baznashr

اسباب‌بازی‌های گوگل به کودکان برنامه‌نویسی آموزش می‌دهند

on .

تا امروز برای یادگرفتن برنامه‌ نویسی باید ساعت‌ها جلوی کامپیوتر می‌نشستید و دستورهای مختلف را حفظ می‌کردید. همچنین باید کدهای گوناگون را بارها بررسی می‌کردید تا در آن‌ها مشکلی وجود نداشته باشد تا همه چیز به درستی اجرا شود؛ اما اگر دنیای برنامه نویسی هم رنگی، زیبا، هیجان انگیز و با دنیای واقعی در تعامل بود، چه اتفاقی رخ می‌داد؟

این کاری است که گوگل می‌خواهد آن را انجام دهد. این شرکت پروژه‌ی جدیدی را آغاز کرده که Project Bloks نام دارد. این بلاک‌ها که همانند «لگو» (LEGO) می‌مانند با در کنار هم قرار گرفتن به یک اسباب‌بازی قابل کنترل تبدیل می‌شوند. کودکان با استفاده از این بلاک‌ها که روی آن‌ها علامت‌های مختلف دیده می‌شود، برنامه نویسی یاد می‌گیرند. آن‌ها با کمک این علامت‌ها و در کنار هم قرار دادن بلاک‌ها می‌توانند برای خودشان ربات درست کنند. این کار باعث می‌شود که کودکان بتوانند مفاهیم پایه‌ی برنامه نویسی را یاد بگیرند.

البته گوگل قصد ندارد این بلاک‌ها را به عنوان اسباب‌بازی راهی بازار کند. این شرکت از این بلاک‌ها به عنوان یک پلتفرم برنامه نویسی استفاده خواهد کرد تا به وسیله‌ی آن والدین بتوانند به کودکان‌شان برنامه نویسی یاد بدهند. گوگل امیدوار است که با این کار شرکت‌های تولید کننده‌ی اسبا‌ب‌بازی را به تولید چنین محصولاتی تشویق کند

Project-Blocks-2

بلاک‌های شرکت گوگل هنوز آماده عرضه به بازار نشده‌اند؛ اما این پروژه در حال کامل شدن است و محققان زیادی روی آن کار می‌کنند. کار ساخت این بلاک‌ها از سال ۲۰۱۳ شروع شده و اکنون برای اولین‌بار به نمایش درآمده‌اند. هنوز مشخص نیست که اولین سری از این بلاک‌ها در چه تاریخی راهی بازار خواهد شد.

گوگل گفته که کودکان با این بلاک‌ها می‌توانند ربات‌هایی متحرک درست کنند و حتی می‌توانند جوری آن‌ها را برنامه‌ریزی کنند که موسیقی پخش کنند. حتی می‌توان سنسورهای این ربات‌ها را جوری برنامه‌ریزی کرد که با وسیله‌های مختلف در ارتباط باشند.

البته بلاک‌های گوگل اولین پروژه‌ای نیستند که در آن‌ها از اسباب‌بازی برای یاددادن برنامه نویسی به کودکان استفاده شده است. شرکت Catepillar هم قبلا پروژه‌ای به نام Fisher-Price را ساخته بود که همانند پروژه‌ی گوگل کار می‌کرد. البته این محصول راهی بازار شده و می‌توان آن را خریداری کرد. امیدواریم که پروژه‌ی بلاک گوگل قیمت ارزان‌تری داشته باشد. در ادامه می‌توانید ویدیوی این روش جذاب را هم ببینید:

منبع: The Verge

‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز