baznashr

سرمایه‌گذاری در پروژ‌ه‌های ساخت بازی به کمک Fig

on .

کمک در پروژه‌های کیک‌استارتر، سرمایه‌گذاری نیست. شما مبلغی را به پروژه‌ای می‌دهید و در ازای آن، چیزی دریافت می‌کنید. قرار نیست در ساخت پروژه‌ها هم همکاری داشته باشید. یعنی سهامی نخریده‌اید و درصدی هم از فروش نهایی بازی دریافت نمی‌کنید. با این حال، پلتفرم جدید Fig که مختص بازی‌های ویدیویی به راه افتاده، پلتفرمی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساخت بازی است.

شرکت Fig قرار است توسط تعدادی از چهره‌های مطرح صنعت بازی‌های ویدیویی کنترل شود.

کسانی که در پروژه‌های Fig شرکت می‌کنند، در اصل سرمایه‌گذاری کرده‌اند. «جاستین بیلی»، مدیرعامل این شرکت در یک بیانیه گفته است: “معتقدیم که طرفداران، در کنار این که می‌توانند این موقعیت را داشته باشند تا فقط در ازای پرداخت مبلغی، محصولی دریافت کنند، باید هم‌چنین این فرصت را داشته باشند تا سهام بخرند و در موفقیت مالی یک بازی هم شریک باشند.”

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نمی‌گذارد تا افرادی که درآمد سالانه‌ای کمتر از 200 هزار دلار دارند، در شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کنند و سهام بخرند، اما این امکان در وب‌سایت Fig فراهم خواهد شد. در حال حاضر سازمان SEC مشغول بررسی شرکت Fig است و اگر برنامه‌ی آن‌ها تایید شود، این شرکت یک میلیون دلار سهام را برای کسانی که از نظر SEC برای خرید سهام تاییدیه ندارند کنار خواهد گذاشت. یعنی افراد می‌توانند تا حداکثر از ده درصد درآمدشان را برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بازی هزینه کنند. میزان سرمایه‌گذاری برای این افراد حداقل هزار دلار و حداکثر 10 هزار دلار خواهد بود.

«جاستین بیلی» از مدیران سابق استودیوی بازی‌سازی «دابل‌فاین» (Double Fine) است. این استودیوی بازی‌سازی، از اولین شرکت‌هایی بود که توانست پروژه‌ای مربوط به بازی را در کیک‌استارتر قرار دهد و مبلغی میلیونی جمع کند. پس از موفقیت بازی ماجرایی این استودیو یعنی Broken Age بود که شرکت‌های مستقل دیگر هم به فکر استفاده از کیک‌استارتر افتادند.

Fig-People

شرکت Fig قرار است توسط تعدادی از چهره‌های مطرح صنعت بازی‌های ویدیویی کنترل شود. هیئت مشاورین Fig این افراد را در خود جای داده است:

  • Tim Schafer: مدیرعامل استودیوی بازی‌سازی دابل فاین
  • Feargus Urquhart: مدیرعامل استودیوی بازی‌سازی آبسیدین
  • Alex Rigopulos: از موسسین استودیوی بازی‌سازی هارمونیکس
  • Brian Fargo: مدیرعامل استودیوی بازی‌سازی InXile
  • Aaron Isaksen: موسس وب‌سایت Indie Fund

اولین پروژ‌ه‌ی وب‌سایت Fig که یک بازی به اسم Outer Wilds بود، توانست با 75 هزار دلار سرمایه‌گذاری و 51 هزار دلار کمک مالی، بودجه‌ی ساخت‌اش را تامین کند.

منبع: Engadget

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز