baznashr

مرسدس بنز GLC F-Cell 2017

on .

مرسدس بنز ابتدا از خودروی مجهز به پیل سوختی هیدروژنی B-Class F-Cell در سال ۲۰۰۹ رونمایی کرد که برای فروش به صورت عمده در اختیار مشتریان قرار نگرفت؛ ولی تعداد اندکی از مشتریان خاص بنز از این خودرو استفاده کردند.

حال خودروساز مطرح آلمان نمونه‌ی اولیه‌ی خودروی هیدروژنی خود را که برای ورود به بازار در سال ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شده، رونمایی کرده است. این خودرو از پلتفرم GLC استفاده می‌کند و احتمال بسیار قوی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

خودروهایی که از پیل سوختی به عنوان منبع رانش استفاده می‌کنند، انواعی از خودروی الکتریکی هستند که به جای استفاده از باتری، از پیل سوختی بهره می‌برند. پیل سوختی هیدروژن و اکسیژن موجود در هوا را با یکدیگر مخلوط می‌کند و خروجی فرآیند حاصله آب و جریان الکتریسیته می‌شود. جریان الکتریکی تولید شده برای نیرو بخشیدن به موتور الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد در حالی که آب به عنوان خروجی فرآیند آزاد می‌گردد.

مرسدس بنز GLC F-Cell 2017

خودروی اولیه مرسدس بنز، GLC F-Cell، نوع خود خودروی یکتا است. بسته‌ی باتری که در این خودرو تعبیه شده است، از طریق خروجی برق شهری شارژ ‌می‌شود؛ بنابراین با خودرویی هیدروژنی الکتریکی پلاگین روبرو هستیم.

وجود بسته‌ی باتری یکی از اصلی‌ترین برتری‌های GLC F-Cell در برابر دیگر خودروهای هیدروژنی مانند تویوتا میرای (Toyota Mirai) و هوندا کلریتی (Clarity F Cell) است. این بدان معنا است که هنگامی که راننده سوخت کافی ندارد می‌تواند خودروی خود را در ایستگاه‏های مخصوص شارژ عمومی خودروهای الکتریکی شارژ کند و تنها به ایستگاه‌های شارژ هیدروژن وابسته نخوهد بود. مرسدس بنز اعلام کرده است که به خاطر نبود زیرساخت‌های مناسب جایگاه‌های سوخت هیدروژن، این ترفند می‌تواند بسیار حیاتی و کارآمد باشد.

مرسدس بنز GLC F-Cell 2017

در GLC F-Cell بسته‌ی پیل سوختی جمع و جور و ارزان قیمت زیر کاپوت جانمایی شده‌، به علاوه اینکه یک بسته‌ی باتری ۹ کیلو وات ساعتی لیتیوم یونی در زیر خودرو، درست پشت یکی از دو مخزن‌های ذخیره سازی هیدروژن، واقع است. دو مخزن هیدروژنی تقریباً ۴ کیلوگرم هیدروژن در خود ذخیره می‌کنند. یکی از مخزن‌ها در قسمت پایین مرکز خودرو و دیگری زیر صندلی عقب جانمایی شده است.

با باتری‌های کامل شارژ شده و مخزن هیدروژن کاملاً پر، مرسدس بنز اعلام کرده که صاحبان این خودرو انتظار طی مسافت ۵۰۰ کیلومتری را باید داشته باشند. این خودرو با باتری‌های کامل شارژ شده به تنهایی می‌تواند مسافت ۵۰ کیلومتری را طی کند.

مرسدس بنز GLC F-Cell 2017

مرسدس بنز در حال کاهش شدید آلایندگی ناوگان حمل‌ و نقل مربوط به خود است و تمرکز اصلی آن بیشتر بر روی خودروهای الکتریکی مجهز به باتری است، در حالی که استفاده از پیل سوختی را نیز فراموش نکرده است. بنا به اظهارات این خودروساز مطرح المانی، پیل سوختی یکی از تکنولوژی‌های مناسب با محدوده‌ی حرکتی نسبتاً گسترده‌ای برای خودرو است. هم‌چنین زمان سپری شده برای پر شدن مخزن‌های هیدروژن این دسته از خودروها کوتاه است. به همین دلیل پیل سوختی راه حل مناسبی برای به کار گیری در اتوبوس‌ها به نظر می‎رسد.

مرسدس بنز GLC F-Cell 2017

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز