baznashr

کاربران به شبکه‌های اجتماعی همانند دوستان‌شان اعتماد دارند

on .

براساس تحقیقات انجام شده، کاربران به اطلاعاتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، همانند دوستان‌شان اعتماد می‌کنند. حتی شبکه‌های اجتماعی روی خرید کاربران هم تاثیرگذار هستند و تبلیغات در این رسانه‌ها، تاثیر بیشتری روی کاربران می‌گذارد.

بیش از 40 درصد کاربران، محصولی که در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود را خریداری می‌کنند.

در این اطلاعات گفته شده نزدیک به 40 درصد کاربران پس از اینکه در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنند یک محصولی خریداری شده، آن‌را خریداری می‌کنند. نزدیک به 20 درصد کاربران هم پس از اینکه در شبکه‌های اجتماعی درباره‌ی ‌یک محصول مطلبی خواندند آن را می‌خرند.

این تحقیقات که توسط توییتر و سازمان Annalect انجام شده به این موضوع اشاره می‌کنند که برای فروش یک محصول نباید کمپین تبلیغاتی بسیار بزرگ داشت. افرادی که یک محصول را خریداری می‌کنند، می‌توانند درباره‌ی آن تبلیغ کنند و این موضوع اعتماد مردم را بیشتر جلب می‌کند. اطلاعاتی که مردم درباره‌ی خرید یک محصول در شبکه‌های اجتماعی به یکدیگر می‌دهند برای بسیاری از کاربران ارزشمند است و تاثیر بیشتری نسبت به تبلیغات روی آن‌ها می‌گذارند.

همین موضوع باعث شده که در سال گذشته شرکت‌های مختلف به صفحه‌های محبوب اینستاگرام پول پرداخت کنند تا آن‌ها درباره‌ی محصولی خاص صحبت کنند. این شرکت‌ها در سال گذشته به صورت میانگین برای هر پست اینستاگرام نزدیک به 15 هزار دلار هزینه کرده‌اند. زمانی که 40 درصد از کاربران با دیدن چنین پست‌هایی یک محصول را خریداری می‌کنند، این هزینه‌ی 15 هزار دلاری چندان زیاد به نظر نمی‌رسد.

‌‌‌‌‌

منبع: Ubergizmo

‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز