baznashr

تسلا شرکت دیگری را به خاطر تصادف مرگ‌بار خودرویش سرزنش می‌کند

on .

دیروز با خبر شدیم که یکی از راننده‌های خودروی تسلا به دلیل استفاده از سیستم رانندگی خودکار جان‌اش را از دست داده است. تسلا بلافاصله این تصادف را مورد تحقیق و بررسی قرار داد و حالا اطلاعاتی را از نتایج تحقیقات‌اش منتشر کرده است. این شرکت در بلاگ‌اش نوشته که سیستم اتوپایلت نتوانسته بین سمت سفید تریلری که از مقابل خودرو عبور می‌کرد و آسمان درخشان پشت سرش تمایز قایل شود.

یکی از سخنگویان تسلا در بیانیه‌ای گفته که سیستم اتوپایلت تسلا به طور درون سازمانی طراحی شده و از چند تکنولوژی مختلف استفاده می‌کند تا در سناریو‌های مختلف اقدامات مناسب را انجام دهد. سیستم اتوپایلت در واکنش به اختلال در مسیر خودرو، ترمز اورژانسی اتوماتیک را فعال می‌کند.

به نظر می‌رسد تسلا در این بیانیه‌، شرکت «موبایل‌آی» (MoblieEye)، تامین‌کننده‌ی بعضی از تکنولوژی‌های به کار رفته در سیستم اتوپایلت را سرزنش می‌کند. مسوولان موبایل‌آی هم گفته‌اند که سیستم ترمز اورژانسی اتوماتیک (AEB) برای تشخیص و واکنش در چنان موقعیتی آماده نیست و تا سال ۲۰۱۸ هم نخواهد بود. بیانیه‌ی تسلا به طور تلویحی می‌گوید که سیستم AEB باید وسایل نقلیه‌ای را که مقابل خودروهای سبز می‌شوند تشخیص دهد و سیستم ترمز را فعال کند.

ایلان ماسک دیروز در صفحه‌ی توییترش نوشت که سیستم رانندگی خودکار فکر می‌کرد کامیون یک تابلوی جاده است و خودرو می‌تواند از زیر آن عبور کند.

شرکت موبایل‌آی در سال ۱۹۹۹ بنیان‌گذاری شده و به عنوان یکی از بهترین تولیدکننده‌های حسگر و سیستم‌های لازم برای تکنولوژی رانندگی خودکار شناخته شده است. بسیاری از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی از جمله فولکس‌واگن و جنرال موتورز از محصولات آن استفاده می‌کنند.

تحقیقات و بررسی‌های مربوط به تصادف فلوریدا همچنان ادامه دارد، اما طبق جزییاتی که منتشر شده راننده‌ی خودروی تسلا احتمالا مشغول تماشای فیلم هری پاتر بوده. این در حالی است که تسلا بارها هشدار داده است که راننده‌ها هنگام استفاده از اتوپایلت باید حواس‌شان را جمع کنند. اما ظاهرا این هشدارها به راحتی نادیده گرفته می‌شوند.

منبع: The Verge

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز