baznashr

خواندنی‌ترین مقاله‌های دنیای دیجیتال (۴ آذر ۹۴)

on .

طی هفت روز گذشته مطالب متنوعی در دیجی‌کالا مگ منتشر شد. در این نوشته، به‌رسم همه‌ی چهارشنبه‌ها می‌خواهیم مهم‌ترین مقاله‌های دیجیتالی هفته را مرور کنیم. از نقد و بررسی گوشی و تبلت گرفته تا بررسی اپلیکیشن، از گفت‌وگوی اختصاصی تا مقاله‌ای در مورد پیش‌بینی آینده. همه‌ی این‌ها و چندین مقاله‌ی دیگر را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌‌   ‌‌   ‌‌

نقد و بررسی

این اواخر سه تبلت جدید شرکت هواوی را نقد و بررسی کردیم. یکی از آن‌ها مدیاپد X2 بود. این تبلت آن‌قدر ظریف و خوش‌ساخت است که حتی می‌شود از آن به‌عنوان گوشی استفاده کرد!

نقد و بررسی تبلت هواوی

جدا از این سه تبلت، بررسی ویدیویی سونی اکسپریا C5 الترا هم روی سایت قرار دادیم. این بررسی‌ها و همچنین لیست محبوب‌ترین لوازم جانبی کالای دیجیتال در دیجی‌کالا را می‌توانید از طریق لینک‌های زیر ببینید.

نقد و بررسی تبلت هواوی مدیاپد M2

نقد و بررسی تبلت هواوی مدیاپد T1

نقد و بررسی تبلت هواوی مدیاپد X2

نقد و بررسی ویدیویی سونی اکسپریا C5 الترا

نگاهی به محبوب‌ترین لوازم جانبی کالای دیجیتال در دیجی‌کالا

‌‌

اپلیکیشن

این هفته دو اپلیکیشن جالب و کاربردی را زیر ذره‌بین بردیم. یکی از آن‌ها «گوگل فوتوز» (Google Photos) است که به کاربران امکان ذخیره‌سازی نامحدود، مدیریت و ویرایش عکس‌ها را از هر دستگاهی می‌‌دهد. دومین اپلیکیشن هم به‌درد اینستاگرام‌بازها می‌خورد.

اینستاگرام لی اوت

با این اپ می‌توانید به‌سادگی از تصاویر خود کلاژ (عکس ترکیبی) تهیه کرده و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این دو بررسی و چند مطلب اپلیکیشنی دیگر را در ادامه بخوانید:

معرفی و بررسی اپلیکیشن Google Photos

معرفی و بررسی اپلیکیشن Layout

مشاهده‌ی وضعیت لحظه‌ای ترافیک تهران روی نقشه‌ی گوگل

نقشه‌ی Here با Google Maps مقایسه می‌شود

۴ اپلیکیشن برای کمک به کنترل رویا‌ی‌تان

امپراطوری اپ (فصل هفتم/ بخش سوم/ پایانی)

‌‌‌‌   ‌‌  ‌‌

 گفت‌وگوی اختصاصی دیجی‌کالا مگ با معاون ارشد شرکت جبرا

چند روز پیش شرکت جبرا با همکاری شرکت «نامداران ارتباطات همراه» مراسمی را در تهران برگزار کرد. معاون ارشد شرکت جبرا و مدیر منطقه‌ای خاورمیانه و آفریقای این شرکت در همایش دیروز در مورد چشم‌انداز و سیاست‌های همکاری با ایران صحبت کردند.

شرکت جبرا

در بخشی از این مراسم فرصتی پیش آمد تا با «دارسی کلارکسون»، معاون جهانی و نفر دوم شرکت جبرا مصاحبه‌ای داشته باشیم. این مصاحبه را می‌توانید از طریق لینک زیر بخوانید:

گفت‌وگوی اختصاصی دیجی‌کالا مگ با معاون ارشد شرکت جبرا

‌‌‌  ‌‌  ‌

 بیوگرافی

چند هفته‌ای است که ما بیوگرافی افراد سرشناس دنیای تکنولوژی، دانش و سرگرمی را به زبانی ساده و روان روی دیجی‌کالا مگ منتشر می‌کنیم. این هفته هم در مورد ایلان ماسک و جانی آیو نوشتیم.

جانی آیو

این دو مقاله‌ی کوتاه و خواندنی را می‌توانید از لینک‌های زیر مطالعه کنید:

جانی آیو؛ مرد پشت پرده‌ی اپل

ایلان ماسک؛ رویای شکستن مرزهای زمان و مکان

‌‌‌

 

در جست‌و‌جوی آینده

چند وقت پیش صفحه‌ای ویژه در دیجی‌کالا مگ راه انداختیم با عنوان «در جست‌و‌جوی آینده». اما با چه هدفی؟ به این نیت که شاید بتوانیم دو قدم آن‌طرف‌تر را ببینیم. احتمالا شما هم مثل من از خودتان پرسیده‌اید که داستان تلفن‌های هوشمند به کجا ختم می‌شود. آیا نهایت پیشرفت خودروها این است که این وسیله‌ی چهارچرخ به‌جای سوخت فسیلی از برق استفاده کند؟

آینده

چطور می‌توانیم با مشاهده‌ی محیط پیرامون‌مان آینده را پیش‌بینی کنیم؟ پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه‌ی ویژه‌ی «در جست‌و‌جوی آینده» بزنید و همچنین چند مقاله‌ی جدید مرتبط با آن را بخوانید.

در جست‌و‌جوی آینده؛ همه‌ی آن‌چه باید درباره‌ی جهان فردا بدانید

چگونه آینده‌ی تکنولوژی را پیش‌بینی کنیم؟

ربات شش‌چرخ، رقیبی برای پهپاد؛ انقلابی در روش‌ سنتی ارسال کالا

تقابل گوگل با آمازون؛ خریداران، کجا به‌دنبال کالای خود می‌گردند؟

‌‌‌‌   ‌‌  ‌‌

این چند مقاله را هم از دست ندهید

در پایان، نیم‌نگاهی هم به چند مطلب زیر داشته باشید. در این مقاله‌ها برای‌تان از قابلیت‌های قلم آیپد پرو نوشتیم. مطلبی هم منتشر کردیم از تیم طراحی سامسونگ. تیم طراحی دو گوشی گلکسی نوت ۵ و گلکسی S6 اج پلاس در مصاحبه‌ای، از جزییات طراحی این دو گوشی گفتند.

ویندوز

به مناسبت ۳۰ ساله شدن ویندوز، نگاهی هم انداختیم به تاریخچه‌ی این سیستم عامل محبوب. این مقاله‌‌ها و چند مورد دیگر را در ادامه می‌توانید بخوانید.

از قلم اپل برای ویرایش تصاویر، ساخت موسیقی و وزن کردن استفاده کنید

گفت‌وگو با تیم طراحی گوشی‌های گلکسی نوت ۵ و S6 اج پلاس

ویندوز سی ساله شد؛‌ تاریخچه‌ی تصویری سیستم عامل مایکروسافت

ضبط ویدیو از صفحه نمایش ویندوز ۱۰

۵ راه موفقیت از زبان گوگل

‌‌

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز