baznashr

پلی استیشن 4 نئو با چه تغییراتی در مراسم ۱۷ شهریور ماه رونمایی می‌شود؟

on .

براساس آخرین شنیده‌ها سونی در نظر دارد تا بروزرسانی پلی استیشن ۴ خود را که با عناوینی نظیر پلی استیشن نئو، پلی استیشن ۴.۵ یا پلی استیشن 4K شناخته می‌شود، طی مراسمی در شهر نیویورک در تاریخ ۷ سپتامبر یا ۱۷ شهریور ماه رونمایی کند. به نظر می‌رسد تعمدی در انتخاب تاریخ هفتم وجود داشته است، چراکه در روز دوازدهم سپتامبر، نینتندو مراسمی را در توکیو میزبانی می‌کند که طی آن از پلتفرم NX این کمپانی در جریان برگزاری توکیو گیم شو رونمایی خواهد شد.

وب‌سایت فرانسوی گیم‌بلاگ با انتشار این خبر شایعات پیشین مطرح شده در مورد پلی استیشن نئو و هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر را با حقیقت پیوند داده است. پیش از این شایعاتی مطرح شده بود که نشان از تلاش سونی برای عرضه‌ی بروزرسانی پلی استیشن در کنار هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی داشت، چراکه فصل خرید در پایان سال میلادی می‌تواند درآمد بالایی را عاید سونی کند.

براساس اطلاعات ارائه شده این کنسول بروز شده از نظر سخت‌افزاری بهبودهایی را شاهد خواهد بود. کنسول پلی استیشن ۴ نئو از وجود هشت هسته‌ی پردازشی چگوار با فرکانس کاری ۲.۱ گیگاهرتز بهره خواهد برد که در مقایسه با پلی استیشن ۴ شاهد بهبود ۳۱ درصدی عملکرد است. همچنین باید به دو برابر شدن تعداد هسته‌های پردازنده‌ی گرافیکی پولاریس و افزایش فرکانس پردازشی این هسته‌ها اشاره کرد. تعداد هسته‌های پردازنده‌ی گرافیکی از ۱.۱۵۴ هسته با فرکانس ۸۵۳ مگاهرتزی به ۲.۳۰۴ هسته با فرکانس ۹۱۱ مگاهرتز افزایش پیدا کرده است. ضمنا باید به افزایش پهنای باند حافظه از ۱۷۶ گیگابایت در ثانیه به ۲۱۸ گیگابایت در ثانیه اشاره کرد.

اما آمار و ارقام مربوط به تغییرات سخت افزاری نمی‌تواند به‌صورت روشن اطلاعاتی را در مورد عملکرد پلی استیشن نئو در اختیارمان قرار دهد. وب‌سایت ExtremeTech برای مقایسه‌ی عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی پلی استیشن ۴، نزدیک‌ترین کارت گرافیکی عرضه شده برای پی‌سی را مورد بررسی قرار داده است. هرچند نمی‌توان هیچ یک از پردازنده‌های گرافیکی عرضه شده به بازار را کاملا شبیه به پردازنده‌ی گرافیکی پلی استیشن ۴ خواند، اما R9 270X  نزدیک‌ترین گزینه به پردازنده‌ی گرافیکی پلی استیشن ۴ است، از این‌رو می‌توان RX 480 را نیز به عنوان نمونه‌ای از پردازنده‌ی گرافیکی پلی استیشن ۴ نئو در نظر گرفت.

پلی استیشن 4 نئو با چه تغییراتی در مراسم ۱۷ شهریور ماه رونمایی می‌شود؟

پلی استیشن 4 نئو با چه تغییراتی در مراسم ۱۷ شهریور ماه رونمایی می‌شود؟

بهبود عملکرد پلی استیشن 4 نئو

همانطور که در نمودارهای بالا نیز مشاهده می‌کنید، RX 480 به راحتی R9 270 را پشت سر گذاشته است، اما باید به این موضوع اشاره کرد که نمی‌توان دو برابر بودن قدرت پلی استیشن ۴ نئو را در مقایسه با پلی استیشن ۴ تایید کرد، چراکه تفاوت‌های عمده‌ای میان دو پلتفرم پی‌سی و پلی استیشن وجود دارد. در یک نگاه منطقی می‌توان ادعا کرد که عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی پلی استیشن ۴ نئو در مقایسه با پلی استیشن ۴ قریب به ۱.۴ تا ۱.۶ برابر خواهد بود.

افزایش ۳۱ درصدی عملکرد پردازنده‌ی اصلی می‌تواند محدودیت ایجاد شده در بازی‌ها در اثر عملکرد پردازنده‌ی اصلی را از بین ببرد. همچنین سونی به طور حتم سایر کاستی‌ها در تراشه‌ی اصلی را نیز از بین برده است. تراشه‌ی پلی استیشن ۴ را باید دو تراشه‌ی چهار هسته‌ای تا اینکه آن را یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای در نظر بگیریم، اگرچه ممکن است سونی با پرداخت مبلغ بیشتری از AMD خواسته تا نسخه‌‌ی یکپارچه‌ای متشکل از هشت هسته‌ی پردازشی را با حافظه‌ی کش L2 سریع‌تر برای پلی استیشن ۴ نئو طراحی کند. استفاده از یک تراشه‌ی متشکل از هشت هسته‌ی پردازشی یکپارچه به طور حتم این امکان را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا به‌صورت بهینه‌تر از قابلیت‌های چند تردی استفاده کنند.

هنوز سخنی از قیمت نهایی پلی استیشن ۴ نئو به میان نیامده است، اما شماری از کارشناسان معتقدند که نسخه‌ی بروزشده‌ی کنسول سونی می‌تواند ایکس وان اس را از میدان به در کند. باید دید که آیا هدست واقعیت مجازی سونی می‌تواند موفقیت سونی در زمینه‌ی آخرین نسل کنسول‌ها را بیش از پیش پررنگ‌تر کند یا خیر؟ نظر شما در این خصوص چیست؟

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز