» این فرصت را دارد که بهتر از دیگر کارهای دی‌سی ظاهر شود. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند «جوخه‌ی انتحار» دوره‌ی اکران خانگی‌اش را با کسب درآمدی بین ۲۶۲ میلیون تا ۳۰۶ میلیون دلار به پایان می‌رساند.

Batman-V-Superman-Unused-Superman-poster

دیگر تازه‌اکران این هفته «۹ جان» (Nine Lives) با بازی کوین اسپیسی، جنیفر گارنر و کریستوفر والکن است که این هفته برخلاف نام‌های بزرگی که در آن حضور دارند، مورد توجه قرار نگرفت. این فیلم که با بودجه‌ی ۲۹ میلیون دلار ساخته شده، ۶ و نیم میلیون دلار کسب کرد. اما با توجه به امتیاز چهارِ فیلم بر روی سایت راتن‌تومیتوز این فروش از سرش هم زیادی است. این در حالی است که با پیدا شدن سروکله‌ی «اژدهای پیت» (Pete’s Dragon) در هفته‌ی آینده، احتمالا تماشاگران باقی مانده‌ی این فیلم هم جذب جدیدترین ساخته‌ی دیزنی می‌شوند.

افتتاحیه‌ی بزرگ «جوخه‌ی انتحار» به این معنا بود که «جیسون بورن» (Jason Bourne) باید ضربه‌ی شدیدی را تحمل می‌کرد. در نتیجه این فیلم در هفته‌ی دوم اکرانش ۲۲/۷ میلیون دلار فروخت (۶۱ درصد افت فروش) و مجموع درآمد خانگی‌اش را به ۱۰۳/۴ میلیون دلار رساند. برای مقایسه باید گفت هر چهار فیلم قبلی «بورن» به ترتیب ۵۴، ۴۴، ۵۲ و ۵۵ درصد افت فروش را در هفته‌ی دومشان تجربه کرده بودند. بله، همان‌طور که گفتم همه‌ی اینها زیر سر «جوخه‌ی انتحار» است. بنابراین باید صبر کرد و دید آیا «جیسون بورن» در هفته‌‌های آینده به عنوان دومین انتخاب اکشن تماشاگران در جدول دوام می‌آورد یا این روند رو به پایین ادامه پیدا خواهد کرد.

کمدی «مامان‌های بد» (Bad Moms) هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشت. فیلم پس از تجربه‌ی ۴۰ درصد افت فروش، ۱۴/۲ میلیون دلار در هفته‌ی دوم اکرانش کسب کرد. «مامان‌های بد» در طول ۱۰ روز رقم خیلی خوب ۵۱ میلیون دلار را کسب کرده و پس از عبور از فیلم «هدیه» (The Gift) با ۴۳ میلیون دلار بزرگ‌ترین اکران استودیوی STX لقب گرفته است. در این لحظه تحلیلگران فکر می‌کنند این کمدی بزرگسالانه‌ی ۲۰ میلیون دلاری می‌تواند به مجموع درآمد ۸۰ میلیون دلار دست پیدا کند.

در دیگر نقاط جدول این هفته، فیلم ترسناک «چراغ‌های خاموش» (Lights Out) از مرز ۵۴/۷ میلیون دلار فروش خانگی و ۸۵/۷ میلیون دلار فروش جهانی عبور کرد که برای فیلمی با بودجه‌ی ۵ میلیون دلار بی‌نظیر است. این در حالی بود که انیمیشن «زندگی مخفی حیوانات خانگی» (The Secret Life of Pets) هم ۱۱ و نیم میلیون دلار دیگر در گیشه‌ی خانگی و ۶۸/۶ میلیون دلار هم از بازار بین‌المللی کسب کرد و مجموع درآمد جهانی‌اش را به رقم فوق‌العاده‌ی ۵۰۲/۲ میلیون دلار رساند.

جدول ۱۰ فیلم برتر هفته

 

ردیف فیلم فروش این هفته
۱ Suicide Squad ۱۳۵ میلیون دلار
۲ Jason Bourne ۲۲/۷ میلیون دلار
۳ Bad Moms ۱۴/۲ میلیون دلار
۴ The Secret Life of Pets ۱۱/۵ میلیون دلار
۵ Star Trek Beyond ۱۰/۲ میلیون دلار
۶ Nine Lives ۶/۵ میلیون دلار
۷ Lights Out ۶ میلیون دلار
۸ Nerve ۴/۹ میلیون دلار
۹ Ghostbusters ۴/۸ میلیون دلار
۱۰ Ice Age: Collision Course ۴/۳ میلیون دلار

 

نگاهی به برخی فیلم‌های تازه‌اکرا‌ن‌شده‌ی این هفته:

گزارش باکس آفیس: Suicide Squad بهتر از Guardians of Galaxy و Deadpool فروخت

جوخه‌ی انتحار

Suicide Squad

انگار دنیای سینمایی دی‌سی نفرین شده! یا شاید هم همه‌چیز تقصیر خودشان است. هرچه هست، بعد از اینکه منتقدان و عده‌ی زیادی از طرفداران از خجالت «بتمن علیه سوپرمن» در آمدند، همه انتظار داشتند تا «جوخه‌ی انتحار» تلخی‌ها را برطرف کند، اما فیلم با واکنش بسیار منفی‌‌‌ای از سوی منتقدان روبه‌رو شد و به ضربه‌ی ناراحت‌کننده‌ی محکم‌تری نسبت به «بتمن علیه سوپرمن» تبدیل شد. بالاخره مردم بیشتر از «بتمن علیه سوپرمن» از تریلرهای بدترین قهرمانان دی‌سی استقبال کرده بودند. قضیه به حدی بد است که منتقد وال‌استریت ژورنال فیلم را به عنوان یک «زباله‌ی زشت» توصیف کرد. ظاهرا جدا از محتوای ضعیف، مشکل فیلم‌های دی‌سی در رسیدن به یک بافت بصری زیبا و جذاب در اینجا هم ادامه پیدا کرده است. از سویی دیگر هستند کسانی که شاید «جوخه‌ی انتحار» را موفقیت تمام‌عیاری نمی‌دانند اما باور دارند فیلم نفس تازه‌ای به درون دنیای سینمایی دی‌سی وارد می‌کند و شامل چندتا صحنه‌ی اکشن پرهرج‌و‌مرج هم می‌شود.

اِی.اُ اسکات از نیویورک تایمز که چندان از فیلم راضی نبوده می‌نویسد: «"جوخه‌ی انتحار" یک فیلم ابرقهرمانی متوسط و بدون دستاورد است. فیلم دنباله‌روی حس‌و‌حال نهلیستی "ددپول" و آنارشی بازیگوشانه‌ی "نگهبانان کهکشان" است، اما باز به دست خودش زمین می‌خورد». جیمز براردینلی از ریل‌ویوز که دو ستاره به فیلم داده می‌آورد: «فیلم به خاطر انرژی پرجنب‌و‌جوش، بعضی صحنه‌های تعلیق‌زا و چندتا هنرنمایی عالی (ویل اسمیت و مارگو رابی) قابل تحمل است، اما تقریبا بقیه‌ی موارد فیلم یا متوسط هستند یا زیر استاندارد که باعث می‌شود به سختی بتوان این هیولای پوشالی و عبوس را دوست داشت. این فیلم پرسروصدا، شلوغ و طاقت‌فرسایی است (اما نه به معنای خوبش)». ریچارد روپر که فیلم را دوست ندارد می‌نویسد: «"جوخه‌ی انتحار" لحظات زیبای کامیک‌بوکی خودش را دارد. اما آنها فقط نشانه‌هایی از فیلم بهتری هستند که هرگز به بارننشسته است». کنت توران هم که از فیلم راضی نبوده می‌آورد: «"جوخه‌ی انتحار" کانسپتی در جستجوی داستان خوبی برای گفتن است. هم از تم "بدترین قهرمانان تاریخ" و استایل فیلمسازی هیجان‌انگیز نویسنده/کارگردانش دیوید آیر انرژی گرفته و هم ضربه خورده است و از همین رو فیلم در یک‌جور برزخ قرار گرفته. نه به اندازه‌ی چیزی که طرفدارانش اصرار می‌کنند قوی است و نه به اندازه‌ی چیزی که عناصر ضعیفش نشان می‌دهند بی‌ارزش». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۴۰ است.

گزارش باکس آفیس هفته‌ی گذشته

تهیه شده در زومجی

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز