baznashr

پیش از مایکروسافت ۴ شرکت دیگر علاقه‌ مند به خرید لینکداین بوده‌اند

on .

بر اساس منابع کمیسیون بورس و اوراق بهادار، اکنون می‌دانیم که حداقل ۵ شرکت دیگر علاقه‌مند به خرید لینکداین بوده‌اند. البته به غیر از Salesforce که در این معامله شکست خورده و مایکروسافت که در نهایت این شرکت را به تصاحب خود درآورده، نام باقی شرکت‌های علاقه‌مند به خرید لینکداین به صورت قطعی مشخص نیست.

microsoft

براساس اطلاعات جدید کمیسیون بورس، برخی جزییات از شیوه فروش لینکداین به مایکروسافت مشخص شده است. ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت و جف وینر، مدیر عامل لینکداین در فوریه ۲۰۱۶ برای بحث درباره کار کردن با یکدیگر دیدار کردند و در همان زمان اولین طرح ادغام شرکت‌ها مطرح شد.

در مارس ۲۰۱۶، وینر با مدیر ۳ شرکت‌ دیگر نیز دیدار داشت که وب‌سایت Recode نام دوتای آن‌ها را گوگل و فیسبوک اعلام کرده است.

 ظاهرا در ابتدا فروش لینکداین به مایکروسافت و Salesforce با ارزش هر سهم بین ۱۶۰ تا ۱۶۵ دلار و به صورت نیمی پول نقد و نیم دیگر سهام باشد. مایکروسافت البته درخواست خود را روی ۱۶۰ دلار با وجه نقد ارائه می‌کند، رقابت بالاتر می‌گیرد و شرکت دیگری ارزش ۱۷۱ دلار برای هر سهم را پیش می‌کشد و در نهایت مایکروسافت با ۱۹۶ دلار برای هر سهم به صورت نقد برنده تصاحب شرکت می‌شود.

مایکروسافت لینکداین

سوم می ۲۰۱۶، گوگل به لینکداین می‌گوید که دیگر پیشنهادی ندارد و به جای آن برنامه همکاری تجارتی را با این شرکت مطرح می‌کند. پس از آن فیس‌بوک و شرکت‌های دیگر نیز پیشنهادی برای خرید ارائه نمی‌دهند چرا که ظاهرا مبلغ خرید لینکداین اکنون توسط مایکروسافت بسیار بالاتر رفته است. نکته جالب اینجا است که Salesforce حتی پس از اینکه مایکروسافت پیشنهاد بالایی را ارائه کرده باز هم تمایل داشته تا در تصاحب لینکداین حضور داشته باشد.

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز