baznashr

مروری بر عنوان‌های امروز دیجی‌کالا مگ – ۳ آذر ۹۴

on .

اگر به هر دلیلی نتوانستید خبرها و مقاله‌های امروز دیجی‌کالا مگ را دنبال کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید. در ادامه با ما همراه باشید.

دیجیتال

امروز چهار شایعه‌ در مورد گوشی‌های پرچم‌دار چهار شرکت سونی، سامسونگ، ZTE و بلک‌بری شنیدیم. جالب‌ترین‌شان در مورد سونی اکسپریا Z6 بود. به‌نظر می‌رسد که شرکت سونی قصد دارد از صفحه نمایش‌ حساس به فشار در گوشی اکسپریا Z6 استفاده کند.

سونی اکسپریا

این چهار خبر را از طریق لینک‌های زیر بخوانید:

شایعه: اکسپریا Z6 از صفحه نمایش حساس به‌فشار بهره می‌برد

احتمالا گوشی گلکسی S7 درگاه کارت حافظه خواهد داشت

تصاویر و مشخصات احتمالی گوشی ZTE نوبیا Z11 منتشر شد

آیا بلک‌بری درحال ساخت محصولی جدید با تراشه‌های اگزینوس است؟

 ‌‌‌   ‌‌‌   ‌‌

امروز شیائومی یک گوشی و یک تبلت، و ایسوس دو لپتاپ معرفی کرد. گوشی شیائومی Redmi Note 3 نام دارد و از یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با کیفیت Full HD و تراشه‌ی Helio X10‌ بهره می‌برد. اسم تبلت جدید شیائومی هم Mi Pad 2 است و نمایشگری ۷٫۹ اینچی دارد.

شیائومی

ایسوس هم دو لپ‌تاپ جدید در سری N معرفی کرد: یکی N552 به اندازه‌ی ۱۵ اینچ و دیگری N752 به‌اندازه‌ی ۱۷ اینچ که هر دو به نسل ششم پردازنده‌های چهار هسته‌ای اینتل Core و کارت گرافیک‌های انویدیا سری GTX مجهز هستند. این دو خبر را در ادامه بخوانید:

شیائومی تلفن همراه هوشمند و تبلت جدیدش را معرفی کرد

ایسوس لپ‌تاپ‌های N552 و N752 را معرفی کرد

    ‌‌    ‌‌

چند روز پیش صفحه‌ای ویژه در دیجی‌کالا مگ راه انداختیم با عنوان «در جست‌و‌جوی آینده». اما با چه هدفی؟ به این نیت که شاید بتوانیم دو قدم آن‌طرف‌تر را ببینیم. احتمالا شما هم مثل من از خودتان پرسیده‌اید که داستان تلفن‌های هوشمند به کجا ختم می‌شود. آیا نهایت پیشرفت خودروها این است که این وسیله‌ی چهارچرخ به‌جای سوخت فسیلی از برق استفاده کند؟ چطور می‌توانیم با مشاهده‌ی محیط پیرامون‌مان آینده را پیش‌بینی کنیم؟ مطلب زیر شاید پاسخ این سوال ما را بدهد:

چگونه آینده‌ی تکنولوژی را پیش‌بینی کنیم؟

     ‌‌‌   ‌

معمولا انتخاب یک تبلت میان‌رده با امکانات سخت‌افزاری مناسب برای بسیاری از کاربران کار سختی است. شرکت رو به رشد هواوی در چند سال اخیر ثابت کرده که می‌توان محصولی میان‌رده و ارزان‌قیمت تولید کرد که در‌مجموع از مشخصات قابل‌قبولی برخوردار باشد.

تبلت هواوی

تبلت هواوی مدیاپد T1 یکی از همین تبلت‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی بازار است. این نقد و بررسی را از دست ندهید:

نقد و بررسی تبلت هواوی مدیاپد T1

 ‌‌‌   ‌‌

چند ماه پیش شرکت گوگل سرویس «گوگل فوتوز» (Google Photos) را راه‌اندازی کرد. این سرویس که روی پلتفرم‌های مختلف در دسترس است، به کاربران امکان ذخیره‌سازی نامحدود، مدیریت و ویرایش عکس‌ها را می‌دهد. بررسی این اپلیکیشن را می‌توانید از طریق لینک زیر بخوانید:

معرفی و بررسی اپلیکیشن Google Photos

    ‌‌   ‌‌

دانش

همین چند وقت پیش بود که دانشمندان موزه‌ی تاریخ طبیعی آمریکا تصمیم گرفتند سرسخت‌ترین مخلوق کره‌ی زمین را در میان هیاهوی بسیار به مخاطبان سراسر جهان معرفی کنند. ازنظر شما سرسخت‌ترین موجود کره‌ی زمین چیست؟ ما امروز در مقاله‌ای این موجود عجیب‌و‌غریب را به شما معرفی کردیم.

تارنیگرید

مهم نیست که آن‌ها را به آب جوش بیندازید، در فریزر بگذارید، دهه‌ها بدون آب در صحرای بی‌آب‌وعلف رها کنید یا اینکه حتی به فضا بفرستید، خرس‌ آبی (Tardigrade) به‌راحتی از چند قدمی مرگ برمی‌گردد.

موجودات عجیب‌وغریب؛ با سرسخت‌ترین جانور روی زمین آشنا شوید

    ‌‌‌‌

محققان دانشگاه Ingeniería y Tecnología، یا همان UTEC، لامپی اختراع کرده‌اند که منبع انرژی خود را از گیاهان می‌گیرد. این «لامپ گیاهی» درواقع یک وسیله‌ی تولید روشنایی از باکتری‌هایی است که در خاک گلدان وجود دارند. این خبر جالب را از دست ندهید:

لامپی که با باکتری‌های خاک گلدان روشن می‌شود

     ‌‌

گروهی از دانشمندان دانشگاه دوبلین، در تحقیقی که انجام داده‌اند به اطلاعات تازه‌ای از ژنتیک اروپایی‌ها دست یافته‌اند. براساس نتایج این مطالعه، به دلیل مهاجرت سیل عظیمی از مردمان باستانی به اروپا، کشاورزی در این قاره گسترش یافت.

نژاد اروپایی

اگر می‌خواهید بیشتر بدانید، حتما به مطلب زیر سر بزنید:

تاریخچه‌ی ژنتیکی اروپایی‌ها کشف شد

    ‌‌

احتمالا تا این لحظه متوجه شده‌اید که ما به‌طور روزانه منتخب تصویر نجومی ناسا را روی دیجی‌کالا مگ قرار می‌دهیم و توضیحات آن را به زبان فارسی منتشر می‌کنیم.

تصویر روز ناسا

پیشنهاد ما این است که این تصاویر زیبا را از دست ندهید. لینک تصویر امروز و توضیحات آن در ادامه آمده است.

تصویر نجومی روز ناسا (۳ آذر ۹۴): شفق قطبی بر فراز ابرها

 ‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌

سرگرمی

کنسول ایکس‌باکس وان از دو سال پیش که معرفی شد، تغییر زیادی نکرده است. این کنسول همچنان یک دستگاه سیاه‌رنگ بزرگ به شمار می‌رود که می‌توان از آن برای بازی کردن و تماشای فیلم‌های مختلف استفاده کرد. در این میان مایکروسافت مدل جدیدی از این کنسول را راهی بازار کرده که الیت نام دارد.

ایکس باکس الیت

کنسول ایکس‌باکس وان الیت با یک کنترلر الیت راهی بازار شده و حافظه‌‌ی داخلی آن به یک ترابایت افزایش پیدا کرده است. اگر می‌خواهید در مورد این کنسول بیشتر بدانید، حتما مطلب زیر را بخوانید:

ایکس‌باکس وان الیت؛ برای آن‌هایی که می‌خواهند حرفه‌ای بازی کنند

 ‌‌‌   ‌‌

ششمین فصل سریال پربیننده‌ی بازی تاج‌وتخت در آوریل (فروردین ماه) سال آینده‌ی میلادی از شبکه‌ی خصوصی HBO پخش خواهد شد. در همین راستا، این شبکه برای به تب‌وتاب آوردن طرف‌داران، اولین تصویر تبلیغاتی فصل جدید را در صفحه‌ی رسمی توییترش منتشر کرد.

بازی و تاج و تخت

اگر هنوز این سریال را ندیده‌اید یا روی لو رفتن موضوع داستان حساسیت داریم پیشنهاد می‌کنیم به‌هیچ‌وجه مطلب زیر را نخوانید!

تصویر جدید از Game of Thrones هیجان طرف‌داران این سریال را بالا برد

    ‌‌‌

بازی‌های ساخت استودیوی بازی‌سازی بتسدا معمولا باگ‌ها و گیرهای زیادی دارند؛‌ این موضوع هم به پیچیده بودن ساختار بازی برمی‌گردد، اما دلیلی نمی‌شود تا بتسدا بازی‌های‌اش را بااین‌همه باگ عرضه کند. فال‌آوت۴ هم از این قضیه مستثنی نیست. بازی تا دل‌تان بخواهد باگ‌های عجیب‌وغریب دارد. استودیوی بازی‌سازی بتسدا اولین بهینه‌ساز (Patch) را برای این بازی عرضه کرده است. در مورد این خبر بیشتر بدانید:

اولین بهینه‌ساز فال‌آوت۴ برای کامپیوتر عرضه شد

    ‌‌‌‌

ساخت مجموعه‌ی تلویزیونی «فیوچراما» (Futurama) را یک‌بار در سال ۲۰۰۲ و پس از پخش چهار فصل لغو کردند. بااین‌حال، این مجموعه در سال ۲۰۰۸ دوباره زنده شد و تا سال ۲۰۱۳، سه فصل دیگر هم از آن نمایش داده شد. در نهایت باز هم ساخت Futurama را لغو کردند.

فیوچراما

حالا قرار است که این مجموعه دوباره بازگردد، اما در قالب یک بازی موبایل. در این مورد بیشتر بخوانید:

مجموعه‌ی تلویزیونی Futurama در قالب یک بازی موبایل زنده می‌شود

 ‌‌‌‌‌‌‌‌   ‌

جدا از تمام خبرها و مقاله‌هایی تا این‌جای کار به شما معرفی کردیم، امروز چندین مطلب دیگر هم در دیجی‌کالا مگ منتشر شد. لیست دیگر مطالب مهم امروز در ادامه آمده است:

رشد ۱۵٫۵ درصدی بازار گوشی‌های هوشمند در سه ماهه‌ی‌ سوم مالی سال ۲۰۱۵

از قلم اپل برای ویرایش تصاویر، ساخت موسیقی و وزن کردن استفاده کنید

نسل جدید صفحه‌های نمایش به انرژی بسیار کمی نیاز خواهند داشت

HP با همکاری تایتان ساعت‌های هوشمند جدیدی می‌سازد

ایکیا برای پناه‌جویان خانه‌های موقت می‌سازد

قیمت نهایی خودروی مدل X شرکت تسلا مشخص شد

فورد نیم میلیون دستگاه خودرو را جمع‌آوری می‌کند

به جنگ‌ ستارگان علاقه‌ دارید؟ گوگل غافلگیرتان می‌کند

نسخه‌ی روز اول بازی Street Fighter V با قاب فلزی عرضه می‌شود

رای شما قبلا ثبت شده است .

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز