baznashr

گیم شات: هر آنچه که تاکنون از فیلم Spider-man: Homecoming می‌دانیم

on .

بالاخره اتفاق افتاد. بعد از سال‌ها غوطه ور بودن در دنیای سونی، بالاخره فیلم جدید مرد عنکبوتی که اولین بار شاهد حضورش در فیلم Captain America: Civil War بودیم، وارد دنیای سینمایی مارول شد (فیلم Spider-man: Homecoming قرار است در سال 2017 اکران شود).  بله درست حدس زدید، باز هم با یک ریبوت دیگر طرف هستیم. بعد از سه گانه بی‌ثمر «سم ریمی» (Sam Raimi) و دوباره سازی آن از طریق Amazing Spider-Man، حالا شاهد سومین ریبوت از روزهای اولیه زندگی «پیتر پارکر» (Peter Parker) هستیم.با گیم‌شات در ادامه این مطلب همراه باشید.

دانستنی‌های فیلم Spider-man: Homecoming

فیلم Spider-man: Homecoming

نمی‌دانیم دیگر چه مقدار از داستان تکراری تبدیل شدن پیتر پارکر به مردعنکبوتی در فیلم Spider-man: Homecoming برای تماشا کردن باقی مانده است، اما با توجه به فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی و دیدن دوست عنکبوتیمان در حال مبارزه در کنار اعضای دیگر انتقام جویان، می‌توان گفت که مارول آماده است تا هرچه زودتر مردعنکبوتی را در بطن اکشن فیلم قرار دهد. در ادامه می‌توانید هرآنچه که در مورد فیلم Spider-man: Homecoming می‌دانیم، از بازیگران جدید گرفته تا عنوان فیلم و غیره را مشاهده کنید.

فیلم Spider-man: Homecoming

 

«تام هالند» (Tom Holland) برای اولین بار از عنوان و لوگوی فیلم Spider-man: Homecoming را در تاریخ 13 آپریل (25 فروردین) امسال از طریق توییتر رونمایی کرد.

تقریبا همه می‌دانستند که یک فیلم جدید بر اساس شخصیت مرد عنکبوتی در حال تولید است و مشخص شده بود که این اثر به صورت مشترک توسط سونی پیکچرز (که صاحب امتیاز فیلم‌های این شخصیت است) و مارول (که می‌خواهد تمام شخصیت‌های کمیک بوکی‌اش را در دنیای سینمایی خودش متحد کند) ساخته خواهد شد. اما تاییدیه رسمی آن تا قبل از ماه آپریل (فروردین) رنگ واقعیت به خود نگرفته بود.

اسم این فیلم Spider-man: Homecoming (به معنای بازگشت به خانه) است و واقعا عنوان بهتر دیگری برای بازگشت مرد عنکبوتی به جمع بزرگ ابرقهرمان‌ها و دشمن‌های مارول وجود ندارد. طبق گفته‌های تام هالند، بازیگر نقش پیتر پارکر و مرد عنکبوتی، عنوان این فیلم معنای دیگری را هم دربر دارد؛ به عنوان مثال این فیلم روزهای اولیه پیتر پارکر را در دبیرستان به تصویر می‌کشد و به موضوعی اشاره می‌کند که همه نوجوان‌های هم سن و سال باید آن را تجربه کنند؛ اما این چه ربطی به داستان دارد؟ خب…

داستان

نکته ای که وجود دارد این است که تا این لحظه تقریبا هیچ چیزی از داستان فیلم Spider-man: Homecoming نمی‌دانیم. مقدار اندکی هم که تا الان متوجه شده‌ایم برداشت ما از صحبت‌های «کوین فیج» (Kevin Feige)، رییس استودیوهای مارول بوده است. فیج گفته است که تمرکز فیلم روی پیتر پارکر دبیرستانی قرار دارد و سعی می‌کند چیزی شبیه به کارهای کلاسیک «جا هیوجز» (John Hughes) را نشان دهد. به این معنی که ما در فیلم شاهد عشق، طنز و اگر واقعا خوش شانس باشیم، شاهد مرد عنکبوتی در حال گذاشتن تله برای دستگیری سارقان خواهیم بود. فیج کاملا واضح و شفاف توضیح داده که این یک داستان اولیه است و با داستان اصلی فیلم فرق دارد.

هر فیلم ابرقهرمانی خوبی، نیازمند یک شخصیت شرور خوب نیز است. فیج گفته است که استودیوی آن‌ها تصمیم گرفته تا ضدقهرمانی جدیدی را به نمایش بکشد. به این معنی که شاید نوبت به شخصیت Vulture رسیده تا زمین و زمان را سر دوست تار انداز ما خراب کند. لازم به‌ذکر بوده که آقای «جان مالکوویچ» (John Malkovich) در قسمت 4 فیلم مردعنکبوتی (که هیچ وقت ساخته نشد) قرار بود این نقش را بازی کند. شاید هم باید منتظر یک ضدقهرمان کاملا جدید باشیم. مستریو؟ کراون شکارچی؟! انتخاب‌های زیادی برای این بخش وجود دارند. نکته‌ای که وجود دارد این است که قرار است تهدیدی به سبک انتقام جویان را در فیلم نظارگر باشیم. فیج معتقد است که اگر به جای استفاده از آدم فضایی‌های منفوری که از یک سوراخ به بیرون می‌ریزند از یک دشمن کوچک در فیلم استفاده کنیم، انتظارات مردم بسیار بیشتر خواهد شد و این همان چیزی است که استودیوی آن‌ها می‌خواهد.

بازیگران

فیلم Spider-man: Homecoming

مرد عنکبوتی جدید را ملاقات کنید. تام هالند، بازیگر جوان 19 ساله اهل بریتانیا. هالند بعد از بازی کردن نقش‌های مکمل در فیلم‌هایی مثل The Impossible و The Heart of the Sea، با فیلم‌های بزرگ (بخوانید فاجعه) چندان غریبه نیست، اما شاید برای عده زیادی چهره آشنایی نباشد. همکارهایش به او ایمان قلبی دارند. «برادران روسو» (Russo brothers) که در فیلم جنگ داخلی با او همکاری داشته‌اند، از هیچ فرصتی برای تعریف و تمجید از هالند دریغ نکرده‌اند. البته تام هالند نیز قبل از ایفای نقش مرد عنکبوتی در فیلم اصلی‌اش در جنگ داخلی به خوبی تمرین کرده و با نقشش آشنا شده است.

پیتر پارکر را تقریبا به رابطه‌اش با عمه و عمویش می‌شناسیم. «ماریسا تامی» (Marisa Tomei)، که در Empire و The Wrestler شاهد هنرنمایی‌هایش بوده‌ایم، نقش جوان‌ترین عمه می‌ای را بازی می‌کند که تاکنون از فیلم‌های مردعنکبوتی دیده‌ایم. همچنین اخیرا اعلام شده که «زندایا» (Zendaya)، خواننده جوان پاپ و بازیگر کانال دیزنی، هم به تیم بازیگران فیلم Spider-man: Homecoming ملحق شده است؛ اما طبق گزارشات سایت ورایتی، زندایا نقش اصلی زن را بازی نمی‌کند و معشوقه پیتر پارکر نیست (البته فعلا). چیزی که می‌دانیم این است که زندایا نقش «میشل» (Michelle) را در فیلم برعهده دارد و قرار است در فیلم‌های آینده این مجموعه نیز نقش داشته باشد. آیا او همان «میشل گونزالز» (Michelle Gonzalez)، هم اتاقی وکیل پیتر پارکر در کمیک‌هاست یا یک شخصیت کاملا جدید است؟ فعلا نمی‌دانیم…

فیلم Spider-man: Homecoming

از دیگر بازیگرانی که در فیلم Spider-Man: Homecoming حضور خواهند داشت، می‌‎توان به «رابرت داونی جونیور» (Robert Downey Jr) که نقش مرد آهنی را بازی خواهد کرد و «مایکل کیتون» (Michael Keaton)، که به احتمال زیاد نقش منفی فیلم را برعهده خواهد داشت، نام برد. توییتی که از طرف سونی پیکچرز منتشر شد، بعد از ماه‌ها شایعه، حضور مرد آهنی را در فیلم تایید کرد. با توجه به رابطه بین مرد آهنی و مرد عنکبوتی در جنگ داخلی، احتمال می‌رود «تونی استارک» (Tony Stark) برای مدت کوتاهی نقش استاد مرد عنکبوتی را ایفا کند. مایکل کیتون، که مدتی در حال مذاکره برای ایفای نقش منفی فیلم بوده، هم حضورش در فیلم قطعی شده است.

بر اساس گزارشات داخلی، کیتون نقش Vulture (کرکس) را در فیلم بازی خواهد کرد. جالب است بدانید که بعد از بتمن و بیردمن، این سومین بار برای کیتون خواهد بود که نقش شخصیتی در لباس یک پرنده را بازی می‌کند.

شایعه‌های زیادی به وجود آمده که به حضور بازیگران دیگری در فیلم جدید مرد عنکبوتی اشاره می‌کنند. برخی از آن‌ها حاکی از آن هستند که دو فیلم مرد عنکبوتی و  دکتر استرینج در یک دنیای مشترک اتفاق می‌افتند؛ و شاید شاهد ملاقات هر دوی آن‌ها باشیم. «کریس اوانز» (Chris Evans)، کاپیتان آمریکا هم اعلام کرده که حاضر است به مرد عنکبوتی در فیلم جدیدش سری بزند، اما اینکه این اتفاق خواهد افتاد یا نه هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. متاسفانه بازیگری وجود دارد که احتمال نمی‌رود در فیلم Spider-Man: Homecoming نقشی داشته باشد. بازیگر برنده اسکار «جی کی سیمونز» (J.K Simmons) که نقش خاطره انگیز ویراستار روزنامه دیلی باگل را در سه گانه اول فیلم مرد عنکبوتی برعهده داشت، فکر نمی‌کند که شانسی برای ورود به فیلم جدید داشته باشد. او در جواب به طرفدارانش اعلام کرد که می‌خواهد تلافی کند، اما امیدی به این کار نیست.

 

کارگردان

فیلم Spider-man: Homecoming

مارول سکان کارگردانی آخرین پروژه عظیم خود را به دستان «جان واتس» (Jon Watts) سپرده است. از تنها آثار ارزشمند واتس می‌توان به فیلم ترسناک Clown سال 2014 و فیلم Cop Car که در سال 2015 منتشر شد، اشاره کرد. با توجه به فیلم‌های سینمایی واتس که در سبک هیجان انگیز و ترسناک قرار می‌گیرند و سریال کمدی که برای تلیویزین ساخته است، نمی‌توان درمورد سبک و سیاق او به درستی قضاوت کرد.

شاید نکته اصلی همین جا باشد و با ترکیبی از فیلم‌های قدیمی مرد عنکبوتی که شامل سبک‌های  اکشن و کمدی بودند با سبک نسبتا بزرگسالانه جان واتس، شاهد فیلمی قابل توجه و درخور نام مرد عنکبوتی باشیم.

 

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز