baznashr

مایکروسافت برای کسب ۱۹ درصد بازار تبلت‌ها دندان تیز کرده است

on .

سرفیس پرو ۴

مایکروسافت به لطف عرضه‌ی محصولات هیبریدی و تبلت‌های جدید خود به بازار، شاهد افزایش سهم از بازار تبلت‌ها است. با وجود عرضه‌ی محصولاتی نظیر سرفیس پرو ۴ و محصولات مشابه توسط سایر کمپانی‌ها که مبتنی بر ویندوز مایکروسافت است، سهم این کمپانی در بازار تبلت‌ها با رشد روز افزونی روبرو شده است. افزایش سهم مایکروسافت از ابتدای سال جاری میلادی محسوس بوده و می‌توان انتظار داشت تا سهم این کمپانی پس از پایان فصل فروش در روزهای منتهی به سال نو میلادی به بیش از ۱۰ درصد برسد که حاکی از فروش ۲۲ میلیون دستگاه تبلت مبتنی بر ویندوز است.

بازار مشتریان تجاری را باید یکی از گزینه‌هایی خواند که پتانسیل بالایی برای در اختیار گرفتن تبلت‌های مبتنی بر سیستم عامل مایکروسافت دارند. دلیل این موضوع بهره‌گیری از سیستم عامل مایکروسافت در سیستم‌‌های دیگر مورد استفاده و حتی بخش بزرگی از سرور‌هایی است که کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌دهند، از این‌رو تبلت‌های مبتنی بر ویندوز از شانس بالایی برای جایگزین شدن با سیستم‌های ویندوزی برخوردارند. از زمانی که مایکروسافت ویندوز ۸ را معرفی کرد، سیستم عامل این کمپانی در حوزه تبلت‌ها نیز به آرامی شروع به رشد کرد. در مقایسه با تبلت‌های اندرویدی که هم‌اکنون در این بازار حرف اول را می‌زنند، تبلت‌های ویندوزی در زمینه بهره‌وری و تولید محتوا بسیار کاربردی‌تر هستند و به همین دلیل مورد توجه کاربران حرفه‌ای‌تر قرار گرفته‌اند. در واقع آنها می توانند روی تبلت خود اپلیکیشن‌های دسکتاپ را اجرا کنند.

شرکت تحلیل بازار Strategy Analytics دلیل رکود بازار را محبوب‌تر شدن تلفن‌های هوشمند با نمایشگرهای بزرگ‌تر یا همان فبلت‌ها اعلام کرده است. با این حال به نظر نمی‌رسد تولیدکنندگان تبلت قصد خروج از این بازار را داشته باشند و همچنان رقابت در این حوزه داغ است.

مایکروسافت پیش ‌بینی می‌کند سهم ویندوز در پنج سال آینده بیش از پیش افزایش خواهد یافت. براساس گمانه‌های این کمپانی سهم ویندوز در پنج سال آینده از بازار تبلت‌ها به بیش از ۱۹ درصد خواهد رسید.

نظر شما در این خصوص چیست؟

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز