baznashr

نمایشگر اسمارت فون های آینده تقریبا هیچ انرژی استفاده نمی کنند !

on .

همانطور که می دانید ، یکی از عوامل اصلی مصرف انرژی در اسمارت فون های امروزی ، صفحه نمایش بزرگ و البته با کیفیت در آنهاست.به همین دلیل است که همواره توصیه می شود نور صفحه نمایش گوشی را حداقل میزان ممکن برسانید تا شارژ اسمارت فون تان ذخیره گردد. اما اگر ایده شرکت Bodle Technologies عملی شود دیگر نمایشگرها نمی توانند در مصرف باتری گوشی چندان دخیل باشند.

این شرکت در حال ساخت و طراحی “ماده تغییر فاز دهنده” (pcm) برای نمایشگرهای اسمارت فون می باشد که تقریبا هیچ انرژی استفاده نمی کنند اما در عین حال کاملا روشن، شفاف و واضح می باشند.

گرچه هنوز اطلاعات زیادی راجع به این فناوری جدید از سوی شرکت نامبرده شده ارائه نشده و به نظر می رسد تا اجرایی شدن آن, یک راز باقی بماند اما آنچه تصور می شود این است که چنین فناوری باید تا حدودی مربوط به ارسال پالس های الکتریکی به لایه های شفاف و انعطاف پذیر باشد.

این فناوری هنوز در مراحل اولیه خود به سر می برد و شرکت بادل تا آنجا که خبر داریم هنوز اسمی هم از شرکت هایی که در جریان این پروژه از آن ها کمک و مشورت گرفته نبرده است. با این حال اگر این تکنولوژی جدید بتواند کار خود را به درستی انجام دهد بسیاری از مشکلات صنعت مدرن موبایل حل خواهد شد. بدین ترتیب، گوشی ها دیگر نیازی ندارند که هر روز شارژ شوند و همچنین ساعت های هوشمند نیز می توانند با یک بار شارژ تا یک هفته را دوام آورند بدون آنکه به نمایشگرهای e-paper (کاغذ الکترونیکی) یا هرگونه نمایشگر دیگری که کیفیت را به اسم بالا بردن عمر باتری فدا می کنند احتیاجی داشته باشند.

منبع: engadget

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز