baznashr

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری اپل در خدمات حمل و نقل چین

on .

شرکت اپل در Didi Chuxing که یکی از شرکت‌های بزرگ در حوزه خدمات حمل و نقل کشور چین محسوب می‌شود، یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

براساس آنچه مدیرعامل اپل، تیم کوک به شبکه خبری رویترز گفته است این سرمایه‌گذاری به چندین دلیل استراتژیک انجام شده. از نظر تیم کوک در کنار بازگشت سرمایه خوبی که از این راه میسر می‌شود، این سرمایه‌گذاری فرصتی برای فهم بیشتر یک بخش از بازار چین را هم فراهم می‌کند. از نظر مدیر عامل شرکت اپل این شرکت خدمات حمل و نقل می‌تواند نمونه‌های عینی‌ای از نوآوری توسعه‌دهندگان iOS در چین را نشان دهد.

مدیر عامل شرکت Didi Chuxing هم این سرمایه‌گذاری را یک دلگرمی بسیار بزرگ برای شرکت خود می‌داند، شرکتی که از عمر آن 4 سال می‌گذرد.

Captur44

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری شرکت اپل بزرگترین سرمایه‌گذاری‌ای است که این شرکت فعال در حوزه حمل و نقل تا به حال دریافت کرده. این شرکت که از طریق یک اپلیکیشن امکان کرایه کردن خودرو را فراهم می‌کند، 87 درصد بازار این کسب و کار را در اختیار دارد و برای رقبایی مثل Uber که در همین حوزه کار می‌کنند چالش بزرگی بوجود آورده. این سرویس در 400 شهر کشور چین بیش از 300 میلیون عضو دارد و از طریق آن روزانه 11 میلیون نقل و انتقال انجام می‌گیرد.

فعالیت شرکت اپل در حوزه حمل و نقل در حال حاضر چندان گسترده نیست، با این حال شایعات زیای وجود دارد که این شرکت قصد ساخت یک خودرو را دارد. این شرکت سیستم CarPlay را هم تولید کرده که اجازه می‌دهد سیستم ضبط و پخش خودرو با آیفون راننده لینک شود. باید دید همکاری اپل با این شرکت به چه نتایج و دست‌آوردهای دیگری خواهد انجامید.

منبع: The Verge

‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز