baznashr

دیزنی از صنعت ساخت بازی خارج شد

on .

شرکت «دیزنی اینترکتیو» (Disney Interactive) اعلام کرد که روند ساخت بازی Disney Infinity را متوقف کرده و دیگر عنوان جدیدی برای کنسول‌های بازی منتشر نمی‌کند.

دیزنی دیگر بازی تولید نمی‌کند و تنها لایسنس عنوان‌های خودش را به شرکت‌های دیگر می‌فروشد.

شرکت دیزنی اعلام کرد که دیگر بازی تولید نمی‌کند و از این به بعد لایسنس بازی‌های خودش را به شرکت‌ها و استودیوهای مختلف می‌فروشد. حتی دیزنی استودیوی Avalanche Software سازنده‌ی مجموعه‌ی Disney Infinity‌ را هم تعطیل کرده است.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت:” تصمیم گرفتیم نحوه‌ی فعالیت خودمان در صنعت بازی را تغییر دهیم. از این به بعد تنها لایسنس بازی‌های خودمان را به شرکت‌های مختلف می‌فروشیم. این تغییر به این معنا خواهد بود که ساخت مجموعه بازی‌های Disney Infinity متوقف می‌شوند و استودیوی Avalanche Software هم تعطیل خواهد شد.”

شرکت دیزنی چند سال پیش با خرید استودیوی لوکاس آرتز وارد صنعت بازی‌سازی شد. استودیوی لوکاس آرتز در آن زمان مشغول ساخت قسمت جدیدی از مجموعه بازی‌های جنگ ستارگان به نام Star Wars 1313 بود که نظر بسیاری از گیمرها را به سمت خودش جلب کرده بود؛ اما در کمال ناباوری دیزنی استودیوی لوکاس آرتز را هم تعطیل کرد. این شرکت به جز ساخت مجموعه‌ی Disney Infinity بازی دیگری را راهی بازار نکرد و مجموعه بازی‌های جنگ ستارگان هم توسط شرکت EA ساخته می‌شود و خود دیزنی نقشی در ساخت آن‌ها ندارد.

لازم به ذکر است که شرکت وارنر که همانند دیزنی از دنیای سینما به حوزه‌ی تولید بازی‌های کامپیوتری وارد شد، عملکرد بسیار خوبی داشته و بازی‌های مطرح و با کیفیتی مانند The Witcher 3 و سری Batman Arkham را منتشر کرده است.

‌‌‌‌

منبع: Gematsu

‌‌‌‌‌

 

دیزنی از صنعت ساخت بازی خارج شد

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز