baznashr

تصویر پنل جلویی گلکسی نوت ۷ لو رفت؛ خود را برای دیدن اسکنر عنبیه‌ی چشم آماده کنید!

on .

اگر شایعات و پیش‌بینی‌های این چند وقت اخیر درست از آب دربیایند، ما تا زمان معرفی نسل بعدی فبلت‌های سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۷ (Galaxy Note 7) تنها یک ماه زمان داریم و سامسونگ قرار است که به‌صورت رسمی و در روز دوم ماه اوت (دوازدهم ماه مرداد) از این محصل رونمایی کند.

اما خب مطمئنا همین یک ماه انتظار هم برای تعداد زیادی از کاربران کنجکاو در سراسر جهان زمان زیادی است و خیلی از شما عزیزان گجت نیوزی نیز به همراه ما مشتاق هستید که جزییات بیشتری از سامسونگ گلکسی نوت ۷، طراحی ظاهری آن و مشخصات سخت افزاری‌اش به دست بیاورید. اگر این توضیح درباره‌ی شما نیز صدق می‌کند، پس این گزارش را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

تصویر پنل جلویی گلکسی نوت ۷ لو رفت؛ خود را برای دیدن اسکنر عنبیه‌ی چشم آماده کنید! به تازگی دوست افشاگر معروفمان در شبکه‌ی اجتماعی توییتر یعنی حساب کاربری @OnLeaks، تصویری را منتشر کرده که ادعا می‌کند مربوط به پنل جلویی فبلت گلکسی نوت ۷ باشد و از داخل زنجیره‌ی تامین سخت افزاری این کمپانی کره‌ای ضبط شده است. این تصویر جدید که آن را در تصویر سمت چپی مشاهده می‌کنید، تعدادی از شایعات مربوط به این دیوایس را تایید می‌کند و تعدادی از آنها را هم از بین می‌برد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

گلکسی نوت ۷ دارای صفحه‌ی خمیده خواهد بود. بله همان‌طور که در این تصویر از پنل جلویی نوت ۷ مشاهده می‌کنید، نمایشگر این فبلت از هر دو طرف به‌صورت خمیده طراحی شده است و هر دو سمت آن دارای انحنایی مشابه گلکسی اس ۷ اج هستند. یکی از شایعاتی که صحت آنها توسط این تصویر لو رفته از بین می‌رود، استفاده‌ی سامسونگ از دکمه‌ی هوم دایره‌ای شکل است که با این تصویر، مشخص می‌شود که سامسونگ همچنان هم به استفاده از طراحی بیضی شکل برای دکمه‌ی هوم ادامه خواهد داد.

اسکنر عنبیه‌ی چشم در گلکسی نوت ۷ به سری نوت خواهد آمد

تصویر پنل جلویی گلکسی نوت ۷ لو رفت؛ خود را برای دیدن اسکنر عنبیه‌ی چشم آماده کنید!

اسکنرهای عنبیه‌ی چشم جزو آن قابلیت‌هایی هستند که مدت‌هاست که صحبت از ورود آنها به محصولات الکترونیکی سامسونگ می‌شود اما هنوز در هیچ‌کدام از محصولات عمومی این کمپانی شاهد این قابلیت نبوده‌ایم. سرانجام به نظر می‌رسد که کمپانی کره‌ای در طراحی گلکسی نوت ۷ به سراغ این فناوری جذاب رفته است تا نسل جدید سری نوت بعد از چند دیوایس ویندوز فون، جزو اولین اسمارت فون‌هایی باشد که به اسکنر عنبیه‌ی چشم مجهز خواهد بود.

همان‌طور که گفتیم قبل از سامسونگ هم چند کمپانی در اسمارت فون‌های ویندوزی خود از این قابلیت پرده‌برداری کرده بودند اما راستش را بخواهید، اسکنر عنبیه‌ی چشم بر روی آن محصولات نتوانست چندان موفق عمل کند و سطح استفاده از آن به دلیل سرعت پایین تشخیص و محدوده‌ی کوتاه، به‌هیچ‌وجه نتوانست کاربران را راضی کند و جای اسکنرهای اثر انگشت را بگیرد.

حالا باید دید که آیا سامسونگ می‌تواند مشکلات این قابلیت بر روی پلتفرم تلفن‌های همراه هوشمند را برطرف کند و با درس گرفتن از محصولات قبلی در بازار، کاری کند که کاربران استفاده از سنسورهای تشخیص اثر انگشت را برای همیشه کنار بگذارند و یا این قابلیت در حد یک ویژگی تزیینی و تبلیغاتی باقی خواهد ماند. جالب است بدانید که همان‌طور که هر انسانی دارای اثر انگشت متفاوتی است، اثر طرح‎های داخل عنبیه‌ی چشم هر انسان نیز با دیگری تفاوت دارد و از این رو اسکنرهای عنبیه‌ی چشم می‌توانند امنیت بسیار بالایی را برای گجت‌های هوشمند به ارمغان بیاورند.

فبلت گلکسی نوت ۷ قرار است تا کمتر از یک ماه دیگر توسط سامسونگ معرفی شود و گفته می‌شود که این محصول دارای قابلیت‌ها و مشخصات سخت افزاری زیر باشد:

تصویر پنل جلویی گلکسی نوت ۷ لو رفت؛ خود را برای دیدن اسکنر عنبیه‌ی چشم آماده کنید!

  • رابط کاربری جدید Grace که بر روی سیستم عامل اندروید ۶ (اندروید مارشمالو) نصب می‌شود
  • نمایشگر ۵.۷ یا ۵.۸ اینچی (برای اولین بار در سه نسل اخیر سری فبلت‌های نوت) با کیفیت کواد اچ دی و از نوع پنل‌های آمولد
  • پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ برای بازار آمریکا و کشورهای اروپایی و پردازنده‌ی اگزینوس ۸۸۹۳ برای دیگر کشورها
  • ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع کارت‌های LPDDR4
  • دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی مجهز به فناوری dual-pixel سامسونگ
  • ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی با قابلیت افزایش از طریق کارت‌های حافظه‌ی جانبی میکرو اس دی
  • باتری ۳۶۰۰ با بهینه‌سازی‌های متعدد و یا باتری با ظرفیت شارژدهی ۴ هزار میلی‌آمپر ساعتی
  • نمایشگر خمیده از دو طرف، دارای استاندارد ضد آب بودن IP68، نسل جدید قلم استایلوس و پورت یو اس بی سی
  • اسکنر عنبیه‌ی چشم و سنسورهای جدید بیوزیستی برای کنترل سلامت کاربران

البته حتما این نکته را مد نظر قرار دهید که تا زمان معرفی رسمی در کنفرانس مرداد ماه، تمام این مشخصات و ویژگی‌های فنی و ظاهری ممکن است نادرست و یا غیر دقیق باشند.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز