baznashr

ایجاد ارتباط کلامی با موجودات بیگانه در 1500 سال آینده!

on .

چندین سال است که انسان‌ها با فرستادن امواج صوتی در فضا سعی در ایجاد ارتباط با موجودات بیگانه و فضایی دارند. اگرچه تاکنون هیچ نشانه‌ای از آنها دیده نشده است اما همچنان دانشمندان و محققین بسیاری در این زمینه مطالعه و پژوهش می‌کند تا سرانجام نشانه‌ای از سایر موجودات در جهان یافت شود.

از ادوار گذشته تاکنون شایعات و خبرهایی را در مورد بیگانگان و موجودات فضایی عجیب شنیده‌ایم که هر یک به‌نوبه خود شامل اطلاعات و مشاهداتی است که شنوندگان را به حیرت وا می‌دارد. فیزیکدان بزرگ انریکو فرمی (Enrico Fermi) سوالات و پرسش‌های بسیار مهم و گوناگونی را در مورد امکان حیات موجودات فضایی مطرح کرده است. یکی از بزرگ‌ترین این سوالات که به‌عنوان پارادوکس فرمی شناخته می‌شود عبارت ” جایگاه هر شخص کجاست؟ ” است. اگر که جهان هستی و افق عالمی که ما تاکنون قادر به دیدن بخش بسیار کوچکی از آن هستیم این‌قدر پهناور و گسترده است این سوال مطرح می‌شود که چرا تاکنون شاهد پیدایش تمدن‌هایی جدید در سایر سیارات و کهکشان‌ها نبوده‌ایم؟ چرا تاکنون موجوداتی را مشاهده نکرده‌ایم که از ستاره‌ها و یا سیارات دیگر به زمین سفر کرده‌اند؟

انسان‌ها برای مدت 80 سال اقدام به پخش اصواتی در فضا کرده‌اند که حجم ارسال این صداها شامل بیش از 8500 ستاره و 3500 سیاره مشابه زمین می‌شود. این مقیاس نسبت به کهکشان راه شیری که بیش از 200 میلیارد ستاره را شامل می‌شود، بخش بسیار کوچکی است. این نشانه محققان آمریکایی را به این فکر فرو برده که در حقیقت سوالات انریکو فرمی پارادوکس محسوب نمی‌شوند!

اخیرا Evan Solomonides به همراه استاد خود پروفسور Yervant Terzian بر روی مسئله‌ای کار می‌کنند که نتیجه آن مشخص خواهد کرد که چند سال به طول می‌انجامد تا فرهنگی پیشرفته پدیدار شود که انسان‌ها بتوانند از طریق این فرهنگ با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. آنها تخمین زده‌اند که بر اساس استدلالی کاملا آماری و بنا بر معادله Drake تقریبا 1600 سال طول می‌کشد تا موجودات بیگانه احتمالی با اصوات پخش شده ارتباط برقرار کرده و از طریق بازگشت همان صداها با ما ارتباط برقرار کنند. تا جایی که Solomonides در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاکنون ما هیچ صدایی از موجودات بیگانه نشنیده‌ایم و آنها هیچ‌گونه ارتباط کلامی با ما نداشته‌اند، اما این بدان معنا نیست که آنها وجود ندارند و نمی‌توان بر اساس این موضوع وجود آنها را در سایر سیارات رد کرد!

موجودات بیگانه

انتظارات برای شنیدن صدای موجودات بیگانه همچنان وجود دارد اما ممکن است این انتظار تا 1500 سال طول بکشد. تا آن زمان ممکن است ما تنها موجودات عالم هستی به نظر برسیم حتی اگر در واقعیت تنها نباشیم! خیلی از دانشمندان معتقدند که این کار یک امر بیهوده است و ادامه کار باید متوقف گردد اما اگر حتی 1 درصد احتمال زندگی موجوداتی دیگر در سایر سیارات وجود داشته باشد در صورت توقف کار توسط ما سیگنال‌ها از بین رفته و این تحقیق بی‌نتیجه خواهد ماند.

همچنین این تحقیق نشان داد که در طول تاریخ 13.7 میلیارد ساله جهان کمتر از 200 فرهنگ پیشرفته برای برقراری ارتباط میان انسان‌ها وجود داشته است. تمامی این یافته‌ها و نتایج Solominides به‌صورت اینترنتی در دسترس بوده همچنین در نشست انجمن ستاره شناسان آمریکا به‌طور رسمی مطرح خواهد شد.

تمدن ما در دنیا یک تمدن و فرهنگ نوپا و جوان به شمار می‌رود پس خیلی غیرعادی به نظر نمی‌رسد اگر که تنها باشیم و احساس تنهایی کنیم. حتی اگر در مدت این 1500 سال هیچ نشانه‌ای از موجودات دیگر آشکار نشود باید به تلاش‌های بی‌وقفه خود ادامه دهیم تا جایگاه حقیقی خود را در این کیهان بی‌انتها پیدا کنیم.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز