baznashr

ایسوس و رونمایی از ۵ لپ تاپ جدید از سری X و N با پردازنده اسکای‌لیک

on .

ایسوس امروز از ۵ لپ تاپ جدید رونمایی کرد.از این پنج لپ تاپ ۳ مدل از سری X و دو مدل دیگر از سری N می باشند.ایسوس این لپ تاپ ها را به پردازنده‌ی اسکای‌لیک و پردازنده‌های گرافیکی سری ۹۰۰ انویدیا مجهز کرده است.

Asus-X756-2-740x360

سه لپ‌تاپ X456، X556 و X756 که به ترتیب ۱۴، ۱۵.۶ و ۱۷.۳ اینچی هستند نمایشگری با روکش براق دارند و بدنه هم نمای فلز ماشین‌کاری شده دارد. ایسوس سه رنگ آبی تیره، طلایی، قهوه‌ای شکلاتی و سفید را برای این مدل‌ها انتخاب کرده و در هر سه از سخت‌افزار امروزی که شامل پردازنده‌ی سری ۶۰۰۰ اینتل و گرافیک سری ۹۰۰ انویدیا می‌شود، استفاده کرده است.

ASUS_X_Series_002

تکنولوژی Eye Care طبق معمول با کاهش نور آبی در حد ۳۳ درصد، خستگی چشم را کمتر می‌کند.

هارد دیسک ۲ ترابایتی، ۸ گیگابایت و حداکثر ۱۶ گیگابایت رم، پردازنده‌ی سری ۶۰۰۰ که در بهترین حالت یک Core i7 است، پردازنده‌ی گرافیکی که در بهترین حالت ممکن GeForce 940M انویدیاست و پورت‌های معمولی مثل کارت‌خوان،  HDMI و VGA و پورت‌های اترنت، USB 2.0 و USB 3.0 و همین‌طور یواس‌بی نوع C با پروتکل سرعتی USB 3.1 Gen 1 از جمله قابلیت‌ها و ویژگی‌های سه مدل جدید سری X ایسوس است.

ASUS_X_Series_003

ایسوس از تکنولوژی‌هایی مثل Spelendid برای بهبود کیفیت رنگ نمایشگر و SonicMaster برای ایجاد صدایی با کیفیت بالا در این محصولات استفاده کرده است. IceCool ایسوس هم سیستم خنک‌کاری خوبی است که مانع داغ شدن سطح زیر مچ دست کاربر می‌شود و دما را بین ۲۸ تا ۳۵ درجه‌ی سانتی‌گراد نگکه می‌دارد.

ASUS_X_Series_001

نکته‌ی جالب این است که ایسوس برخلاف روند معمول از باتری لیتیوم-یون استفاده نکرده و سراغ لیتیوم-پلیمر رفته است. باتری لیتیوم-پلیمر برای حداکثر ۷۰۰ بار شارژ و دشارژ طراحی شده و در حقیقت عمر مفید آن حدود ۲.۵ برابر باتری‌های لیتیوم-یونی معمولی است.

علاوه بر ۳ مدل بالا از سری X ، لپ‌تاپ‌های سری N ایسوس ویژه‌ی کاربری مالتی‌مدیا، با معرفی N552 و N752 بروز شدند.

ایسوس در دو مدل جدید سری N، سراغ پورت سریع USB 3.1 Gen 2 با پهنای باند ۱۰ گیگابیت بر ثانیه (دو برابر USB 3.0) رفته و آن را به صورت یواس‌بی نوع C به لپ‌تاپ‌های جدید گروه مالتی‌مدیا اضافه کرده است. رم DDR4 هم ویژگی دیگر این محصولات است. ایسوس امکان انتخاب حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع SSD و با واسط پی‌سی‌آی اکسپرس ۳.۰ چهار مسیره را هم فراهم کرده تا سری N نه تنها برای کاربری مالتی‌مدیا، بلکه برای هر کاربری دیگری هم سریع باشد.

۳۰df3531-06fb-4c7a-8050-8b2f7da72b34

نمایشگر مدل‌های جدید IPS است و حتی می‌توان پنل ۴K انتخاب کرد. تکنولوژی صوتی SonicMaster (سانیک مَستِر) ایسوس با استفاده از ICEpower، کیفیت صدای بالایی برای این محصولات به ارمغان می‌آورد. می‌توان یکی از ۶ پیش‌تنظیم صدا را فعال کرد تا صدای بیس قوی و در عین حال صدای فرکانس بالای واضح به گوش برسد. بدنه‌ی آلومینیومی هم در انتقال بهتر صدا و البته گرما بی‌اثر نیست.

ایسوس از پردازنده‌های اسکای‌لیک استفاده کرده و بهترین انتخاب مدل Core i7 سری ۶۰۰۰ اینتل است. پردازنده‌ی گرافیکی هم در بهترین حالت ممکن، GTX 960M است که یکی از رده‌اول‌های لپ‌تاپی محسوب می‌شود و اغلب بازی‌های سنگین را با رزولوشن بالا و سرعت کافی اجرا می‌کند.

ASUS_N552_002

SSD به کار رفته حداکثر سرعت ۱۵۰۰ مگابایت بر ثانیه‌ای دارد و حداکثر ظرفیتی که می‌توان انتخاب کرد، ۵۱۲ گیگابایت است. مقدار رم DDR4 هم ۱۶ گیگابایت است که این روزها در محصولات رده‌اول و گیمینگ مشابه آن را می‌بینیم.

ایسوس هم مثل اغلب تولیدکنندگان برتر، پنل ۴K را به محصولات گیمینگ و مالتی‌مدیای خود اضافه کرده و در دو مدل جدید، پنل IPS با زاویه دید عالی و دقت رنگ بالا را پیش‌بینی کرده است. پوشش گستره‌ی رنگ sRGB بنابر ادعای ایسوس ۱۰۰ درصدی است اما Adobe RGB حدود ۷۴ درصد پوشش داده شده که نشان می‌دهد این لپ‌تاپ برای ویرایش مالتی‌مدیا، انتخاب اول حرفه‌ای‌ها نیست اما عموم کاربران را کاملاً راضی می‌کند چرا که اغلب نمایشگرهای IPS معمولی هم فقط sRGB را به صورت کامل پوشش می‌دهند.

ASUS_N552_003

تکنولوژی Splendid ایسوس برای زیباتر شدن رنگ‌ها و Eye Care ایسوس برای کاهش خستگی چشم (کاهش ۳۳ درصدی نور آبی‌رنگ) نیز در تنظیمات نمایشگر موجود است.

ایسوس طراحی درپوش را شبیه محصولات گروه Zen خود انجام داده است و آن حالت دایره‌ای شکل که حین بازتاب نور واضح‌تر می‌شود را در N552 و N752 شاهد هستیم. لوگوی ایسوس هم روشنایی اندکی دارد که ما را به یاد مک‌بوک‌های اپل می‌اندازد. اطراف اسپیکر حالتی قطره‌مانند دارد و طراحی کیبورد که البته نور پس‌زمینه دارد، با در نظر گرفتن اصول ارگونومی خوب صورت گرفته است. به همین جهت کار با کیبورد ساده و دلپذیر است.

d1a1a66b-e6a2-4e4d-aa59-40a245a89eff

نظر شما در مورد لپ تاپ های جدید ایسوس چیست ؟

منبع : vr-zone

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز