baznashr

نوجوانی مکعب روبیک را در کمتر از 5 ثانیه حل کرد

on .

نوجوان چهارده ساله‌ای به نام «لوکاس اتر» (Lucas Etter) با حل معمای مکعب روبیک 3 در 3 در عرض 5 ثانیه یک رکورد جهانی برای خود ثبت کرد.

سرعت و دقت حرکت دستان اتر هنگام حل مکعب واقعا شگفت‌انگیز و فوق‌العاده است.

 او در رقابت پاییزی مدرسه‌ی River Hill در مری‌لند موفق شد معمای مکعب روبیک را در 4.904 ثانیه حل کند. اتحادیه‌ی جهانی مکعب اعتبار این دستاورد را در وب‌سایت رسمی‌اش اعلام کرد. رکورد اتر 0.3 ثانیه کمتر از رکورد «کالین برنز» است که در اوایل سال میلادی جاری ثبت کرده. «کیتون الیس» در جریان همان مسابقه در عرض 5.09 ثانیه معما را حل کرد، اما پس از او اتر رکورد او را شکست.

سرعت و دقت حرکت دستان اتر هنگام حل مکعب واقعا شگفت‌انگیز و فوق‌العاده است. نام «اسپیدکیوبر» (Speedcuber) به کسانی گفته می‌شود که با سرعت زیادی معمای این مکعب‌ها را حل می‌کنند و اتر قطعا یکی از آنان به حساب می‌آید. به این نوابغ مدتی زمان داده می‌شود تا کیفیت مکعب را قبل از شروع حل آن بررسی کنند.

البته که هنوز هم اختلاف زیادی میان سرعت انسان‌ها و روبات‌ها در حل معمای این مکعب‌ها وجود دارد. سال گذشته یکی از روبات‌های ساخت شرکت لگو یکی از همین مکعب‌های 3 در 3 را در ظرف 3.253 ثانیه حل کرد. این نشان می‌دهد که میان رکورد لوکاس اتر و این روبات بیش از 1.5 ثانیه اختلاف وجود دارد که در این زمینه زمان زیادی محسوب می‌شود. دستیابی یا حتی نزدیک شدن به این زمان برای انگشتان طبیعی انسان غیرقابل تصور است. اما زمان رکوردهای جهانی هر سال کمتر و کمتر می‌شوند، بنابراین بعید نیست تا چند ماه دیگر این رکورد هم شکسته شود.

منبع: The Gaurdian

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز